- Hirdetés -

Válsághelyzetben is hasít az eMAG Marketplace

|

Az eMAG külső kereskedőpartnerek termékeit kínáló Marketplace-e a jelenlegi válsághelyzetben is képes volt jóval a hazai online kiskereskedelem átlagát jelentősen meghaladó mértékben bővülni. A Marketplace-en termékeket árusító cégek száma 2018-hoz képest megháromszorozódott, az elérhető termékek száma pedig két év alatt a duplájára nőtt. Az eMAG a külföldi piacok felé nyitásban is segíti partnereit, és a kereskedői felületen elérhető virtuális asszisztenssel javítaná eladásaikat - derült ki a vállalat kereskedőpartnerei számára tartott éves Sellers’ Day rendezvényen.

Szeptember 28-án a negyedik alkalommal rendezte meg a Sellers’ Day-t az eMAG: a piacvezető magyar e-kereskedő minden évben megtartott esemény keretében osztja meg közelmúltbeli tapasztalatait és a fejlesztés jövőbeli irányait a Marketplace platformon árusító kereskedőpartnerekkel.

Válság alatt is többet rendeltek a Marketplace-ről

Az idei év első felében infláció, chiphiány és háborús hatások is gyengítették a magyarországi online kiskereskedelmet, amely utoljára 2016-ban produkált az ideihez hasonlóan alacsony (14,5 százalékos) mértékű bővülést. Az eMAG saját értékesítési adataiból is az látszik, hogy a magyar vásárlók tudatosabban költenek, és a korábbinál hosszabb időt töltenek egy-egy termékadatlapot tanulmányozva.

Ennek tükrében figyelemreméltó, hogy az eMAG Marketplace-en jelen lévő partnerek összességében még a válsághelyzetben is a piaci átlagot meghaladó, 20 százalékos növekedést értek el forgalmukban 2022 első felében - emelte ki Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke a Sellers’ Day-en tartott előadásában.

Várkonyi azt is kiemelte, hogy az eMAG hamarosan elkészülő, 117 ezer négyzetméteres alapterületű új dunaharaszti raktárbázisának építése hamarosan befejeződik: modern, automatizált szolgáltatásaira az anyavállalat mellett a termékeiket a Marketplace-en árusító magyar kis- és középvállalatok is bátran építkezhetnek.

Az eMAG-nak és a partnerei is a külföld felé is nyitnak

Egyaránt kiemelte előadásában a külföldi piacok felé való nyitás fontosságát Várkonyi Balázs, és Kováts Dániel, a Marketplace Chief Commercial Officer-e. A jelenlegi válsághelyzetben a hazaiak mellett a külföldi vásárlók elérése sok e-kereskedőt segíthet a túlélésben, és már pozitív példával is tud szolgálni a cég: az eMAG Marketplace-en mostanra 250 hazai Marketplace-kereskedő értékesít romániai és bulgáriai vásárlók felé is, ők éves szinten 15 százalékkal tudták növelni forgalmukat.

Ezekkel a programokkal segíti az eMAG a magyar kkv-kat

A Fulfilment by eMAG szolgáltatást választó cégek az eMAG logisztikai szolgáltatásait vehetik igénybe saját szolgáltatások működtetése, kialakítása helyett. A Határon túli értékesítést támogató programra regisztráló hazai kereskedők könnyedén beléphetnek az eMAG román és bolgár piactereire is, beleértve a helyi futárszolgáltatásokat is. A harmadik, eMAG Ads nevű promóciós program keretében a vállalat lehetőséget biztosít Marketplace partnereinek, hogy saját promóciós kampányokat szervezhessenek a piactér felületein.

Az eMAG nagyon hatékony segítséget tud nyújtani partnereinek a külföldi nyitásban: helyi nyelvű ügyfélszolgálatot, logisztikai szolgáltatásokat nyújt, de még a termékadatlapok lokalizálását is elvégzi - emelte ki Kováts.

Virtuális asszisztens segíti a növekedést

Idén szeptemberben csaknem nyolcezer partnerkereskedő értékesíti termékeit az eMAG Marketplace-en, ami 2018-as partneri bázishoz képest csaknem három és félszeres növekedés, de még az első pandémiás évhez, 2020-hoz képest is csaknem kétszeres növekedést jelent. Az elérhető termékek száma terén idén volt a legnagyobb gyarapodás: jelenleg 4,5 millió felett van az eMAG.hu-n elérhető termékek száma, ami két és félszeres növekedés 2020. tavaszához képest.

A partnerek forgalmának növelését egy új fejlesztéssel is segíti az eMAG: a kereskedői felületen egy virtuális asszisztens vált elérhetővé, amely algoritmusok segítségével tud automatikusan felajánlani egy olyan optimális nettó árat, amely az értékesítés növelését elősegíti, ennek alkalmazásáról a kereskedők természetesen maguk dönthetnek.

A válság alatt kilőttek az easyboxos rendelések

Az eMAG cégcsoport a vevők és a kereskedőpartnerek kényelmét, hatékonyságát szolgáló fejlesztésekbe forgatja vissza az eMAG, hogy tovább tudja bővíteni e-kereskedelmi ökoszisztémáját. 2020-hoz képest két és félszeresére emelkedett, és már bőven egymillió felett van az eMAG mobil applikációját használók tábora - ez már Daniel Spiridon, az eMAG ügyvezetőjének előadásán hangzott el.

Az app népszerűsége nem meglepő, hiszen kampánya keretében az ebben feladott rendelésekből eMAG ingyenes kiszállítást biztosít a közel hatszáz easboy csomagautomatába, amelyek most már minden megyében megtalálhatóak. Miután szeptemberben az eMAG kiterjesztette az ingyenes csomagautomatás kiszállítást a Marketplace-partnerektől érkezett termékekre, a hónap első felében 56 százalékos arányt ért el a lehetséges kiszállítási módok között - magyarázta Spiridon.

A kampány nem csak a kiszállítás terén növelte a csomagautomaták népszerűségét, hanem a visszaküldések terén is: minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza ebben az időszakban. Az ingyenes és egyszerű visszaküldési mód azért fontos, mert egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatkiegészítőket online.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...