- Hirdetés -

Újrahasznosított munkaruhákból készített textilkollekciót az IKEA

|

Újraértelmezte a textilhulladék felhasználhatóságát és új életet adott a már nem használt, európai áruházaiból összegyűjtött munkaruháknak az IKEA a VÄXELBRUK nevű kollekciójában. A kísérleti projekt során a svéd bútoráruházlánc arra kereste a választ, hogyan lehet második esélyt adni a használt ruháknak, és miként kezelhetők az újrahasznosítási folyamatok a saját értékláncán belül. A VÄXELBRUK sorozat 2024 februárjától lesz kapható a hazai IKEA áruházakban.

2020 és 2022 között az IKEA új munkatársi munkaruhákat vezetett be világszerte a vásárlói találkozópontokon, és ezzel egyidőben az európai áruházaiból összegyűjtötte a már nem használt munkaruhákat. Ez volt a kiindulópontja annak a kísérleti projektnek, amely azt vizsgálta, a használt munkaruha hogyan alakítható másodlagos nyersanyaggá, és miként lehet a vállalaton belül az újrahasznosítási folyamat összes lépését fejleszteni, a textilhulladék összegyűjtésétől az új termékek előállításáig. Így született meg a VÄXELBRUK termékcsalád, amely 2024 februárjától kapható a kijelölt európai – köztük a hazai – IKEA áruházakban.

A tizenhat textiltermékből álló VÄXELBRUK kollekció kínálatában függönyök, díszpárnahuzatok, takarók és táskák is helyet kaptak. A termékek a munkaruhák újrahasznosításából keletkezett textilszálból készültek. A kívánt szín elérése és a kötelező minőségi előírások betartása érdekében ezeket a szálakat más anyagokkal, például használt PET-palackokból származó újrahasznosított poliészterrel vagy még a forgalomba kerülés előtt hulladékká vált textilanyagokkal keverték. Ahogy a már nem használt, úgy a hibás munkaruhákat is felhasználta az IKEA a termékek megalkotásához.

A kísérleti projekt során a svéd bútoráruházlánc feltérképezte az újrahasznosításban rejlő lehetőségeket és a tanulságokat levonva továbbra is keresi a hulladékkezelés és az újrafeldolgozás különböző módjait.

„A VÄXELBRUK kollekció létrehozásával az volt a célunk, hogy teszteljük és megismerjük, hogyan lehet a textilhulladékot új termékekhez szükséges másodlagos nyersanyaggá alakítani. A projekt ékes példája annak, hogy érdemes megkérdőjelezni a jelenlegi, bevett gyakorlatokat annak érdekében, hogy új, fenntartható munkafolyamatokat tudjunk kialakítani” – mondta el Lena Julle, az IKEA of Sweden fenntarthatósági vezetője.

„Az IKEA a VÄXELBRUK projekt keretében alaposan megismerte az újrahasznosítási eljárásokat. Megtanultunk eligazodni a követelmények, a jogszabályok és a logisztika meglehetősen összetett területén is. A projekt rengeteg interdiszciplináris tanulsággal szolgált, nem csak a textíliákkal kapcsolatban, amelyeket igyekszünk beépíteni a működésünkbe, az ellátási lánctól kezdve a termékfejlesztésig és -tervezésig” – fejtette ki Luca Clerici, Európai piaci üzletfejlesztésért, üzemeltetésért és innovációért felelős vezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...