- Hirdetés -

Tovább zöldül az Audi

|

- Hirdetés -

Az Audi 2035-re a gyártásnál használt vízmennyiséget felére kívánja csökkenteni. Az Audi Mexico már 2018. óta már hulladékvíz-mentesen üzemel. 2025-re a neckarsulmi üzem zárt vízkört épít ki.

A tiszta ivóvíz világszerte az egyik legértékesebb források egyike. Az Audi ezért a hatékony és gazdaságos vízhasználatot kulcsfontosságú szempontként foglalta bele Mission:Zero környezetvédelmi programjába. A vállalat saját vízfogyasztását is minimalizálni kívánja, és a jövőben megszünteti a járműgyártásban az ivóvíz használatát. Ennek érdekében az Audi hatékony folyamatokat és zárt vízköröket kíván alkalmazni, továbbá növeli az esővíz felhasználást. Hosszú távon az Audi minden gyártási helyszínen zárt vízkörök alkalmazását tervezi.

Az ivóvíz értékes és véges erőforrás: világszerte 2,2 milliárd embernek nincs rendszeres hozzáférése a tiszta vízhez. Az ENSZ becslése szerint 2050-re az ivóvíz iránti kereslet 55 százalékkal is emelkedhet. A víz az autógyártásban is alapvető fontosságú, például a fényezőüzem munkájánál vagy a szivárgási teszteknél. Peter Kössler, az igazgatótanácsnak termelés és logisztika területekért felelős tagja így nyilatkozott a téma kapcsán: „Célunk, hogy drasztikusan csökkentsük édesvíz-fogyasztásunkat és 2035-re az egy járműre jutó vízfogyasztást felére mérsékeljük. Ahol lehetséges, már most újrahasznosított vizet használunk, amelyet a ciklus során többször felhasználunk és kezelünk. Célunk, hogy minden gyártási helyszínünkön zárt vízkör működjön.”

Ahhoz, hogy a vízvédelmi intézkedéseket célzottan sorba rendezhesse, az Audi üzemspecifikus vízértékeket használ, amely az adott helyszín vízvételezését a regionális rendelkezésre állás viszonylatában mutatja meg. A regionális körülmények figyelembe vétele lehetővé teszi, hogy olyan területeken hozzanak intézkedéseket, ahol a víz különösen értékes erőforrás. Ily módon a márka a gyártás területén jelentkező ökológiailag súlyozott vízfogyasztást 2035-re a jelenlegi átlag kb. 3,75 köbméterről 1,75 köbméterre kívánja csökkenteni legyártott autónként.

Az Audi Mexico valódi úttörő a víz, mint erőforrás gazdaságos felhasználása tekintetében. Az üzem világszerte az első gyártási helyszín, amely hulladékvíz nélkül gyárt járműveket és teszi mindezt 2018. óta. A gyártás során keletkező hulladékvizet egy utólagos ultraszűréssel és egy fordított ozmózisos rendszerrel dolgozó, biológiai kezelést nyújtó létesítmény gyűjti össze, tisztítja és vezeti vissza nagy mennyiségben az üzem vízhálózatába. A gyár az így kezelt vizet használati vízként kezeli, a gyártási folyamat során újra alkalmazza vagy például az üzem létesítményeinek zöld területeit öntözi vele.

A neckarsulmi üzemnél egy zárt vízkör jön létre a telephely és a szomszédos Unteres Sulmtal hulladékvíz szövetség települési szennyvízkezelő létesítménye között. A vízkör létrejötte illetve az azzal kapcsolatos új vízszolgáltató létesítmény építése előtt, az Audi egy tesztlétesítmény segítségével tekinti át a folyamatot. A vízkezelést végző létesítményből visszatérő vizet egy, az üzem északi területén található konténerbe vezetik, ahol különböző szűrőrendszerekkel és membránokkal kezelik mielőtt a gyártás során újra felhasználják azt. A folyamat során a vízminőséget folyamatosan ellenőrzik. A minőség-ellenőrzést kiegészítendő laborvizsgálatot végeznek, amely kéthetente megmutatja a kezelt víz jellemzőit. Amennyiben a tesztek sikeresek, az új vízszolgáltató létesítmény építése 2022-ben indulhat és az üzem 2025-re teljessé teheti ezt a vízkört.

Az ingolstadti gyártási helyszínen 2019. óta egy új használati víz szolgáltató központ működik. A korábbi kezelési rendszerekkel együtt az üzemben keletkezett hulladékvíz hozzávetőleg felét vezetik egy körbe, ahol utána kezelik és felkészítik az újrafelhasználásra. A létesítmény három állomáson keresztül kezeli a hulladékvizet mielőtt használati vízként újra alkalmazza a gyártás során. Először egy kémiai/fizikai egységen halad át, amely semlegesíti a lúgos és savas alkotóelemeket és eltávolítja a nehézfémeket. Ezután az bekerül a használati víz szolgáltató központ szívébe, a membrán bioreaktorba, ahol a gyártásból származó víz illetve a tisztítási és tisztálkodási felhasználású hulladékvíz keveredik és amelyből eltávolítják a szerves alkotórészeket. A maradék sót pedig fordított ozmózis révén tüntetik el belőle. A tisztított szennyvíz ezután ipari vízként kerül visszavezetésre a vízkörbe. Ezzel az Audi évente akár 300 000 köbméter édesvizet spórol meg.

Ezen kívül az Audi esővíz gyűjtő medencéket is alkalmaz több termelési helyszínen, hogy saját vízigényét a leginkább erőforrás kímélő módon biztosítsa. Az Audi Mexico üzemének területén egy 240 000 köbméter kapacitással bíró víztározó található, amely a május és október közötti közel hat hónapig tartó esős évszak során telik meg. Az így összegyűjtött és kezelt esővizet az üzemben használják fel. Az Audi az ingolstadti gyárban föld alatti esővíz gyűjtő medencékben gyűjti az esővizet, hogy aztán az ipari vízként kerüljön vissza a vízkörbe. Így az időjárási tényezőktől függően évente akár 250 000 köbméter esővíz felhasználására is lehetőség nyílik. Az esővíz felhasználását a többi gyártási helyszínen is bővítik a következő években.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....