- Hirdetés -

Újrahasznosítanák a használt papírtörlőket

|

- Hirdetés -

A Hulladéktelep helyett az újrahasznosító üzembe szállítaná a papírkéztörlőket az Essity. Magyarországon jövőre indulhat az új kezdeményezés.

A higiéniai termékek gyártására szakosodott Essity számára a fenntarthatóság, és körforgásos gazdaság nem pusztán egy szlogen, hanem a működési, gyártási folyamataik alapja is. Ennek szellemében indította el a vállalat Professzionális higiéniai üzletága a jelenleg egyedülálló „Tork PaperCircle” kezdeményezését is. Ez a hamarosan Magyarországon is elérhető kezdeményezés például a közösségi mosdókban, irodaházakban használt papírkéztörlőknek ad új életet, amelyek a használat után így nem hulladékként végzik, hanem nyersanyagként kerülnek vissza a gazdasági körforgásba.

„Az új szolgáltatás lényege, hogy használat után a papírtörlő egy általunk biztosított külön szemetesbe kerül, melyet visszagyűjtünk és az újrafelhasználásra szakosodott üzemünkbe szállítunk, ahol különféle papírtermékek alapanyagaiként születik újjá. Számításaink szerint mindez legalább 20%-kal csökkenti a kidobásra ítélt hulladék arányát, és például egy ötven fős iroda a szolgáltatás használatával csaknem 12 kg-al csökkentheti havi széndioxid kibocsájtását – mondta el Nagy Géza az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója. „A fenntarthatóság és a környezetvédelem kérdéseiben különösen igaz a mondás, hogy sok kicsi sokra megy, hiszen már egy kisebb iroda, közösségi tér mosdójában is egészen nagy mennyiségben keletkezik papírszemét. A kéztörlésre szánt papírtörlők pedig használat után általában a többi szemét közé dobva, azokkal összekeveredve végzik, pedig újrahasznosíthatóak lennének. A célunk az, hogy a lehető legrövidebb időn belül Magyarországon is elindítsuk új szolgáltatásunkat és reméljük, hogy minél nagyobb számban csatlakoznak majd hozzánk irodaházak, hotelek, nagyvállalatok és éttermek mellett kisebb irodák, cégek is” – tette hozzá.

Számítsa ki mennyivel csökkentheti karbon-lábnyomát

A Tork egy kalkulátort is létrehozott, melyen bárki kiszámolhatja, hogy a vállalat, iroda vagy intézmény, ahol dolgozik mennyivel járulhatna hozzá éves szinten a széndioxid kibocsátás csökkenéséhez akkor, ha csatlakoznának a vállalat Tork PaperCircle programjához

2025-re kizárólag 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagokat használnak

A Tork termékek csomagolása már ma is 90%-ban újrahasznosítható anyagokból készül. A vállalat célja az, hogy ez a szám 2025-re 100% legyen, azaz a csomagolások teljességükben újrahasznosíthatók legyenek. A cég azt is vállalta, hogy a papírtermékekhez kizárólag 100%-ban az FSC által minősített forrásból származó farostokat használ fel.

A papírtörlők visszagyűjtését célzó új kezdeményezés mellett a vállalat arról is hírt adott, hogy egy több mint 11 millió eurós beruházás keretében bővítette Franciaországban található üzemét. A Hondouvilleben található gyáregység Franciaország legnagyobb étel- és italkartonpapír újrahasznosító telepe, az országban keletkező ilyen típusú hulladék mintegy 63%-át itt hasznosítják újra. A beruházásnak köszönhetően az évi karton újrahasznosítási kapacitás 24 ezer tonnával nő, ami csaknem 18 500 darab átlagos személyautó súlyának felel meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén még drágulhatnak az építőipari termékek

A KSH adatai újra meglepetést okoztak: évekig tartó stagnálás után végre érdemben és mérhetően megmozdult az építőipari termelés, az éves ágazati növekedés a frissen közzétett adatok szerint már 7 százalék fölé nőtt. Igaz az...

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...