- Hirdetés -

Vállalati technológiák segíthetik a távoktatást

|

- Hirdetés -

Egy éve villámgyorsan kellett átállni az online oktatásra, ami kihívás elé állított minden érintettet, köztük az IT-háttérért felelős szakembereket is. Nekik kellett gondoskodniuk szinte egyik napról a másikra a megfelelő technológiai feltételekről és az oktatáshoz szükséges alkalmazások állandó elérhetőségéről. A Micro Focus szakértői szerint a vállalati informatikai technológiák, például az asztali konténerek és az alkalmazásstreamelés enyhíthetnek ezeken a nehézségeken.

Már egy éve, hogy a vállalatok nagy részénél általánosan elfogadott, sőt, sok helyen kötelező lett a home office, a tanintézményekben pedig a hagyományos, a tantermen kívüli, digitális, illetve a vegyes rendszerű oktatás váltakozik az aktuális járványhelyzettől függően. Az online tanuláshoz szükséges informatikai alapok megteremtése nem egyszerű, de mindenképp szükséges mert a digitális világ a jövőben is az életünk része marad. A járvány elvonulása után az online felületek várhatóan továbbra is nagy szerepet játszanak majd a különféle oktatási intézményekben az általános és középiskoláktól kezdve a felsőoktatási intézményeken át a nyelviskolákig vagy a munkahelyi oktatási környezetekig.

Tanár úr, kérem… a folyamatos rendelkezésre állást

Az informatikai szakemberek számára az egyik leggyakoribb kihívás az, hogy minden felhasználó folyamatosan elérje az intézménynél használt, online tanulást támogató rendszereket és az olyan virtuális tantermi alkalmazásokat, mint például a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér, a Google Tanterem, a Microsoft Teams, a ClassDojo, az Edmodo vagy a #school és NEO LMS platformok.

Ezek nem csupán a videóalapú tanórák megtartását teszik lehetővé, hanem lehetőséget kínálnak az osztályon belüli együttműködésre, illetve a kapcsolattartásra a tanárok és a diákok, vagy adott esetben még a szülők között is. Ezek a platformok szolgálnak a tartalmak tárolására, illetve a tananyagok megosztására, megtekintésére és szerkesztésére is. Továbbá az oktatók a felületeken belül tudják kezelni a különféle tevékenységeket és feladatokat, és itt zajlik az adminisztráció, az értékelés, valamint a teljesítmény nyomon követése is.

Tippek a vállalati oldalról: konténer és stream

A legtöbb iskolai IT-szakember nem volt arra felkészülve, hogy ilyen infrastruktúrát tudjon működtetni és támogatni egyik napról a másikra. Ilyenkor hasznos lehet megnézni, hogy a vállalatoknál milyen megoldásokat használnak ezekre a problémákra. A Micro Focus szakértői szerint az olyan technológiák, mint például az asztali konténerek és az alkalmazásstreamelés egyszerűsítik ezeket a feladatokat.

A Micro Focus Desktop Containers megoldás segítségével létrehozható és biztosítható asztali konténerek olyan alkalmazások, amelyek egyszerűen tudnak futni anélkül, hogy a felhasználóknak bonyolult telepítési műveleteket kellene végezniük, vagy az hatással lenne a gépükre korábban installált szoftverekre. Így nincs kompatibilitási vagy alkalmazásütközési probléma, és nem okoz gondot az esetleges tűzfalas védelem sem. A szoftver bármilyen Windows eszközön működik, legyen céges laptopról; egy olyan eszközről, amit az iskola bocsátott a diák rendelkezésére; egy alkalmazott privát számítógépéről, amit munkára is használ; vagy éppen egy tanuló saját otthoni gépéről. A megoldás egy webalapú portált is tartalmaz, amelyen keresztül az informatikai szakemberek bárhonnan egyszerűen elérhetővé tehetik a felhasználók számára az alkalmazásokat.

Az eszközhöz kiegészítésként elérhető alkalmazásstreamelési funkció pedig arra kínál megoldást, hogy bármilyen, a felhasználók által használt eszközre el lehessen juttatni az adott alkalmazást. Ennek köszönhetően a Netflix szolgáltatásához hasonlóan, egyszerűen elérhetők az alkalmazások a Desktop Containers Application szerveren keresztül, nemcsak Windows rendszerű gépekről, de Mac, iOS, Android, Chromebook és egyéb eszközökről is.

Ezt a két technológiát kombinálva a diákok számára egyszerűbbé válik a hozzáférés a tanulmányaikhoz szükséges alkalmazásokhoz, a tanárok pedig könnyebben tudják biztosítani a konzisztens oktatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA