- Hirdetés -

Versenyben a nőkért

|

- Hirdetés -

Divat, egészség, társadalmi problémák, klímaváltozás, tudományos eredmények – egyre szélesedik a nők által szívesen olvasott témák köre, ennek megfelelően új területekről is érkeznek hirdetők az online női magazinokhoz. Hatalmas a verseny, az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a hangsúlyos közösségi médiás jelenlét.

Egyre népszerűbbek az online női magazinok, ezt támasztja alá a látogatószám folyamatos növekedése, aminek a mértéke két számjegyű volt az elmúlt egy évet vizsgálva. Az nlc. hu megőrizte piacvezető pozícióját, minden második netező olvassa az auditált szájtok között a top ötben szereplő magazint.

„Az online mindig is egy nehéz piac volt, egy olyan terület, ahol az olvasók diktálják a trendeket, az újság pedig dönthet, hogy kiszolgálja azokat vagy nehéz munkával utat tör magának, aminek a sikere gyakran nem garantált. Az nlc-nél mindig fi gyeltünk arra, hogy a szórakoztató és a hosszabb lélegzetvételű, hagyományosan magazinos tartalmak ugyanakkora fi gyelmet kapjanak. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan versenyben tudunk nyerni hosszabb, munkaigényesebb anyagokkal, ahol sokan valódi tartalom helyett kattintásvadász címekkel indulnak” – emelte ki Pácsonyi Daniella, az nlc.hu főszerkesztője.

Mobilos élmény

Folyamatosan nő a mobilról érkező látogatók aránya, általánosságban nézve az összes olvasó nagyjából kétharmada ilyen eszközön olvassa az online női magazinokat. Erre reagálva a médiumok nagy figyelmet fordítanak az olvasói élményt fokozó fejlesztésekre. Ilyen például az oldalsebesség növelése, amely az nlc. hu-nál ugyanolyan elsőbbséget élvez, mint az, hogy folyamatosan új felületekkel jelenjenek meg a piacon. „A Facebookon nagyon erősek vagyunk, és ez nem kizárólag kattintásokban realizálódik. Számtalan jótékonysági ügyben tudtunk segíteni, a közösségi médiában elért erőnket jó ügyekre kell fordítanunk” – mondta el Pácsonyi Daniella. Véleménye szerint kiemelten fontos a közösségi médiás platformok közötti szelektálás, a márkaértékek közvetítése ugyanis nem mindenhol működik ugyanúgy.

A Femina.hu csapata is tudatosan készült a mobilbarát fejlesztésekre, például rövidebb, tömörebb cikkek jelennek meg az oldalon, egyre inkább állóképeket használnak illusztrációként, emellett olyan új megoldásokat vezettek be, mint például a podcast. Az ajánlók elhelyezésében is változtattak, hirdetői szempontból pedig az Indamedia Sales rengeteg újszerű, látványos megoldást hozott, kifejezetten mobileszközökre. A Femina a célközönségéhez közel álló összes social mediás platformon jelen van. „Tudatosan építettük a közösségi lábunkat, ügyelve arra, hogy ne tegyük az oldalt teljesen kiszolgáltatottá a social media elérésének változásaira. Azaz a forrásmegoszlásban fontos, de nem elsődleges szerepet tölt be az oldal életében” – emelte ki Rácz Brigitta portfólióigazgató, a Femina.hu főszerkesztője.

A WMN.hu a kezdetektől reszponzív, de folyamatosan elemzik az olvasottsági és felhasználói adatokat, hogy újabb ötletek fejlesztésével javítsák az olvasói élményt. „Kulcsfontosságú, hogy

ezek az újdonságok mindig mobilra optimalizáltak legyenek, sőt vannak fejlesztések, amelyeket csak mobilnézetre tervezünk. És persze az olvasói élmény mellett gondolnunk kell a hirdetőinkre is, hogy minél kreatívabban tudjuk őket kiszolgálni mobilon is” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapító ügyvezetője és tartalomigazgatója. Jelenleg a közösségi médiáról érkezik a WMN legtöbb olvasója. „A magyar közönség számára továbbra is úgy működnek a social platformok, mint egy hírcsatorna” – mutatott rá D. Tóth Kriszta. Ennek megfelelően a WMN-nél külön platformként kezelik ezeket, és tudatosan használják forgalomterelésre, valamint közösségépítésre. Rendszeresen gyártanak tartalmakat kifejezetten a social felületeikre.

Változatos tartalom

„Egy cikknek vagy videónak ugyanolyan felhasználói élményt kell nyújtania mobilon és desktopon egyaránt. Elsősorban a tartalom típusa és terjedelme határozza meg, hogy mikor érdemes publikálni” – mutatott rá Pácsonyi Daniella. Nincs előre megírt recept, amely garantálná a kattintást. Az nlc.hu-n a megható igaz történetek, a mélyinterjúk vagy a személyes vallomások ugyanakkora eséllyel indulnak, mint a sztárhírek vagy a horoszkópok. „Az nlc igazi erőssége a csak ránk jellemző finomsággal megírt személyes vagy szociotörténetek, ezeket szeretjük írni és az olvasók is keresik őket” – tette hozzá.

A Femcafe.hu olvasói körében a divat, a szépség, a lifestyle és az egészség témájához kapcsolódó cikkek a legnépszerűbbek, de nagyon szeretik a közismert szereplőkkel készült mélyinterjúkat, valamint a sikeres nők igaz történeteit bemutató anyagokat, olyanokét, akikre felnézhetnek, de kimaradtak a refl ektorfényből. Ezt a témát felkarolva indították el tavaly a Femcafe Gála – Az inspiráló nők estje című rendezvényt. „Az eseményhez kapcsolódóan megjelenő élettörténeteket több százezren olvassák, és az online szavazás is sokakat megmozgat” – mondta el Sajószegi Veronika, a Femcafe.hu főszerkesztője. A Femcafe csapata elindított egy #filternélkül elnevezésű infl uenszerinterjú-sorozatot is, amely kiemelkedő sikert ért el. Sok olvasót vonz a diétával kapcsolatos cikkek mellett a kiemelt divat vagy a közéleti események ruhakollekcióinak képgalériás bemutatása is.

„A zöldtémák, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos tartalmak még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat felváltották a régészeti érdekességek, pszichológiai kutatások. Egyre több exkluzív tartalommal jövünk, sok fontos ügyet karolunk fel, legutóbb például egy négygyermekes, kilátástalan helyzetben elő, példaértékű, egyedülálló édesanyának segítettünk egy saját otthon árát, 23 millió forintot öszszegyűjteni” – emelte ki Rácz Brigitta.

A WMN.hu olvasóit nagyon megmozgatják a gyerek- és nőjogi témák, az olyan, közügyekhez kapcsolódó írások, mint az oktatás- vagy az egészségügy, valamint a gyerekneveléssel és párkapcsolati pszichológiával foglalkozó cikkek. Az idei év komoly növekedést hozott, a magazin egyedi látogatóinak száma 50 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A WMN YouTube-csatornája is jelentős eredményeket mutat, videóik öszsznézettsége 2019 első 10 hónapjában csaknem kilencmilliós volt, a csatorna feliratkozói számában pedig az idén 31 százalékos volt növekedés.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA