Meglepően gyorsan kezd magához térni a globális reklámpiac, a WARC legújabb elemzése szerint a második negyedév már 20 százalék feletti növekedést hozott éves összevetésben. A korábban várthoz képest akár kétszer gyorsabban is nőhet idén a hirdetési költés.
A második negyedévben 157,6 milliárd dolláros volt a globális reklámköltés a WARC Data legújabb „Global Ad Trends” jelentése szerint, ami éves összevetésben 23,6 százalékos bővülést jelentett. Bár 2020-ban a járvány érkezése miatt a második negyedév már gyengébben sikerült, a tanulmány készítői megjegyzik, hogy az idei április-júniusi hirdetési bevétel rekordnak számít ebben az időszakban.
Az első félévet vizsgálva 311,5 milliárd dolláros volt a reklámpiac, ami az egy évvel korábbihoz képest 17,8 százalékos növekedésnek felel meg. A WARC elemzése szerint ha a mostani trendekben nem jön jelentős változás, akkor az egész évben akár 12,6 százalékos bővülés is jöhet a piacon, ami majdnem duplája a korábban jelzett, 6,7 százaléknak.
A következő évben további 8,2 százalékos növekedést várnak a szakemberek és a globális reklámpiac átlépheti 2022-ban a 700 milliárd dolláros határt.