- Hirdetés -

Valami újat kihozni

|

- Hirdetés -

Szükség van az MVM és az NKM márka erőteljes újrapozicionálására – mondja Jákó Eszter. Az MVM Csoport kommunikációs igazgatójával a márkák felül vizsgálatáról, a ráncfelvarrásról, a fiatalokról és a versenyről is beszélgettünk.

– Nemrég az NKM az MVM 100 százalékos tulajdonába került. Branding szempontjából ez elég komoly kihívásnak tűnik, mekkora folyamat veszi most kezdetét?

– Az NKM Csoport érkezése az MVM Csoportba jó apropót adott arra, hogy megnézzük, felülvizsgáljuk a márkáinkat. Különböző brandjeink megszüntetése, összeolvadása vagy akár újak bevezetése is szóba került. Több kutatást is végeztük, teljes körűen körbejártuk a témát mind külső, mind employer brand oldalról. Ez egy hosszú, hét hónapig tartó folyamat volt, mert a kvalitatív felmérésekre épültek a kvantitatív módszertanok. Bár házon belül előzetesen kételkedtünk a márka „egészségi állapotában”, az eredmények alapján azt láttuk, hogy országos léptékben gondolkodva nem indokolt sem az MVM, sem az NKM brand lecserélése. Ugyanakkor szükség van egy erőteljes újrapozicionálásra és a két márka hangsúlyos megkülönböztetésére. Összhangban a vállalatcsoport stratégiájával és a tagvállalatok tevékenységeinek kitisztításával, amelynek során a duplikált funkciókat megszüntetjük és a hatékony működés érdekében optimalizáljuk, az MVM-et mint üzleti nagykermárkát, az NKM-et pedig mint lakossági kiskermárkát definiáltuk.

Az MVM brand 2016-ban teljes arculatváltáson esett át. Mivel a költségek szem előtt tartása kiemelt feladatunk, most a meglévő alapból igyekszünk arculatfrissítéssel, ráncfelvarrással valami újat kihozni, ami jobban támogatja a kommunikációs célokat és rugalmasabban illeszkedik a digitális platformokhoz. Aki figyelemmel kíséri a kommunikációnkat, már találkozhatott az MVM márka új, kreatív megjelenéseivel, ahol a korábban funkciótlan „kocka” a kreatív anyagok aktív elemévé vált. Az NKM-nél pedig hamarosan egyértelmű lesz az MVM Csoporthoz tartozás.

– Hogy látod, ehhez mennyi időre lesz szükség?

– A költséghatékonyság és a fenntarthatóság kulcsfontosságú, illetve a változások nem indokolják az ún. hard átállást, amikor egy éjszaka alatt lecserélődik mindenhol egy arculat, ezért a lassú átmenet mellett döntöttünk.

– Jelenleg milyen az MVM és az NKM márkaismertsége? Utóbbi mozaikszót lehet, hogy csak kevesen tudják kibontani, nem?

– Az MVM és az NKM márka nagyjából ugyanott tart mint energetikai vállalat, ami abból a szempontból érdekes, hogy az NKM csupán néhány éves múltra tekinthet vissza. A spontán ismertség mindkét esetben 20 százalék körüli ebben a kategóriában, míg a támogatott ismertség 80 százalék körül mozog. Mi a spontán ismertséget szeretnénk komolyan növelni. Célunk, hogy az MVM-et is beágyazzuk a lakosság tudatába, az NKM-et pedig továbbfejleszszük. A Nemzeti Közművek helyett a rövid NKM márkára koncentrálunk, ezért nem elsődleges brandismérv az, hogy hányan tudják az NKM mozaikszó eredetét.

– Ha jól tudom, közel 60 tagvállalatotok van. Lehet egy ekkora csoportnak több erős almárkája?

– Szerintem lehet, sőt, kell is, de csak akkor, ha azok jól el vannak különítve. A mi esetünkben két erős brandről beszélünk, az MVM-ről és az NKM-ről, amelyek megfelelő pozicionálással erősíthetik egymást. Az MVM Csoport családként működik: a leányvállalatok így vagy úgy, de viselik a nevünket. A tudatos, új márkastruktúrának köszönhetően tevékenységeikkel és kommunikációjukkal erősítik egymást.

– Mindeközben a márkák számára egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy a klímaválság közepette milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezetvédelem irányába. Felmérések szerint például a fiatal álláskeresők számára a fenntarthatóságra törekvő brandek egyre fontosabbak. Érzitek ezt ti is?

– Mind az MVM-nél, mind az NKM-nél alapvető márkaérték a fenntarthatóság személyes és vállalati szinten. Úgy gondolom, az MVM élen jár e téren, hiszen folyamatosan építjük a megújuló energiaforrásokon alapuló erőműveket, vezetjük be a papír- és műanyaghasználat minimalizálását célzó intézkedéseinket, szervezzük kollégáinknak a szemétszedő, recycling, veszélyeshulladék-gyűjtő akciókat, biztosítjuk a munka és a magánélet egyensúlyát vagy éppen a távmunka lehetőségét. A fi atalok sajnos nem tudnak rólunk sokat, ezen van mit javítani. És mindezt úgy kell elérnünk, hogy közben ne csupán ebbe a hihetetlenül sokrétű és színes tevékenységkörbe nyerjenek bepillantást, ami nálunk megtalálható, hanem a környezetért, a jövőért és az emberekért tett erőfeszítéseinket is megismerjék.

– Az MVM márka számára mennyire lesz fontos, hogy ne maradjon ki a közlekedés forradalmasításából? Sok kisebb vállalat van a piacon, akár csak a fintech cégek piacán, amelyek gyorsabbak, rugalmasabbak, digitálisabbak. Nagy a verseny?

– Az innováció egyszerre külső és belső késztetés: mi magunk is dolgozunk a fejlesztéseken és az új ötletek felszínre hozatalában. A digitalizáció mind a hálózatirányításban és a termelésben, mind pedig a lakossági szolgáltatásoknál kulcsfontosságú. Az utóbbi területen két NKM almárka is élen jár az innovációban, az egyik az NKM Mobilitás Kft., amely e-töltőhálózatával és szakértelmével megkerülhetetlen a hazai e-mobilitásban, a másik pedig az NKM Optimum Zrt., amelynek feladata a modern otthonszolgáltatások fejlesztése és bevezetése. Nálunk, az MVM-nél egyébként folyamatosan keressük a piacképes újító ötleteket. A legjobb példa erre a több éve sikeresen futó MVM Edison startupverseny. A verseny tehát nagy, de mi nagyvállalathoz képest viszonylag gyorsan tudunk reagálni a különböző piaci változásokra, ezért egyértelműen van keresnivalónk a legmodernebb megoldások piacán is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...