- Hirdetés -

Rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács

|

- Hirdetés -

Gyöngyösön és Salgótarjánban is eredményt hirdetett rádiós frekvenciapályázatokon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület két műsorszámmal kapcsolatban is a cseh társhatósághoz fordult téves korhatár-besorolás miatt.

Helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára indított pályázati eljárásokban hirdetett eredményt a héten a Médiatanács. Mindkét esetben egy-egy résztvevője volt az eljárásoknak, ugyanis a frekvenciákat jelenleg is használó médiaszolgáltatók egyedüliként nyújtottak be pályázati ajánlatokat. A testület így a Gyöngyös 101,7 MHz esetében a Radio Plus Kft-t., míg a Salgótarján 100,4 MHz esetében a Helyi Rádió Kft.-t hirdette nyertesnek, egyúttal megindította a hatósági szerződések megkötésére irányuló eljárásokat.

A Médiatanács ugyanezen az ülésén arról is döntött, hogy közigazgatási hatósági eljárást indít a KarcFM Média Kft.-vel szemben a Hír FM állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás április 8–14. között sugárzott műsora miatt, ugyanis a médiaszolgáltató vélelmezhetően nem tett eleget a zenei művek közzétételére szánt műsoridőben a magyar zenei művek napi és heti arányaira vonatkozóan tett szerződéses vállalásainak.

Közigazgatási hatósági eljárást indít a Médiatanács az Érd Médiacentrum Nonprofit Kft.-vel szemben is az Érd FM 101,3 állandó megnevezésű lineáris rádiós médiaszolgáltatás 2024. március 4–10. között sugárzott műsora tekintetében a hatósági szerződésben rögzített műsorstruktúrától eltérő műsor sugárzása miatt.

Két állampolgári bejelentés alapján indult vizsgálat a TV2-n április 8-án 18 óra 45 perctől sugárzott Tények Plusz című műsorszám egyik szegmense miatt, mert a bejelentők szerint az gyűlöletkeltő volt, és abban önbíráskodás, illetve erőszakkal fenyegetés volt felfedezhető. A magazinműsor kifogásolt része arról szólt, hogy feldúlták Kis Grófo édesapjának sírját, a család keresi a rongálót, ennek érdekében nyomravezetői díjat is felajánlottak, és üzentek is az elkövetőnek. A Médiatanács a hatósági ellenőrzés során megállapította, hogy a műsorrész tartalmazott indulatos megnyilvánulásokat, de nem volt alkalmas sem a gyűlöletkeltésre, sem kirekesztésre, és nem merült fel a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése sem, ezért nem indított eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.

Szintén egy néző bejelentése nyomán fordult a cseh társhatósághoz, az RRTV-hez a magyar hatóság amiatt, hogy az HBO EUROPE S.R.O. által üzemeltetett HBO MAX Hungary megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson elérhető Tintin kalandjai című műsorszám hét éven felülieknek ajánlott besorolást kapott annak ellenére, hogy abban – többek között – géppisztolyból tüzelnek egy emberre. A műsorszám a Nemzeti Filmiroda besorolása és a hatósági ellenőrzés szerint is a III. korhatár-kategóriába (tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott) tartozik, ezért a közzététel nem felelt meg a kiskorúakat védő magyar jogszabályi rendelkezéseknek.

A Nicktoons állandó megnevezésű médiaszolgáltatáson április 7-én 19 óra 12 perces kezdettel sugárzott A Casagrande család című műsorszám Rumbára fel!, Rossz kutya című epizódjával kapcsolatban is bejelentést tett egy néző, aki a korhatári besorolást hiányolta. A hatósági vizsgálat azt állapította meg, hogy a kifogásolt sorozatrész – tekintettel annak tartalmára, üzenetére és képi világára – a magyar szabályozás szerint a II. korhatár-kategóriába tartozónak minősülne (hat éven aluliak számára nem ajánlott). Mivel azonban a médiaszolgáltató nem tartozik a magyar joghatóság alá, a hatóság ebben az esetben is értesítette a társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, és kérte a szükséges intézkedések megtételét.

Nézői észrevétel nyomán vizsgálta a hatóság a Film+ csatornán május 2-án 19 óra 29 perctől, valamint 20 óra 7 perctől közreadott reklámblokkot is, mert a bejelenő túl hangosnak talált egy sört népszerűsítő kereskedelmi közleményt. A magyar szabályozás szerint a reklám, a televíziós vásárlás és a műsorelőzetes, valamint az ezek közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké. A Médiatanács a nemzetközi gyakorlat figyelembevételével 3 decibelben határozta meg azt a hangerőkülönbséget, amelynek esetében nem teljesül a törvényi követelmény. A vizsgált esetben a hangerőkülönbség kevesebb volt 3 decibelnél, ezért nem volt indokolt a társhatóság megkeresése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...