- Hirdetés -

Valami újat kihozni

|

- Hirdetés -

Szükség van az MVM és az NKM márka erőteljes újrapozicionálására – mondja Jákó Eszter. Az MVM Csoport kommunikációs igazgatójával a márkák felül vizsgálatáról, a ráncfelvarrásról, a fiatalokról és a versenyről is beszélgettünk.

– Nemrég az NKM az MVM 100 százalékos tulajdonába került. Branding szempontjából ez elég komoly kihívásnak tűnik, mekkora folyamat veszi most kezdetét?

– Az NKM Csoport érkezése az MVM Csoportba jó apropót adott arra, hogy megnézzük, felülvizsgáljuk a márkáinkat. Különböző brandjeink megszüntetése, összeolvadása vagy akár újak bevezetése is szóba került. Több kutatást is végeztük, teljes körűen körbejártuk a témát mind külső, mind employer brand oldalról. Ez egy hosszú, hét hónapig tartó folyamat volt, mert a kvalitatív felmérésekre épültek a kvantitatív módszertanok. Bár házon belül előzetesen kételkedtünk a márka „egészségi állapotában”, az eredmények alapján azt láttuk, hogy országos léptékben gondolkodva nem indokolt sem az MVM, sem az NKM brand lecserélése. Ugyanakkor szükség van egy erőteljes újrapozicionálásra és a két márka hangsúlyos megkülönböztetésére. Összhangban a vállalatcsoport stratégiájával és a tagvállalatok tevékenységeinek kitisztításával, amelynek során a duplikált funkciókat megszüntetjük és a hatékony működés érdekében optimalizáljuk, az MVM-et mint üzleti nagykermárkát, az NKM-et pedig mint lakossági kiskermárkát definiáltuk.

Az MVM brand 2016-ban teljes arculatváltáson esett át. Mivel a költségek szem előtt tartása kiemelt feladatunk, most a meglévő alapból igyekszünk arculatfrissítéssel, ráncfelvarrással valami újat kihozni, ami jobban támogatja a kommunikációs célokat és rugalmasabban illeszkedik a digitális platformokhoz. Aki figyelemmel kíséri a kommunikációnkat, már találkozhatott az MVM márka új, kreatív megjelenéseivel, ahol a korábban funkciótlan „kocka” a kreatív anyagok aktív elemévé vált. Az NKM-nél pedig hamarosan egyértelmű lesz az MVM Csoporthoz tartozás.

– Hogy látod, ehhez mennyi időre lesz szükség?

– A költséghatékonyság és a fenntarthatóság kulcsfontosságú, illetve a változások nem indokolják az ún. hard átállást, amikor egy éjszaka alatt lecserélődik mindenhol egy arculat, ezért a lassú átmenet mellett döntöttünk.

– Jelenleg milyen az MVM és az NKM márkaismertsége? Utóbbi mozaikszót lehet, hogy csak kevesen tudják kibontani, nem?

– Az MVM és az NKM márka nagyjából ugyanott tart mint energetikai vállalat, ami abból a szempontból érdekes, hogy az NKM csupán néhány éves múltra tekinthet vissza. A spontán ismertség mindkét esetben 20 százalék körüli ebben a kategóriában, míg a támogatott ismertség 80 százalék körül mozog. Mi a spontán ismertséget szeretnénk komolyan növelni. Célunk, hogy az MVM-et is beágyazzuk a lakosság tudatába, az NKM-et pedig továbbfejleszszük. A Nemzeti Közművek helyett a rövid NKM márkára koncentrálunk, ezért nem elsődleges brandismérv az, hogy hányan tudják az NKM mozaikszó eredetét.

– Ha jól tudom, közel 60 tagvállalatotok van. Lehet egy ekkora csoportnak több erős almárkája?

– Szerintem lehet, sőt, kell is, de csak akkor, ha azok jól el vannak különítve. A mi esetünkben két erős brandről beszélünk, az MVM-ről és az NKM-ről, amelyek megfelelő pozicionálással erősíthetik egymást. Az MVM Csoport családként működik: a leányvállalatok így vagy úgy, de viselik a nevünket. A tudatos, új márkastruktúrának köszönhetően tevékenységeikkel és kommunikációjukkal erősítik egymást.

– Mindeközben a márkák számára egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy a klímaválság közepette milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezetvédelem irányába. Felmérések szerint például a fiatal álláskeresők számára a fenntarthatóságra törekvő brandek egyre fontosabbak. Érzitek ezt ti is?

– Mind az MVM-nél, mind az NKM-nél alapvető márkaérték a fenntarthatóság személyes és vállalati szinten. Úgy gondolom, az MVM élen jár e téren, hiszen folyamatosan építjük a megújuló energiaforrásokon alapuló erőműveket, vezetjük be a papír- és műanyaghasználat minimalizálását célzó intézkedéseinket, szervezzük kollégáinknak a szemétszedő, recycling, veszélyeshulladék-gyűjtő akciókat, biztosítjuk a munka és a magánélet egyensúlyát vagy éppen a távmunka lehetőségét. A fi atalok sajnos nem tudnak rólunk sokat, ezen van mit javítani. És mindezt úgy kell elérnünk, hogy közben ne csupán ebbe a hihetetlenül sokrétű és színes tevékenységkörbe nyerjenek bepillantást, ami nálunk megtalálható, hanem a környezetért, a jövőért és az emberekért tett erőfeszítéseinket is megismerjék.

– Az MVM márka számára mennyire lesz fontos, hogy ne maradjon ki a közlekedés forradalmasításából? Sok kisebb vállalat van a piacon, akár csak a fintech cégek piacán, amelyek gyorsabbak, rugalmasabbak, digitálisabbak. Nagy a verseny?

– Az innováció egyszerre külső és belső késztetés: mi magunk is dolgozunk a fejlesztéseken és az új ötletek felszínre hozatalában. A digitalizáció mind a hálózatirányításban és a termelésben, mind pedig a lakossági szolgáltatásoknál kulcsfontosságú. Az utóbbi területen két NKM almárka is élen jár az innovációban, az egyik az NKM Mobilitás Kft., amely e-töltőhálózatával és szakértelmével megkerülhetetlen a hazai e-mobilitásban, a másik pedig az NKM Optimum Zrt., amelynek feladata a modern otthonszolgáltatások fejlesztése és bevezetése. Nálunk, az MVM-nél egyébként folyamatosan keressük a piacképes újító ötleteket. A legjobb példa erre a több éve sikeresen futó MVM Edison startupverseny. A verseny tehát nagy, de mi nagyvállalathoz képest viszonylag gyorsan tudunk reagálni a különböző piaci változásokra, ezért egyértelműen van keresnivalónk a legmodernebb megoldások piacán is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....