- Hirdetés -

Újabb segítség a Telenortól a tudatos netezéshez

|

- Hirdetés -

Újabb részekkel bővül a Telenor TudatosNet videósorozata, ami az online tér veszélyeinek felismerésében segít az internetezőknek. A bármely korosztály számára érdekes edukációs tartalmak abban is támogatják a szülőket, tanárokat, hogy párbeszédre ösztönözzék a gyermekeket a digitális eszközhasználattal kapcsolatban.

Az elmúlt másfél év a járványhelyzet miatt rengeteg kihívást hozott az oktatásban, és továbbra is kétséges, hogy örökre elfelejthetjük-e a távoktatást, és visszatérhet-e a jelenléti képzés, valamint a digitális eszközök egészséges egyensúlya az iskolákba. Amellett, hogy a távoktatás a gyerekek digitális készségeire kétségkívül pozitív hatást gyakorolt, jelentősen megnövekedett az online térben töltött idő – azaz olyan tevékenységeket (például szabadidős beszélgetések, közös játékok) is a neten végeztek a gyerekek, amit addig személyesen tettek. Ez viszont biztonsági szempontból komoly aggodalmakat okozhat a szülőknek.

Egy, a hazai körülményekhez hasonló helyzetet átélt Nagy-Britanniában végzett, frissen publikált kutatás szerint a szigetországban élő szülőknek a járványhelyzet alatt több gondot okozott ellenőrizniük gyermekük képernyő előtt töltött idejét, és a korábbinál szinte minden tekintetben jobban aggódtak a gyerekek online tevékenysége miatt. A szülők több mint fele leginkább attól tartott, hogy gyermeke olyan tartalmat lát, ami arra készteti, hogy kárt tegyen magában (54%), de ugyanennyien nyugtalankodtak amiatt is, hogy gyermekük online zaklatás áldozata lehet. Emellett hasonló arányban fejezték ki aggodalmukat aziránt is, hogy gyermekük túl sok időt tölt a neten (53%), valamint hogy személyes adatokat ad meg illetékteleneknek (50%).

A Telenor digitális oktatási programja, a HiperSuli révén elkötelezett a gyermekek online védelme iránt, és fontos célkitűzése a digitális tudatosság terjesztése a szülők körében is. Ezért tavaly TudatosNet néven videósorozatot indított, amely információt és gyakorlati tanácsokat ad olyan témák, mint például az online zaklatás, a feltört közösségimédia-profil, vagy az álhírek kapcsán felmerülő kérdésekre, ami most újabb 13 epizóddal bővült.

„A tapasztalatok azt mutatják, hogy ahogy a digitális eszközök és alkalmazások népszerűsége nő, egyre több online veszélynek vannak kitéve a gyanútlan gyerekek. Ez a videósorozat abban segít, hogy a fiatalok ismerjék a digitális jelenlét kockázatait és felismerjék, ha egy-egy csábító szituáció kárt okozhat nekik. A gyűjteményt ugyanúgy javasoljuk a szülőknek, tanároknak is arra a célra, hogy közösen beszéljék át a gyerekekkel, milyen óvintézkedéseket érdemes betartani a gondtalan netezés érdekében, vagy hogy miért szolgálja az ő érdeküket az egyes programok szülői felügyelet funkciója” – mondta Koren Balázs, a Telenor HiperSuli program szakmai vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...

Fenntarható startupokat és innovátorokat keresnek

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és...

Járvány előtti szinte a cégvezetők optimizmusa

A COVID-járvány előtti szintre emelkedett a világgazdaság növekedésébe vetett hit a vezérigazgatók körében – derül ki a KPMG „2021 CEO OUTLOOK” felméréséből. A legnagyobb globális cégek vezetői közül tízből nyolc tervez felvásárlásokat a következő...
Netflix távkapcsoló

A vártnál több új felhasználó a Netflixnél

A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik. Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához...

Közel 13 milliárddal többet kap jövőre az MTVA

Jövőre 130,141 milliárd forintból gazdálkodhat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a Költségvetési Bizottság által a parlamentnek benyújtott javaslat szerint. Az NMHH majdnem 49 milliárd, míg a Médiatanács közel 700 millió forintot kaphat. Az NMHH...

Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom

Az okos netezéshez elengedhetetlen tippekkel és a tudatos tartalomfogyasztást segítő tanácsokkal jelentkezik friss edukációs kampányában a Magyar Telekom és a Da Vinci. A digitális edukációs tartalmak mellett a tanárok számára óravázlatok, a családok részére...

Magyar versenyző a nemzetközi séfverseny döntőjében

A prémium ásványvízmárka örömmel mutatja be a S.Pellegrino Young Chef Academy verseny 2021-es nagydöntőjét, amely az idei évben még több hasznos ismerettel, tréninglehetőséggel és korszerű elképzelésekkel várja a globális séfközösséget. Hosszú várakozás után október 28....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Twitch-en debütál a Riot Games tévésorozata

A Riot Games első animációs tévésorozata, az Arcane világpremierjére magyar idő szerint november 7-én, vasárnap, 03:00 órakor kerül sor a Netflixen. Az első epizódot a Twitch-en lehet majd társ-stream, azaz a co-streaming keretein belül...

Vállalkozóknak kedvez a Telekom új szolgáltatásaival

A digitális átállást előmozdító pandémia rámutatott arra, hogy akiknek fontos vállalkozásuk folyamatos fejlődése és válságtűrővé tétele, azoknak folytatniuk kell online jelenlétük erősítését. A Telekom most ehhez nyújt segítséget a KKV-knak: a Digitális Office...

Egy hétig dübörög az MTV Music Week

Nagyszabású zenei eseménysorozat vezeti fel országszerte több nagyvárosban a 2021-es MTV EMA popkulturális díjátadó show-t, amelyet ezúttal Magyarországról közvetítenek világszerte november 14-én. A november 5-től startoló MTV Music Week keretében országszerte közönségkedvenc hazai és...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Visszatér a TV2 gasztro-realityje

November 1-jén új részekkel visszatér a képernyőre a Hal a tortán. Az egyik legismertebb gasztro-reality új háziasszonnyal, új szereplőkkel, új csatornán várja a nézőket. November első napjától Gáspár Bea segítségével és fortélyaival, meg persze...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

DATA