Felgyorsítja átalakulási folyamatát az Ingka Csoport, (Ingka Holding B.V. és közös vezetésű vállalatai) növelve befektetéseit új és meglévő IKEA áruházaiba és a kiszolgáló központjaiba. Emellett városközpontokban jelenik meg és jelentősebb hangsúlyt helyez online kereskedelmi felületére a vásárlói igények még teljesebb kiszolgálása érdekében, és hogy még többek számára válhasson az eddigieknél is kényelmesebbé és megfizethetővé. Annak érdekében, hogy az IKEA jövőbeli pozícióját minél jobban megerősítsék, a vállalat újragondolja szervezetének minden részlegét.
Az Ingka Csoport sokéves stabil növekedésre alapozva és az átalakulás részeként, felméri, illetve egyszerűsíti szervezete valamennyi részlegét, hogy még jobban tudjon összpontosítani a vásárlóknak értékes szolgáltatásokra. A 30 új IKEA érintkezési pont létrehozása, a kiszolgáló hálózatba és digitális megoldásokba való befektetés előreláthatólag 11 500 új munkahelyet teremt a következő két évben. Mindeközben a 160 000 pozícióból 7500 szűnhet meg, ami elsősorban globális funkciókat és háttérirodákat érint harminc országban.
Jesper Brodin az Ingka Csoport elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: “Továbbra is növekedünk és teljesítményünk erős. Ugyanakkor látjuk, hogy a kereskedelmi környezet sosem látott mértékben és ütemben változik. Vásárlóink szokásainak gyors átalakulásához igazodva fejlesztjük vállalkozásunkat, hogy a változó igényeknek mindig jobb és újabb módokon tudjunk megfelelni. Nagyobb hangsúlyt helyezünk majd arra, hogy meglévő áruházainkat még jobb vásárlási élményt nyújtó egységgé tegyük, és megragadjuk a lehetőséget, hogy vállalatunkat olyan módon újítsuk meg, amely összhangban áll eddigi történetünkkel, kultúránkkal és értékeinkkel. Vállalati értékeink irányítják munkánkat, és építik befogadó, őszinte és nyitott kultúránkat. Továbbra is a lehető legjobb módon támogatjuk munkatársainkat a változás során.”
Az átalakulási folyamat magában foglalja egy új, városközpont-szemléletű megközelítés tesztelését harminc nagyvárosban, kiegészítve ezzel a vállalat nagyobb áruházait, valamint a digitális és szolgáltatás választékunk megerősítését, hogy a vásárlók széles körű, igényeiknek és életmódjuknak megfelelő választási lehetőségeket kapjanak.
Tolga Öncü, az Ingka Csoport kereskedelmi igazgatója hozzátette: “A következő három évben az új áruházi formáknak, a városi lokációknak és a jobb digitális ajánlatnak köszönhetően vásárlóinknak még könnyebben és kényelmesebben megközelíthetőek leszünk. Mindez azt jelenti, vásárlóinkkal akkor és ott tudunk kapcsolatba lépni, amikor és ahol csak kívánják, termék- és szolgáltatásválasztékunkat változatos módokon és elérhető áron kínálva számukra. Hogy mindezt megtehessük, átalakítjuk vezetési-, szervezési- és munkamódszereinket, és az új megoldások fejlesztését annak érdekében, hogy minél több tehetséget házon belül tartsunk. Minden munkatársunkkal szorosan együttműködve támogatjuk őket a változások ideje alatt”.
Még elérhetőbb és kényelmesebb IKEA a régióban
Az Ingka Csoport által kijelölt üzleti átalakulási irányokat követve Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a kényelem és megfizethetőség, a többcsatornás kereskedelem és a fenntarthatóság. A teljeskörű átalakulás keretében a régióban is egyszerűsíti működését az IKEA, amellett hogy Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában több tucat új munkahelyet teremt az elkövetkezendő 2 év fejlesztéseivel. A három ország jelenlegi 3 233 munkahelye közül 33 szűnhet meg, melyek főként háttérirodai pozíciók.
„Azt látjuk a három országban, hogy az emberek élvezik és kombinálják a különböző módú, így az online és áruházi vásárlást. Épp ezért szeretnénk számukra a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani minden egyes csatornánkon. A régióban már meglévő 9 áruházunk fejlesztésébe és új IKEA találkozási pontok nyitásába, új szolgáltatások indításába és a meglévőek erősítésébe, digitális megoldásokba és fenntarthatósági fejlesztésekbe szeretnénk fektetni” – mondta Mounia El Hilali, a Magyarország – Csehország – Szlovákia régióért felelős kereskedelmi vezető.
Az Ingka Csoportról
Az Ingka Csoport (Ingka Holding B.V. és az általa irányított gazdálkodó egységek) egyike azon 11 különböző vállalatcsoportnak, amelyek IKEA értékesítési csatornákkal rendelkeznek és ezeket működtetik az Inter IKEA Systems B.V. franchise-megállapodások alapján, 160 000 munkatársat foglalkoztat és a 2018-as pénzügyi évben 4,7 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Az Ingka Csoport három üzletággal rendelkezik: IKEA Retail, Ingka Investments és Ingka Centres. A világ legnagyobb lakberendezési vállalata 367 IKEA áruházat működtet 30 piacon, ezek közül hármat Magyarországon. Az IKEA áruházak a 2018-as pénzügyi évben 838 millió látogatót fogadtak, közülük 6,6 millió látogató tért be a magyar áruházakba, az www.IKEA.com weboldalaira 2,35 milliárdan látogattak el. Az Ingka Csoport az IKEA koncepciója jegyében folytatja működését, ennek megfelelően szebb hétköznapokat igyekszik teremteni az emberek többsége számára, továbbá jól megtervezett, funkcionális lakberendezési termékek széles választékát kínálja olyan alacsony áron, hogy minél több ember számára elérhetők legyenek.