- Hirdetés -

Újrahasznosított műanyagból készült flakonnal zöldít a L’Oréal

|

A L’Oréal bejelentette az első olyan teljes egészében újrahasznosított műanyagból készült kozmetikai flakon megvalósítását, amely a Carbios enzimes technológiájával készül. A vállalat célja, hogy 2025-ben gyártásba kerüljenek ezek a csomagolások. A Biotherm lesz a csoport első márkája, amely ilyen innovatív flakonban kerül a polcokra.

A PET műanyagok újrafeldolgozására szolgáló biotechnológiai megoldások fejlesztésének úttörője, a Carbios által kifejlesztett technológia megnyitja az utat az enzimatikus eljárással előállított 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült új termékek gyártása előtt. Az új technológia előnye, hogy minden típusú PET műanyaggal (tiszta, színes, áttetsző és többrétegű) működik, és ezeket végtelenszer újrahasznosíthatóvá teszi.

Jacques Playe a L’Oréal csomagolási és fejlesztési igazgatója a következőket hangsúlyozta a fejlesztés kapcsán: „Már 2017 óta dolgozunk együtt a Carbios-szal, hogy kifejlesszük az első, PET palackot újrahasznosító, enzimatikus eljárással készült csomagolásunkat. amely a mechanikai újrahasznosítás alternatívája. Örömmel jelentjük be ezen csomagolások kísérleti fázisban történő megvalósítását, és boldogok vagyunk, hogy partnereinkkel együtt a jövő csomagolásának fejlesztésén dolgozhatunk. Ez egy olyan ígéretes újítás, amely bizonyítja elkötelezettségünket a fenntarthatóbb csomagolások iránt, és amely a több mint 15 éve elindított körforgási kezdeményezésünk része.”

Giulio Bergamaschi, a Biotherm márkaelnöke hozzátette: „A Biotherm egy úttörő márka a környezettudatos kozmetikumok világában, amely stratégiájának középpontjába helyezte a fenntartható csomagolást és a hulladékcsökkentést. Örömünkre szolgál, hogy mi lehetünk az első olyan szépségipari márka, amely megvalósíthatja a teljesen újrahasznosított, a Carbios technológiájának segítségével előállított műanyagból készült flakonok használatát.”

2017-ben az innovatív műanyag-újrahasznosító megoldások fejlesztésének elősegítése és a technológia iparosítása érdekében a L’Oréal konzorciumot hozott létre a Carbios-szal, amelyhez később csatlakozott a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe. 2019-ben a L’Oréal a BOLD – Business Opportunities for L’Oréal Development kockázati tőkealapon keresztül fektetett be a Carbios-ba.

A L’Oréal a jövőért elnevezésű fenntarthatósági programjával a cégcsoport további lépéseket tett a vállalat átalakulása felé, és új, ambiciózus célokat tűzött ki maga elé 2030-ra, kifejezetten a csomagolás területén is:

• 2025-re a műanyag csomagolások 100%-a újratölthető, újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz;

• 2030-ra a műanyag csomagolások 100%-a újrahasznosított anyagokból vagy bioalapú forrásokból származik majd, és többé nem használnak fosszilis eredetű szűz műanyagot;

• 2030-ra a formulákban használt összetevők 100%-a és minden biológiai forrásból származó alapanyag nyomon követhető lesz és fenntartható forrásokból fog származni.

A kitűzött célok eléréséért a kozmetikai cég számos stratégiai partnerrel dolgozik együtt, akik a legkorszerűbb technológiákat használják. A Carbios mellett a vállalat együttműködik a kozmetikai csomagolások terén világelső Albéa-val, akikkel 2019-ben kifejlesztették az első FSC tanúsítvánnyal ellátott papírt tartalmazó kozmetikai tubust, a Purecycle-lel, a szolvolízissel újrahasznosított polipropilén (PP) előállításához, illetve a LanzaTech-kel, és a Total-lal, akikkel a L’Oréal 2020 októberében a világon elsőként jelentette be az ipar által kibocsátott szén-dioxid újrahasznosításával készült polietilén (PE) kozmetikai csomagolást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...