- Hirdetés -

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

|

- Hirdetés -

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány olyan tényt, amit talán még a legnagyobb rajongók sem ismernek.

A világ egyik legikonikusabb divattervezőjét, a púderezett fehér hajú, magas gallért és túlméretezett fekete napszemüveget viselő Karl Lagerfeldet ma már senkinek sem kell bemutatni. A Coco Chanel által alapított legendás francia divatház, a Chanel modern újjáélesztésének alkotójaként vált világhírűvé. Tervezett dupla patentos táskákat, tweedet, szoknyaruhákat és a ma is jól ismert, egymásba kapcsolódó dupla C logó is neki köszönhető. Karrierje pedig azután kezdett igazán felfelé ívelni, amikor megalapította saját divatházát.

Choupette-et eredetileg csak kölcsönbe kapta

Baptiste Giabiconi, francia modell, Lagerfeld egyik fő múzsája kérte meg a tervezőt, hogy 2011-ben az ünnepek alatt vigyázzon a macskájára, Choupette-re, amíg Giabiconi Marseille-ben tölti idejét. Karl azonban annyira megszerette a háziállatot, hogy Giabiconi végül nekiajándékozta. A macska egészen a divattervező haláláig hű társa lett, és számos divateseményen is megjelent Lagerfeld plusz egy főjeként.

Az együttműködésekben élte ki igazán a kreativitását

Karl volt az első nagy nevű divattervező, aki egy tömegmárkával, a H&M-el dolgozott együtt, hogy szélesebb körben is elérhetőek legyenek az egyébként borsos áru ruhadarabjai. 2004-ben egy, Karl stílusú fekete öltönyből, portré pólóból és kis fekete ruhából álló kollekcióra szerződött a fast fashion márkával. A manhattani H&M üzletben 1500-2000 darab ruhát adtak el a kollekcióból óránként, de a globális piacon is egy nap alatt elfogyott az összes termék. Ezután a Coca-Cola, Steiff, Faber Castell, tokidoki és más márkákkal is együttműködött.

Belsőépítészként is megállta a helyét

A divattervezés mellett belsőépítészettel is foglalkozott, és számos ingatlannal rendelkezett világszerte. Érdekesség, hogy az ingatlanokat más-más stílusban rendezte be. Az 1970-es években például art deco stílusban rendezte be párizsi otthonát, de tíz évvel később a merőben más jegyeket képviselő Memphis mozgalom építőkocka stílusú bútorait gyűjtötte. Saját ingatlanjain kívül világszerte dolgozott belsőépítészként, például a makaói KARL LAGERFELD Hotel berendezése is hozzá köthető.

A fotózás szerelmese volt

A tervezésen kívül fotózni szeretett talán a legjobban, a Chanel reklámfotóiért volt felelős minden szezonban és a divat legnagyobb legendáit fotózta - Naomi Campbelltől Diane Krugerig. Kifejezetten élvezte a kreatív önkifejezést a lencse mögött, főként az avant-garde stílus vonzotta és bátran kísérletezett különböző technikákkal. A pletykák szerint igencsak bőkezű volt a modelljeivel, és az első közös munkájukat követően mindegyiküknek egy-egy több százezer forintot érő Chanel táskát ajándékozott.

Egy stúdiót nevezett otthonának

A Studio 7L könyvesbolt és fotóstúdió az egyetlen hely, amit a divattervező igazán az otthonának tartott. A 7L könyvesboltot 1999-ben alapította Karl Lagerfeld a párizsi Rue de Lille-en, és a vizuális művészetek (fotográfia, építészet, design, életmód, divat és kertművészet) legújabb műveinek szentelte. 2001-ben a Chanel vásárolta meg a boltot, de az ingatlan ma is a tervező emlékét őrzi.

+1 Karl Lagerfeldnek öltözött Barbie

2015-ben az amerikai Mattel, Inc. játékgyártó Karl Lagerfeld előtt tisztelegve, olyan, limitált kiadású Barbie babát dobott piacra, aminek hátrakötött platinaszőke haja, sötétre festett körmei, erős szemöldöke és világos ajkai vannak. Fekete kabátot, fehér, magas galléros, francia mandzsettagombos férfiinget, valamint nyomott mintás fekete farmert visel. A kiegészítői között pedig természetesen ott van a fekete ujjatlan kesztyű és az óriási napszemüveg is.

A Becoming Karl Lagerfeld című sorozat június 7-től elérhető, kizárólag a Disney+-on.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...