- Hirdetés -

Várkonyi Balázsék és az ingatlan.com vették meg a Jófogást

|

- Hirdetés -

Magyar tulajdonba került a Használtautó.hu és a Jófogás, miután összehangolt felvásárlás eredményeként az ingatlan.com Zrt. és az Extreme Digital korábbi alapítói megvásárolták a norvég anyacégtől. A két online piactér az eddig is száz százalékban magyar magánszemélyek tulajdonában lévő ingatlan.com Zrt. cégcsoporton belül folytatja működését.

Az Adevinta Classified Media Hungary akvizíciójának lezárását követően az ingatlan.com Zrt-nél egyedülálló módon két irányítási központtal működő cégcsoport jön létre: ezek egyikében Keleti József, az ingatlan.com vezérigazgatójának irányítása alatt működik majd a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu. A Jófogás és az eMAG-cégcsoportból idén nyáron kivált Vatera.hu piacterek fejlesztését és bővülését Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói irányítják a továbbiakban.

Miután a legnépszerűbb tíz hazai online piactér között mára alig találhatók magyar tulajdonúak, a Jófogás és a Használtautó.hu mostani felvásárlása, illetve a Vatera.hu néhány hónappal korábbi magyar kézbe kerülése a hazai e-kereskedelem történelmének mérföldköve lehet, hiszen fontos alakulást indíthat el a magyar piacon.

„A legjelentősebb apróhirdetési portálok csak nagyon ritkán cserélnek gazdát, és ráadásul a legtöbbször multik veszik meg a magyar alapítóktól, ezért az, hogy most újból magyar kézbe került ez a két hatalmas portál, történelmi pillanatnak számít. Ezekért a népszerű online piacterekért ugyanis számos multinacionális óriáscéggel voltunk versenyben. Az ilyen közösségi platformoknál az a minta kezd látszani a világon mindenütt, hogy a helyi irányítás sikeresebb, mint a nemzetközi. Hiszünk benne, hogy hazai piacismerettel, hazai szívvel és a kiváló hazai munkatársakkal sok tér van a fejlődésre, megújulásra, világszínvonalú munkára. Úgy vélem, most nagy lépést tettünk előre, amelynek legfőbb nyertesei az ügyfeleink, üzleti partnereink, valamint jelenlegi és jövendőbeli kollégáink lesznek” - kommentálta a felvásárlást Mészáros Dávid, az ingatlan.com Zrt. alapító tulajdonosa.

Az új, magyar tulajdonosok célja a felhasználóik védelmében már most is helyi ügyfélszolgálattal rendelkező Jófogás, Vatera.hu, Használtautó.hu és ingatlan.com piacterekkel, hogy világszínvonalú működéssel és hazai szívvel - és szürkeállománnyal - vegyék fel a versenyt a globális szereplőkkel. Az ingatlan.com portfóliójának része a money.hu nevű, banki, pénzügyi és biztosítási termékek összehasonlítását kínáló oldal is, amelynek szolgáltatásai tökéletesen passzolnak a piacterekéhez.

Az Adevinta magyar leányvállalatának felvásárlásához a felvásárló felek a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram államilag támogatott, kedvező kamatozású hitelét is igénybe vették.

„A már jól ismert online márkák, a Jófogás és a Vatera „hazatérése” lehetőséget kínál arra, hogy továbbfejlesszük azokat a piactereket, ahol naponta több millió eladó és vevő lép közvetlenül kapcsolatba egymással. Fontos kihívásnak és nagy munkának tekintjük, hogy erősítsük a magyarországi magánszemélyeket és kis közepes vállalati eladókat egy versenyképes hazai platformmal” - fűzte hozzá a bejelentéshez Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója, az ingatlan.com Zrt. Vatera.hu és a Jófogás piactereket működtető részlegének vezérigazgatója, újdonsült befektetője.

„Örömünkre szolgál, hogy az ingatlan.com Zrt. személyében egy olyan új, helyi tulajdonost találtunk, amely komoly piaci tapasztalattal rendelkezik Magyarországon. A magyarországi piactereink eladásának befejezése újabb fontos mérföldkő portfóliónk optimalizálásában és stratégiánk végrehajtásában, miközben továbbra is az öt európai magpiacunkra összpontosítunk" - mondta el a piacterek eladása kapcsán Antoine Jouteau, az Adevinta anyacég elnök-vezérigazgatója.

Régóta készültek erre

Február végén derült ki, hogy a norvég Adevinta elindította magyarországi érdekeltségeinek értékesítési folyamatát az Adevinta. A cég legismertebb hazai szolgáltatásai a Jófogás.hu és a Használtautó.hu, illetve a portfólió részét képezi még az Autónavigátor.hu című kiadvány is.

A társaság 2021 novemberében stratégiája frissítésének részeként jelentette be, hogy öt európai fő piacára összpontosít, ahol jó helyzetben vannak ahhoz, hogy jelentős növekedést érjenek el, mind organikusan, mind a jövőbeni felvásárlások révén. Ekkor döntöttek úgy, hogy felülvizsgálják néhány más piacukat, köztük Magyarországot is. Ez a felülvizsgálat azt mutatta, hogy az értékesítés a legjobb döntés a csapatok, az üzlet és az Adevinta szempontjából egyaránt.

Voltak tervek

Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. élére 2022. február 15-én érkezett új vezető, Artsiom Rabtsevich a céget, illetve elődjét 2014 óta irányító Palocsay Gézát váltotta. Az új cégvezető még tavaly nyáron adott interjút a Marketing&Media magazinnak, amelyben többek között arról beszélt, hogy befejezték a 3 éves ambícióik kidolgozását, és a megfelelő stratégia kialakításán munkálkodtak. Jelezte azt is, hogy arra koncentrálnak, hogy a Jófogás márkát még nagyobbá és erősebbé tegyék a piacon. A Használtautó.hu esetében pedig az volt akkor a terv, hogy továbbfejlesszék az egyszerű autó adás-vétel folyamatát, és még több szolgáltatást és értéket nyújtsanak felhasználóiknak.

A hazai online apróhirdetési piacon 2012-2014 között bontakozott ki egy nagyon komoly verseny, melynek két főszereplője a Jófogás.hu mögött álló norvég Schibsted, illetve a lengyel háttérrel rendelkező, eredetileg Apród néven működő OLX volt. A rivalizálás vége az lett, hogy a Schibsted megvásárolta az OLX-et és beolvasztotta saját szolgáltatásába. Ezt követően a cég tovább terjeszkedett a magyar piacon és 2017-ben egy újabb nagy szereplő, a Használtautó került hozzájuk.

A következő nagy változás 2019-ben jött, amikor a Schibsted a nem skandináv érdekeltségeit egy külön cégbe, az Adevintába szervezte ki. Ezt a céget tőzsdére vitték és a magyarországi tevékenység is hozzájuk került, így Adevinta Classified Media Hungary néven folytatták a munkát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...

Angol focit, NFL-t és MotoGP-t is nézhetünk a héten

Három kontinensről hoz el sport ínyencségeket a magyar szurkolóknak a Network4 csoport a héten. Az Angol Ligakupa küzdelmeitől, a legizgalmasabb NFL meccseken át a MotoGP és Superbike futamokon át a Premier League, Bundesliga és...

Egyre többet fizetünk az okoseszközöket használva

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg...

Értékesítési szakemberrel erősít a Marquard Group Hungary

Nagy tapasztalatú és tudású szakember segíti a jövőben a Marquard Group Hungary munkáját. Nagy Tamás szeptember végétől sales executive tanácsadóként támogatja a Marquard újrapozicionálási folyamatait. A Magyarországon több évtizedes tapasztalattal rendelkező vállalat az elmúlt...

Jövő héten rajtol A Nagy Ő a TV2-n

Október 9-én este indul a Bachelor – A Nagy Ő legújabb évada a TV2-n. A párkereső reality-ben ezúttal az ország 39. leggazdagabb embere, Jákob Zoltán vállalkozott arra, hogy egy tévéműsorban keresse meg szíve hölgyét....

Dupla résszel rajtol az új magyar történelmi sorozat

Dupla résszel debütál október 13-án, pénteken este a Dunán a Tündérkert című történelmi kalandfilmsorozat. A Móricz Zsigmond Erdély-trilógiájának első, Tündérkert című kötete alapján készült 8 részes sorozat további epizódjait péntek esténként láthatják majd a...

Olasz céggel kötött megállapodást a Duna House leányvállalata

A Duna House csoport leányvállalata, a Hgroup S.p. A. (Hgroup) befektetési és együttműködési megállapodást írt alá a Professione Casa S.p.A.-val (Professione Casa). A Professione Casa Olaszország egyik legnagyobb ingatlanügynöksége, amely országszerte 280 irodával rendelkezik. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiába jött be a home office, egyre kevesebb rá a lehetőség

Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre – van, akinek a munkaköre, míg másnak a munkaadója nem teszi ezt lehetővé. Sokan úgy vélik, hogy a home office ritkulni fog, a munkavállalók kétharmada...

Idén is díjazza az inspiráló nőket a Femcafe.hu

November 29-én ismét díjazza az elismerésre méltó teljesítményeket a Femcafe.hu. A piac meghatározó női portálja 2018 óta adja át az olvasói által megszavazott díjakat azoknak a nőknek, akiknek munkássága értéket közvetít és példaként szolgálhat...

Új pályázatot hirdet a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál

Először hirdet kritikaírói pályázatot a Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelyet idén október 24. és 28. között rendeznek meg a szegedi Belvárosi Moziban. A 7. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválon ezúttal is az operatőri munkáé a...

Továbbra is nagy az érdeklődés a minilakások iránt

A megváltozott ingatlanpiaci körülmények között sem vesztettek népszerűségükből a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások. Az akár befektetésnek, akár saját használatra, első lakásnak is ideális ingatlanok különlegességük miatt sokszor a nagyobb alapterületű, használt...

Új ügyvezető a United Way Magyarországnál

Nagy Andrea Gabriella tölti be szeptember 25-től a United Way Magyarország ügyvezető igazgatói posztját. A United Way Magyarország a világ egyik vezető nonprofit szervezetének, a United Way nemzetközi hálózatának tagjaként több, mint 30 éve...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fontos döntést hozott a Lego

A Lego csoport leállította az újrahasznosított műanyagból készült építőkockák fejlesztésére irányuló egyik kiemelt projektjét, miután kiderült, hogy az eldobható PET-palackokból kinyert új anyag gyártási folyamata magasabb szén-dioxid-kibocsátással járna az eddiginél- írja az MTI a...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....