- Hirdetés -

Rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács

|

Gyöngyösön és Salgótarjánban is eredményt hirdetett rádiós frekvenciapályázatokon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület két műsorszámmal kapcsolatban is a cseh társhatósághoz fordult téves korhatár-besorolás miatt.

Helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára indított pályázati eljárásokban hirdetett eredményt a héten a Médiatanács. Mindkét esetben egy-egy résztvevője volt az eljárásoknak, ugyanis a frekvenciákat jelenleg is használó médiaszolgáltatók egyedüliként nyújtottak be pályázati ajánlatokat. A testület így a Gyöngyös 101,7 MHz esetében a Radio Plus Kft-t., míg a Salgótarján 100,4 MHz esetében a Helyi Rádió Kft.-t hirdette nyertesnek, egyúttal megindította a hatósági szerződések megkötésére irányuló eljárásokat.

A Médiatanács ugyanezen az ülésén arról is döntött, hogy közigazgatási hatósági eljárást indít a KarcFM Média Kft.-vel szemben a Hír FM állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás április 8–14. között sugárzott műsora miatt, ugyanis a médiaszolgáltató vélelmezhetően nem tett eleget a zenei művek közzétételére szánt műsoridőben a magyar zenei művek napi és heti arányaira vonatkozóan tett szerződéses vállalásainak.

Közigazgatási hatósági eljárást indít a Médiatanács az Érd Médiacentrum Nonprofit Kft.-vel szemben is az Érd FM 101,3 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás 2024. március 4–10. között sugárzott műsora tekintetében a hatósági szerződésben rögzített műsorstruktúrától eltérő műsor sugárzása miatt.

Két állampolgári bejelentés alapján indult vizsgálat a TV2-n április 8-án 18 óra 45 perctől sugárzott Tények Plusz című műsorszám egyik szegmense miatt, mert a bejelentők szerint az gyűlöletkeltő volt, és abban önbíráskodás, illetve erőszakkal fenyegetés volt felfedezhető. A magazinműsor kifogásolt része arról szólt, hogy feldúlták Kis Grófo édesapjának sírját, a család keresi a rongálót, ennek érdekében nyomravezetői díjat is felajánlottak, és üzentek is az elkövetőnek. A Médiatanács a hatósági ellenőrzés során megállapította, hogy a műsorrész tartalmazott indulatos megnyilvánulásokat, de nem volt alkalmas sem a gyűlöletkeltésre, sem kirekesztésre, és nem merült fel a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése sem, ezért nem indított eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.

Szintén egy néző bejelentése nyomán fordult a cseh társhatósághoz, az RRTV-hez a magyar hatóság amiatt, hogy az HBO EUROPE S.R.O. által üzemeltetett HBO MAX Hungary megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson elérhető Tintin kalandjai című műsorszám hét éven felülieknek ajánlott besorolást kapott annak ellenére, hogy abban – többek között – géppisztolyból tüzelnek egy emberre. A műsorszám a Nemzeti Filmiroda besorolása és a hatósági ellenőrzés szerint is a III. korhatár-kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) tartozik, ezért a közzététel nem felelt meg a kiskorúakat védő magyar jogszabályi rendelkezéseknek.

A Nicktoons állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson április 7-én 19 óra 12 perces kezdettel sugárzott A Casagrande család című műsorszám Rumbára fel!, Rossz kutya című epizódjával kapcsolatban is bejelentést tett egy néző, aki a korhatári besorolást hiányolta. A hatósági vizsgálat azt állapította meg, hogy a kifogásolt sorozatrész – tekintettel annak tartalmára, üzenetére és képi világára – a magyar szabályozás szerint a II. korhatár-kategóriába tartozónak minősülne (hat éven aluliak számára nem ajánlott). Mivel azonban a médiaszolgáltató nem tartozik a magyar joghatóság alá, a hatóság ebben az esetben is értesítette a társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, és kérte a szükséges intézkedések megtételét.

Nézői észrevétel nyomán vizsgálta a hatóság a Film+ csatornán május 2-án 19 óra 29 perctől, valamint 20 óra 7 perctől közreadott reklámblokkot is, mert a bejelenő túl hangosnak talált egy sört népszerűsítő kereskedelmi közleményt. A magyar szabályozás szerint a reklám, a televíziós vásárlás és a műsorelőzetes, valamint az ezek közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké. A Médiatanács a nemzetközi gyakorlat figyelembevételével 3 decibelben határozta meg azt a hangerőkülönbséget, amelynek esetében nem teljesül a törvényi követelmény. A vizsgált esetben a hangerőkülönbség kevesebb volt 3 decibelnél, ezért nem volt indokolt a társhatóság megkeresése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...