- Hirdetés -

Válogatás mesterfokon – interjú Pető Gáborral

|

A jó szereplő olyan, mint a hagyma, rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán megismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek hozzá – mondta el Pető Gábor, a Paprika Studios head of entertainmentje, aki beszélt többek között a casting folyamatáról és a kiválasztási szempontokról.

- Az idén is számos szórakoztató műsor került a képernyőkre. Hogyan dől el, hogy milyen show-k készüljenek?

- Az elmúlt években trendnek tekinthető, hogy a csatornák inkább a nemzetközi porondon bizonyított formátumokat részesítik előnyben, ezeket lokalizálja a Paprika Studios a saját kreatív produceri csapatával. A nevünkhöz fűződik Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban széria vagy a Való Világ 12. sikere. Bár egy-egy műsor megrendeléséről az adott tévéadó határoz, a partneri együttműködés keretében bemutathatjuk a csatornák döntéshozóinak, hogy milyen műsorokat látunk sikeresnek azokban az országokban, ahol dolgozunk, vagy a partnereink jelen vannak.

- A tévéadók vagy a produkciós cégek döntenek arról, hogy egy adott műsorban milyen karakterek jelenjenek meg?

- A tévécsatorna delegált kreatív producere és a Paprika Studios kreatív producere együtt dönt a műsorokban szereplőkről. Mire odáig eljut egy válogató, hogy döntést lehet hozni a bekerülők névsoráról, az 3-4 hónap eredménye. Beszélhetünk tömeg- és direkt castingról, amik együttesen hozzák meg a szereplőbázist. Ezekben a munkafolyamatokban 10-12 fő vesz részt.

- A castingolást a produkciós vállalatok végzik, vagy kiadják a feladatot erre specializálódott cégeknek?

- Mindkét modellre van példa. Az entertainment adások szereplőit a Paprika saját castingcsapattal keresi meg, míg a scripted műsorok esetén castingügynökségek bevonásával dolgozunk. Amíg egy sorozatnál inkább színészi kvalitásokat és egy előre megírt szerepre illő karaktert keresünk, addig egy reality esetében mindig az embert, az emberi történetet.

- A casting során mi az, amit kerestek a leendő szereplőkben?

- Egy castingfolyamat mindig többkörös. Az első alkalom fontos, mert itt keletkezik az első benyomás a jelentkezőről. Castingos kollégáink ilyenkor górcső alá veszik a személyes motivációt. Ha valakiben érződik az elköteleződés, hogy az adott műsor szereplőjévé váljon, és a személyisége is olyan, hogy érdeklődést kelt a castingot végzőben, akkor nagy valószínűséggel továbbjut a második körre. Százalékosan az első körben szoktak a legtöbben „elvérezni”, mert itt kevés a „ki akarom próbálni magam” és a „kalandot keresek” válasz. A második körben kezdődnek a valós mélyinterjúk, ahol azt vizsgálják, hogy valóban ott van-e az a tűz a jelentkezőben, amit az első körben láttak benne, és ha igen, akkor milyen rétegei vannak még a személyiségének, az élete történetének. A jó szereplő olyan, mint a hagyma. Rétegei vannak, amiket ha a műsor folyamán meg ismernek a nézők, egyre jobban kötődhetnek majd hozzá. Akinél ezek a rétegek hiányoznak, valószínűleg nem jut tovább a második körön. Az utolsó két kör pedig már azt vizsgálja, hogy az adott jelölt milyen helyet fog betölteni abban a csoportban, akikkel együtt szerepelhet.

- Ki dönt a szereplőkről az olyan szórakoztató műsorok esetében, amelyekben ismert arcok jelennek meg?

- A celebszereplőknél is pont olyan egyenrangú együttműködés eredménye a végleges szereplőgárda kialakítása a csatorna és a gyártó cég producerei között. A tévéadónak mindig van vétójoga, hisz az ő képernyőjére készül a műsor.

- Mennyire jellemző, hogy közösségi médiás megjelenés alapján hívtok be castingra ismeretlen, de tehetséges embereket?

- A direkt castingfolyamat során abszolút a közösségimédia-felületek azok, ahol először kutakodnak a castingszerkesztőink. Persze attól, hogy valaki „nagyot megy” az Instán vagy a TikTokon, még nem garancia, hogy bekerülhet egy televíziós műsorba, hiszen tudjuk, hogy az ezeken a felületeken mutatottak gyakran csak a kirakat elemei. Nagyon más 10-15 másodpercben hatást gyakorolni, mint több héten keresztül képernyőn lenni, ahol akarva-akaratlanul lehull a lepel mindenkiről, és filter nélkül kell megnyerni a nézők kegyeit.

- Mi jelenti a legnagyobb kihívást a castingolás során?

- Az objektív döntés. Természetesen a televíziós tartalomkészítés egy szubjektív műfaj, így a casting is. Azonban nagyon figyelni kell arra, hogy ne csak egy személyes benyomás alapján döntsenek a castingot végzők az előttük ülő továbbjutásáról. Éppen ezért minden jelentkezőt és a róluk készült felvételeket többen nézzük meg, és közösen döntünk.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...