- Hirdetés -

Versenyben a nőkért

|

- Hirdetés -

Divat, egészség, társadalmi problémák, klímaváltozás, tudományos eredmények – egyre szélesedik a nők által szívesen olvasott témák köre, ennek megfelelően új területekről is érkeznek hirdetők az online női magazinokhoz. Hatalmas a verseny, az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a hangsúlyos közösségi médiás jelenlét.

Egyre népszerűbbek az online női magazinok, ezt támasztja alá a látogatószám folyamatos növekedése, aminek a mértéke két számjegyű volt az elmúlt egy évet vizsgálva. Az nlc. hu megőrizte piacvezető pozícióját, minden második netező olvassa az auditált szájtok között a top ötben szereplő magazint.

„Az online mindig is egy nehéz piac volt, egy olyan terület, ahol az olvasók diktálják a trendeket, az újság pedig dönthet, hogy kiszolgálja azokat vagy nehéz munkával utat tör magának, aminek a sikere gyakran nem garantált. Az nlc-nél mindig fi gyeltünk arra, hogy a szórakoztató és a hosszabb lélegzetvételű, hagyományosan magazinos tartalmak ugyanakkora fi gyelmet kapjanak. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan versenyben tudunk nyerni hosszabb, munkaigényesebb anyagokkal, ahol sokan valódi tartalom helyett kattintásvadász címekkel indulnak” – emelte ki Pácsonyi Daniella, az nlc.hu főszerkesztője.

Mobilos élmény

Folyamatosan nő a mobilról érkező látogatók aránya, általánosságban nézve az összes olvasó nagyjából kétharmada ilyen eszközön olvassa az online női magazinokat. Erre reagálva a médiumok nagy figyelmet fordítanak az olvasói élményt fokozó fejlesztésekre. Ilyen például az oldalsebesség növelése, amely az nlc. hu-nál ugyanolyan elsőbbséget élvez, mint az, hogy folyamatosan új felületekkel jelenjenek meg a piacon. „A Facebookon nagyon erősek vagyunk, és ez nem kizárólag kattintásokban realizálódik. Számtalan jótékonysági ügyben tudtunk segíteni, a közösségi médiában elért erőnket jó ügyekre kell fordítanunk” – mondta el Pácsonyi Daniella. Véleménye szerint kiemelten fontos a közösségi médiás platformok közötti szelektálás, a márkaértékek közvetítése ugyanis nem mindenhol működik ugyanúgy.

A Femina.hu csapata is tudatosan készült a mobilbarát fejlesztésekre, például rövidebb, tömörebb cikkek jelennek meg az oldalon, egyre inkább állóképeket használnak illusztrációként, emellett olyan új megoldásokat vezettek be, mint például a podcast. Az ajánlók elhelyezésében is változtattak, hirdetői szempontból pedig az Indamedia Sales rengeteg újszerű, látványos megoldást hozott, kifejezetten mobileszközökre. A Femina a célközönségéhez közel álló összes social mediás platformon jelen van. „Tudatosan építettük a közösségi lábunkat, ügyelve arra, hogy ne tegyük az oldalt teljesen kiszolgáltatottá a social media elérésének változásaira. Azaz a forrásmegoszlásban fontos, de nem elsődleges szerepet tölt be az oldal életében” – emelte ki Rácz Brigitta portfólióigazgató, a Femina.hu főszerkesztője.

A WMN.hu a kezdetektől reszponzív, de folyamatosan elemzik az olvasottsági és felhasználói adatokat, hogy újabb ötletek fejlesztésével javítsák az olvasói élményt. „Kulcsfontosságú, hogy

ezek az újdonságok mindig mobilra optimalizáltak legyenek, sőt vannak fejlesztések, amelyeket csak mobilnézetre tervezünk. És persze az olvasói élmény mellett gondolnunk kell a hirdetőinkre is, hogy minél kreatívabban tudjuk őket kiszolgálni mobilon is” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapító ügyvezetője és tartalomigazgatója. Jelenleg a közösségi médiáról érkezik a WMN legtöbb olvasója. „A magyar közönség számára továbbra is úgy működnek a social platformok, mint egy hírcsatorna” – mutatott rá D. Tóth Kriszta. Ennek megfelelően a WMN-nél külön platformként kezelik ezeket, és tudatosan használják forgalomterelésre, valamint közösségépítésre. Rendszeresen gyártanak tartalmakat kifejezetten a social felületeikre.

Változatos tartalom

„Egy cikknek vagy videónak ugyanolyan felhasználói élményt kell nyújtania mobilon és desktopon egyaránt. Elsősorban a tartalom típusa és terjedelme határozza meg, hogy mikor érdemes publikálni” – mutatott rá Pácsonyi Daniella. Nincs előre megírt recept, amely garantálná a kattintást. Az nlc.hu-n a megható igaz történetek, a mélyinterjúk vagy a személyes vallomások ugyanakkora eséllyel indulnak, mint a sztárhírek vagy a horoszkópok. „Az nlc igazi erőssége a csak ránk jellemző finomsággal megírt személyes vagy szociotörténetek, ezeket szeretjük írni és az olvasók is keresik őket” – tette hozzá.

A Femcafe.hu olvasói körében a divat, a szépség, a lifestyle és az egészség témájához kapcsolódó cikkek a legnépszerűbbek, de nagyon szeretik a közismert szereplőkkel készült mélyinterjúkat, valamint a sikeres nők igaz történeteit bemutató anyagokat, olyanokét, akikre felnézhetnek, de kimaradtak a refl ektorfényből. Ezt a témát felkarolva indították el tavaly a Femcafe Gála – Az inspiráló nők estje című rendezvényt. „Az eseményhez kapcsolódóan megjelenő élettörténeteket több százezren olvassák, és az online szavazás is sokakat megmozgat” – mondta el Sajószegi Veronika, a Femcafe.hu főszerkesztője. A Femcafe csapata elindított egy #filternélkül elnevezésű infl uenszerinterjú-sorozatot is, amely kiemelkedő sikert ért el. Sok olvasót vonz a diétával kapcsolatos cikkek mellett a kiemelt divat vagy a közéleti események ruhakollekcióinak képgalériás bemutatása is.

„A zöldtémák, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos tartalmak még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat felváltották a régészeti érdekességek, pszichológiai kutatások. Egyre több exkluzív tartalommal jövünk, sok fontos ügyet karolunk fel, legutóbb például egy négygyermekes, kilátástalan helyzetben elő, példaértékű, egyedülálló édesanyának segítettünk egy saját otthon árát, 23 millió forintot öszszegyűjteni” – emelte ki Rácz Brigitta.

A WMN.hu olvasóit nagyon megmozgatják a gyerek- és nőjogi témák, az olyan, közügyekhez kapcsolódó írások, mint az oktatás- vagy az egészségügy, valamint a gyerekneveléssel és párkapcsolati pszichológiával foglalkozó cikkek. Az idei év komoly növekedést hozott, a magazin egyedi látogatóinak száma 50 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A WMN YouTube-csatornája is jelentős eredményeket mutat, videóik öszsznézettsége 2019 első 10 hónapjában csaknem kilencmilliós volt, a csatorna feliratkozói számában pedig az idén 31 százalékos volt növekedés.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....