- Hirdetés -

Valami újat kihozni

|

- Hirdetés -

Szükség van az MVM és az NKM márka erőteljes újrapozicionálására – mondja Jákó Eszter. Az MVM Csoport kommunikációs igazgatójával a márkák felül vizsgálatáról, a ráncfelvarrásról, a fiatalokról és a versenyről is beszélgettünk.

– Nemrég az NKM az MVM 100 százalékos tulajdonába került. Branding szempontjából ez elég komoly kihívásnak tűnik, mekkora folyamat veszi most kezdetét?

– Az NKM Csoport érkezése az MVM Csoportba jó apropót adott arra, hogy megnézzük, felülvizsgáljuk a márkáinkat. Különböző brandjeink megszüntetése, összeolvadása vagy akár újak bevezetése is szóba került. Több kutatást is végeztük, teljes körűen körbejártuk a témát mind külső, mind employer brand oldalról. Ez egy hosszú, hét hónapig tartó folyamat volt, mert a kvalitatív felmérésekre épültek a kvantitatív módszertanok. Bár házon belül előzetesen kételkedtünk a márka „egészségi állapotában”, az eredmények alapján azt láttuk, hogy országos léptékben gondolkodva nem indokolt sem az MVM, sem az NKM brand lecserélése. Ugyanakkor szükség van egy erőteljes újrapozicionálásra és a két márka hangsúlyos megkülönböztetésére. Összhangban a vállalatcsoport stratégiájával és a tagvállalatok tevékenységeinek kitisztításával, amelynek során a duplikált funkciókat megszüntetjük és a hatékony működés érdekében optimalizáljuk, az MVM-et mint üzleti nagykermárkát, az NKM-et pedig mint lakossági kiskermárkát definiáltuk.

Az MVM brand 2016-ban teljes arculatváltáson esett át. Mivel a költségek szem előtt tartása kiemelt feladatunk, most a meglévő alapból igyekszünk arculatfrissítéssel, ráncfelvarrással valami újat kihozni, ami jobban támogatja a kommunikációs célokat és rugalmasabban illeszkedik a digitális platformokhoz. Aki figyelemmel kíséri a kommunikációnkat, már találkozhatott az MVM márka új, kreatív megjelenéseivel, ahol a korábban funkciótlan „kocka” a kreatív anyagok aktív elemévé vált. Az NKM-nél pedig hamarosan egyértelmű lesz az MVM Csoporthoz tartozás.

– Hogy látod, ehhez mennyi időre lesz szükség?

– A költséghatékonyság és a fenntarthatóság kulcsfontosságú, illetve a változások nem indokolják az ún. hard átállást, amikor egy éjszaka alatt lecserélődik mindenhol egy arculat, ezért a lassú átmenet mellett döntöttünk.

– Jelenleg milyen az MVM és az NKM márkaismertsége? Utóbbi mozaikszót lehet, hogy csak kevesen tudják kibontani, nem?

– Az MVM és az NKM márka nagyjából ugyanott tart mint energetikai vállalat, ami abból a szempontból érdekes, hogy az NKM csupán néhány éves múltra tekinthet vissza. A spontán ismertség mindkét esetben 20 százalék körüli ebben a kategóriában, míg a támogatott ismertség 80 százalék körül mozog. Mi a spontán ismertséget szeretnénk komolyan növelni. Célunk, hogy az MVM-et is beágyazzuk a lakosság tudatába, az NKM-et pedig továbbfejleszszük. A Nemzeti Közművek helyett a rövid NKM márkára koncentrálunk, ezért nem elsődleges brandismérv az, hogy hányan tudják az NKM mozaikszó eredetét.

– Ha jól tudom, közel 60 tagvállalatotok van. Lehet egy ekkora csoportnak több erős almárkája?

– Szerintem lehet, sőt, kell is, de csak akkor, ha azok jól el vannak különítve. A mi esetünkben két erős brandről beszélünk, az MVM-ről és az NKM-ről, amelyek megfelelő pozicionálással erősíthetik egymást. Az MVM Csoport családként működik: a leányvállalatok így vagy úgy, de viselik a nevünket. A tudatos, új márkastruktúrának köszönhetően tevékenységeikkel és kommunikációjukkal erősítik egymást.

– Mindeközben a márkák számára egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy a klímaválság közepette milyen lépéseket tesznek a fenntarthatóság és a környezetvédelem irányába. Felmérések szerint például a fiatal álláskeresők számára a fenntarthatóságra törekvő brandek egyre fontosabbak. Érzitek ezt ti is?

– Mind az MVM-nél, mind az NKM-nél alapvető márkaérték a fenntarthatóság személyes és vállalati szinten. Úgy gondolom, az MVM élen jár e téren, hiszen folyamatosan építjük a megújuló energiaforrásokon alapuló erőműveket, vezetjük be a papír- és műanyaghasználat minimalizálását célzó intézkedéseinket, szervezzük kollégáinknak a szemétszedő, recycling, veszélyeshulladék-gyűjtő akciókat, biztosítjuk a munka és a magánélet egyensúlyát vagy éppen a távmunka lehetőségét. A fi atalok sajnos nem tudnak rólunk sokat, ezen van mit javítani. És mindezt úgy kell elérnünk, hogy közben ne csupán ebbe a hihetetlenül sokrétű és színes tevékenységkörbe nyerjenek bepillantást, ami nálunk megtalálható, hanem a környezetért, a jövőért és az emberekért tett erőfeszítéseinket is megismerjék.

– Az MVM márka számára mennyire lesz fontos, hogy ne maradjon ki a közlekedés forradalmasításából? Sok kisebb vállalat van a piacon, akár csak a fintech cégek piacán, amelyek gyorsabbak, rugalmasabbak, digitálisabbak. Nagy a verseny?

– Az innováció egyszerre külső és belső késztetés: mi magunk is dolgozunk a fejlesztéseken és az új ötletek felszínre hozatalában. A digitalizáció mind a hálózatirányításban és a termelésben, mind pedig a lakossági szolgáltatásoknál kulcsfontosságú. Az utóbbi területen két NKM almárka is élen jár az innovációban, az egyik az NKM Mobilitás Kft., amely e-töltőhálózatával és szakértelmével megkerülhetetlen a hazai e-mobilitásban, a másik pedig az NKM Optimum Zrt., amelynek feladata a modern otthonszolgáltatások fejlesztése és bevezetése. Nálunk, az MVM-nél egyébként folyamatosan keressük a piacképes újító ötleteket. A legjobb példa erre a több éve sikeresen futó MVM Edison startupverseny. A verseny tehát nagy, de mi nagyvállalathoz képest viszonylag gyorsan tudunk reagálni a különböző piaci változásokra, ezért egyértelműen van keresnivalónk a legmodernebb megoldások piacán is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították...

Film készül az első női képviselőkről

A magyar parlament két első női képviselője, Slachta Margit és Kéthly Anna pályáját bemutató dokumentumfilm, valamint Piroch Gábor, a világhírű magyar kaszkadőr gyermekkorát felvillantó rövidfilm gyártását támogatja a Nemzeti Filmintézet. A Televíziós Döntőbizottság novemberi ülésén...

Pénzt ad a félretájékoztatás elleni küzdelemre a Google és a YouTube

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében. A félretájékoztatás elleni küzdelem online csúcstalálkozóján bejelentetett finanszírozást a nemzetközi...

Egyelőre nem szorítja ki a streaming a lineáris tévézést

Bár a nemlineáris tévézés sok előnnyel kecsegtet, egyelőre nem – és a válaszok alapján a közeljövőben sem – fogja kiszorítani a hagyományos tévézést – derült ki abból az új kutatásból, amely a Magyar Elektronikus...

Élőben közvetített díjátadásokkal jön a következő Oscar-gála

A márciusi Oscar-gálán mind a 23 kategória díjának átadását élőben közvetítik - jelentette be az amerikai filmakadémia kedden. Kiderült az is, hogy Jimmy Kimmel lesz az esemény házigazdája, aki korábban már kétszer vezette a...

Lelassult az e-kereskedelem

Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben. A jelenlegi gazdasági helyzet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb 500 millió eurós tőkealapot hozott létre az SE Ventures

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég 1 milliárd euróval a világ...

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....