- Hirdetés -

Vidus Gabriella: lehet, hogy lesz még próbálkozás, de eladási szándék nincs

|

A külföldi hátterű médiapiaci szereplők kivonulásáról, egy esetleges felvásárlás esélyeiről, a tévés piacon az állami reklámköltés megugrásáról, a reklámadóról, illetve a jövőbeni terveikről is beszélt a 24.hu-nak adott interjúban Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója. Kiderült, hogy jön a Celeb vagyok, ments ki innen és ismét lesz Valós Világ.

 

Sokkal sokszínűbb volt néhány éve a hazai média, az elmúlt pár év alatt gyakorlatilag kivonultak a nemzetközi szereplők a magyar médiapiacról, szinte csak a közéleti tartalom-előállításban nem jeleskedő külföldiek maradtak – fogalmazott a 24.hu-nak adott interjúban Vidus Gabriella. A cégvezető hozzátette, hogy a televíziós iparágban vannak még nemzetközi nagy brandek – mint a Viacom, az AMC és a Sony -, de ők vásárolt, jellemzően szórakoztató tartalmat kínálnak, közéletit nem. Printben szinte egyedül a Ringier Axel Springer maradt, reklámfelületi oldalon pedig a JCDecaux. Pedig nyolc-tíz éve itt volt még a Sanoma, a Ringier és az Axel Springer külön-külön, itt volt a WAZ és a TV2-t sokáig birtokló ProSiebenSat1. Akkortájt egyébként voltak olyan pletykák, hogy a most már a Turner tulajdonában lévő (CME) is kacsintgat Magyarország felé.

 

A média magyar kézbe kerülése kapcsán megjegyezte, hogy érdemes ezt is idézőjelbe tenni, hiszen sokszor Londonban vagy Luxemburgban bejegyzett cégek vették át a brandeket, ráadásul feltűnően azonos körökhöz tartozók.

 

Vidus Gabriella hangsúlyozta azt is, hogy nem tartja reálisnak, hogy felvásárolják az RTL Magyarországot, a cég tulajdonosa, a Bertelsmann megerősítette szándékát: Magyarországon kíván maradni. „Próbálkozás volt, igen, lehet, hogy lesz is, de eladási szándék nincs” – tette hozzá a cégvezető.

 

A reklámadó változás kapcsán az RTL Magyarország vezetője jelezte, hogy most végzik a részletes kalkulációt, és előzetesen az látszik, hogy idén ez csökkenést jelent, hiszen csak július elsejétől lép életbe, miközben az előtte lévő hat hónapra az Európai Bizottság döntése alapján vissza kell fizetni a jogszerűtlenül beszedett összeget. 2018-tól azonban egyértelmű az emelkedés. „Hogy erre az adóra, pláne az emelésére mi szükség volt, fogalmam sincs, üzleti-piaci racionalitása nincs. A Magyar Reklámszövetség tanulmánya is kimutatta a reklám GDP-re gyakorolt pozitív hatását. A reklámadó ebbe a folyamatba avatkozik be kifejezetten károsan a magyar gazdaságra. Már a reklámadó bevezetésekor is nonszensznek tartottuk az indoklást. Nem is tudom, a mostani módosításhoz fűztek-e indoklást” – tette hozzá Vidus Gabriella.

 

Az állami reklámköltés kapcsán jelezte, hogy elég riasztó, hogy tavaly a teljes reklámpiacon belül 11 százalékot tett ki az állami rész. Vagyis az állam lett a legnagyobb piaci szereplő, a TOP 5 hirdető együttvéve költött annyit, mint az állam.

 

Az RTL Magyarország tervei kapcsán Vidus Gabriella elmondta, hogy visszatér majd a Való Világ, igaz pontos dátumot még nem mondott. Bejelentette, hogy visszatér a Celeb vagyok, ments ki innen! című dzsungelreality is. A médiacég tavalyi évéről is beszélt, az M-RTL negatív eredményt produkált 2016-ban. Ennek egyébként az is az egyik oka, hogy míg az előző évi számokat jelentősen torzította, hogy 2015-ben a 2014-es reklámadókulcs-csökkentés miatt pénzt kaptak vissza, addig 2016-ban a tervezetten visszajáró adóráfordítás a beszámoló készítésekor még rontó hatással volt az eredményekre. Az R-Time-nak eközben jelentősen nőtt a bevétele és az adózott eredménye is emelkedett, ami az R-Time portfóliójának átalakítása miatt történt. 2017-re egyébként az R-Time-nak nem lesz bevétele, mivel tavaly decemberben úgy döntöttek, hogy az ügyfeleik kényelme érdekében megszüntetik a dupla adminisztrációt, ezért minden reklámbevételt az M-RTL-hez csoportosítanak át.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...