- Hirdetés -

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

|

- Hirdetés -

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy, a joghatósága alá tartozó médiaszolgáltatót helytelen korhatári besorolás alkalmazása miatt.

Az Esztergom 98,1 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőségen jelenleg a Turul Média Kft. folytat kereskedelmi jellegű médiaszolgáltatást a Tatabánya 97,8 MHz + Komárom 90,5 MHz + Esztergom 98,1 MHz médiaszolgáltatási jogosultság részeként, amelynek hatósági szerződése 12 év után 2024. július 31-én lejár. A Médiatanács pályázati felhívására, amelynek tárgya az Esztergom 98,1 MHz médiaszolgáltatási lehetőség 2024. augusztus 1. napjával kezdődő kereskedelmi jellegű használata, kizárólag a Turul Média Kft. nyújtott be pályázati ajánlatot. Tekintettel arra, hogy az egyedüli pályázó mind a törvényi, mind a pályázati követelményeknek megfelelt, a Médiatanács őt hirdette nyertesnek.

Az elmúlt években nem használt Debrecen 93,5 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára indított pályázati eljárás nyertese a Sunshine Rádió Kft. lett.

A Médiatanács hozzájárult a Radio Plus Kft. azon kérelmeihez, amelyek értelmében 2024. június 16. napjától a médiaszolgáltató Keszthely 99,4 MHz + Fonyód 101,3 MHz médiaszolgáltatásának állandó megnevezése 99,4 Rádió 1-ről 99,4 és 101,3 Rádió 1-re változik, illetve a Veszprém 90,6 MHz + Siófok 92,6 MHz médiaszolgáltatás állandó megnevezése 2024. június 29. napjától 90,6 Rádió 1-ről 90,6 és 92,6 Rádió 1-re módosul.

Nézői bejelentés alapján vizsgálta a médiahatóság a FEM3 állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson 2024. január 26-án sugárzott Forró Nyomon című műsorszám 15 órakor és 16 óra 5 perckor közzétett epizódjait. Az első epizód hatósági vizsgálata azt állapította meg, hogy a „12 éven aluli nézők számára szülői engedéllyel, illetve szülő felügyelete mellett ajánlott” sorozatrészt a naturalisztikus, félelemkeltő és felkavaró témafeldolgozás miatt a magyar szabályozás szerint „16 éven aluliak számára nem ajánlott” minősítéssel kellett volna ellátni, a műsorszámot pedig a IV. korhatári kategóriának megfelelően kizárólag 21 óra és 05 óra között tehette volna közzé a médiaszolgáltató, a Romániában bejegyzett SC CEE Broadcasting co SRL. A második epizóddal kapcsolatban az is felmerült, hogy a műsorszám a magyar szabályozás szerint a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatásának tilalmába ütközik. Minderre tekintettel az NMHH hivatala továbbította a bejelentést a joghatósággal rendelkező román társhatóság, a CNA felé.

A román társhatóság megállapította, hogy a médiaszolgáltató nem tartotta be a vonatkozó román médiaigazgatási szabályokat, ezért figyelmeztetés szankciót alkalmazott vele szemben. A médiaszolgáltató jelezte, hogy az epizódokat végleg eltávolította a műsorkínálatból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...