- Hirdetés -

Versenyben a nőkért

|

Divat, egészség, társadalmi problémák, klímaváltozás, tudományos eredmények – egyre szélesedik a nők által szívesen olvasott témák köre, ennek megfelelően új területekről is érkeznek hirdetők az online női magazinokhoz. Hatalmas a verseny, az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a hangsúlyos közösségi médiás jelenlét.

Egyre népszerűbbek az online női magazinok, ezt támasztja alá a látogatószám folyamatos növekedése, aminek a mértéke két számjegyű volt az elmúlt egy évet vizsgálva. Az nlc. hu megőrizte piacvezető pozícióját, minden második netező olvassa az auditált szájtok között a top ötben szereplő magazint.

„Az online mindig is egy nehéz piac volt, egy olyan terület, ahol az olvasók diktálják a trendeket, az újság pedig dönthet, hogy kiszolgálja azokat vagy nehéz munkával utat tör magának, aminek a sikere gyakran nem garantált. Az nlc-nél mindig fi gyeltünk arra, hogy a szórakoztató és a hosszabb lélegzetvételű, hagyományosan magazinos tartalmak ugyanakkora fi gyelmet kapjanak. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan versenyben tudunk nyerni hosszabb, munkaigényesebb anyagokkal, ahol sokan valódi tartalom helyett kattintásvadász címekkel indulnak” – emelte ki Pácsonyi Daniella, az nlc.hu főszerkesztője.

Mobilos élmény

Folyamatosan nő a mobilról érkező látogatók aránya, általánosságban nézve az összes olvasó nagyjából kétharmada ilyen eszközön olvassa az online női magazinokat. Erre reagálva a médiumok nagy figyelmet fordítanak az olvasói élményt fokozó fejlesztésekre. Ilyen például az oldalsebesség növelése, amely az nlc. hu-nál ugyanolyan elsőbbséget élvez, mint az, hogy folyamatosan új felületekkel jelenjenek meg a piacon. „A Facebookon nagyon erősek vagyunk, és ez nem kizárólag kattintásokban realizálódik. Számtalan jótékonysági ügyben tudtunk segíteni, a közösségi médiában elért erőnket jó ügyekre kell fordítanunk” – mondta el Pácsonyi Daniella. Véleménye szerint kiemelten fontos a közösségi médiás platformok közötti szelektálás, a márkaértékek közvetítése ugyanis nem mindenhol működik ugyanúgy.

A Femina.hu csapata is tudatosan készült a mobilbarát fejlesztésekre, például rövidebb, tömörebb cikkek jelennek meg az oldalon, egyre inkább állóképeket használnak illusztrációként, emellett olyan új megoldásokat vezettek be, mint például a podcast. Az ajánlók elhelyezésében is változtattak, hirdetői szempontból pedig az Indamedia Sales rengeteg újszerű, látványos megoldást hozott, kifejezetten mobileszközökre. A Femina a célközönségéhez közel álló összes social mediás platformon jelen van. „Tudatosan építettük a közösségi lábunkat, ügyelve arra, hogy ne tegyük az oldalt teljesen kiszolgáltatottá a social media elérésének változásaira. Azaz a forrásmegoszlásban fontos, de nem elsődleges szerepet tölt be az oldal életében” – emelte ki Rácz Brigitta portfólióigazgató, a Femina.hu főszerkesztője.

A WMN.hu a kezdetektől reszponzív, de folyamatosan elemzik az olvasottsági és felhasználói adatokat, hogy újabb ötletek fejlesztésével javítsák az olvasói élményt. „Kulcsfontosságú, hogy

ezek az újdonságok mindig mobilra optimalizáltak legyenek, sőt vannak fejlesztések, amelyeket csak mobilnézetre tervezünk. És persze az olvasói élmény mellett gondolnunk kell a hirdetőinkre is, hogy minél kreatívabban tudjuk őket kiszolgálni mobilon is” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapító ügyvezetője és tartalomigazgatója. Jelenleg a közösségi médiáról érkezik a WMN legtöbb olvasója. „A magyar közönség számára továbbra is úgy működnek a social platformok, mint egy hírcsatorna” – mutatott rá D. Tóth Kriszta. Ennek megfelelően a WMN-nél külön platformként kezelik ezeket, és tudatosan használják forgalomterelésre, valamint közösségépítésre. Rendszeresen gyártanak tartalmakat kifejezetten a social felületeikre.

Változatos tartalom

„Egy cikknek vagy videónak ugyanolyan felhasználói élményt kell nyújtania mobilon és desktopon egyaránt. Elsősorban a tartalom típusa és terjedelme határozza meg, hogy mikor érdemes publikálni” – mutatott rá Pácsonyi Daniella. Nincs előre megírt recept, amely garantálná a kattintást. Az nlc.hu-n a megható igaz történetek, a mélyinterjúk vagy a személyes vallomások ugyanakkora eséllyel indulnak, mint a sztárhírek vagy a horoszkópok. „Az nlc igazi erőssége a csak ránk jellemző finomsággal megírt személyes vagy szociotörténetek, ezeket szeretjük írni és az olvasók is keresik őket” – tette hozzá.

A Femcafe.hu olvasói körében a divat, a szépség, a lifestyle és az egészség témájához kapcsolódó cikkek a legnépszerűbbek, de nagyon szeretik a közismert szereplőkkel készült mélyinterjúkat, valamint a sikeres nők igaz történeteit bemutató anyagokat, olyanokét, akikre felnézhetnek, de kimaradtak a refl ektorfényből. Ezt a témát felkarolva indították el tavaly a Femcafe Gála – Az inspiráló nők estje című rendezvényt. „Az eseményhez kapcsolódóan megjelenő élettörténeteket több százezren olvassák, és az online szavazás is sokakat megmozgat” – mondta el Sajószegi Veronika, a Femcafe.hu főszerkesztője. A Femcafe csapata elindított egy #filternélkül elnevezésű infl uenszerinterjú-sorozatot is, amely kiemelkedő sikert ért el. Sok olvasót vonz a diétával kapcsolatos cikkek mellett a kiemelt divat vagy a közéleti események ruhakollekcióinak képgalériás bemutatása is.

„A zöldtémák, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos tartalmak még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat felváltották a régészeti érdekességek, pszichológiai kutatások. Egyre több exkluzív tartalommal jövünk, sok fontos ügyet karolunk fel, legutóbb például egy négygyermekes, kilátástalan helyzetben elő, példaértékű, egyedülálló édesanyának segítettünk egy saját otthon árát, 23 millió forintot öszszegyűjteni” – emelte ki Rácz Brigitta.

A WMN.hu olvasóit nagyon megmozgatják a gyerek- és nőjogi témák, az olyan, közügyekhez kapcsolódó írások, mint az oktatás- vagy az egészségügy, valamint a gyerekneveléssel és párkapcsolati pszichológiával foglalkozó cikkek. Az idei év komoly növekedést hozott, a magazin egyedi látogatóinak száma 50 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A WMN YouTube-csatornája is jelentős eredményeket mutat, videóik öszsznézettsége 2019 első 10 hónapjában csaknem kilencmilliós volt, a csatorna feliratkozói számában pedig az idén 31 százalékos volt növekedés.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...