- Hirdetés -

Mindent a BL-ért

|

- Hirdetés -

Minden tizedik futballrajongó kihagyná a nászútját, hogy láthassa kedvenceit a Bajnokok Ligája döntőjében – derült ki a Mastercard legfrissebb felméréséből, amelyben 16 ország 10500 fanatikus futball rajongója vett részt. Egy portugál kisgyerek már 7 évesen kiválasztja kedvenc csapatát és az ukránok akár 9 órát utaznának egy meccs kedvéért.

 

A Mastercard friss kutatása szerint a brit szurkolók a leglelkesebbek és legvidámabbak, de a portugálok választják ki leghamarabb kedvenc csapatukat. Őket a spanyolok követik (16%) nem sokkal megelőzve az olaszokat (12%). Utóbbi két nemzet rajongói az idei fináléban is összemérhetik erejüket, hiszen Cardiffban a Juventus és a Real Madrid dönt a legrangosabb európai kupa sorsáról.

 

“A 12. játékos” elnevezésű felmérésben a Mastercard, az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzoraként más érdekességeket is feltárt. Például minden tizedik fanatikus akár a nászútját is elhalasztaná, ha helyette lehetősége lenne saját csapatának szurkolni a BL-döntőben. Ennél is többen vannak azok, akik egy munkahelyi hiányzást is bevállalnának, vagy kihagynák egy közeli barátjuk születésnapi buliját. Előbbire minden negyedik, utóbbira minden harmadik válaszadó lenne hajlandó.

 

A futball fanatizmust pedig a szerelem sem képes elfeledtetni, sőt, a brit drukkerek 11 százaléka nem hajlandó randizni rivális csapat szurkolójával. Ennél a görögök és spanyolok is megengedőbbek, közülük mindössze 4 százalék zárkózott el egy ilyen jellegű találkozótól.

 

A kutatásban arról is megkérdezték a drukkereket, mennyit utaznának, hogy láthassák kedvenc csapatukat. A legkényelmesebbnek a hollandok bizonyultak, akik kevesebb mint négy órát hajlandóak utazni egy meccsre és 41 százalékuk egyébként is szívesebben követi tévén az eseményeket. Ugyanakkor egy átlagos ukrán szurkolót egy kilenc órás úttól sem riad vissza, ha kedvenceiről van szó. Hasonlóan lelkesek a lengyelek 8 és fél óra utazással, illetve a törökök, akik több mint hét órát is kibírnak, csak hogy élőben láthassák csapatukat.

 

“Nagyon szerencsés vagyok, hogy az egész világot bejárhattam karrierem során. Az európai kupameccsek voltak életem legemlékezetesebb estéi, és ebben hatalmas szerepe volt a szurkolóknak’ – mondta Ryan Giggs, a Mastercard Bajnokok Ligája nagykövete.

 

„A Bajnokok Ligája számos emlékezetes pillanatot adott a futballvilágnak, de a szurkolók azok, akiknek köszönhetően létrejön a varázslat. A Mastercard ezt a felbecsülhetetlen légkört támogatja és ebben szeretne részt venni.” – mondta Ann Cairns a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke.

 

A kutatás egyéb érdekes megállapításai:

· A török szurkolók akár 608 fontot is elköltenek, hogy láthassák kedvenc csapatuk mérkőzését, míg az oroszoknál ez a költés 553 font körül mozog.

· Az ukrán szurkolók 66 százaléka még egy lottónyereményt is feladna, ha cserébe láthatná a BL döntőjében kedvenc csapatát (az európai átlag 13%).

· Egy átlagos brit 13 éves kora környékén döntötte el, hogy melyik csapatnak szurkol, és bő egy évvel később már el is látogatott kedvence mérkőzésére. A portugálok ennél jóval hamarabb választják ki kedvencüket, átlag 7 évesen és 11 hónaposan már tudják, kinek fognak szurkolni és körülbelül 11 éves korukban mennek el élőben is megnézni kedvenceiket.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....