- Hirdetés -

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

|

- Hirdetés -

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket szociális távolságtartás mellett élvezhetnek, mint például a kerékpározást, a golfot és a teniszt. A sportturizmus is virágzik Európában, a megkérdezettek egyharmada sportos nyaralást tervez 2022-ben.

A Mastercard Sportgazdasági Index részeként több mint 10 000 európai megkérdezésével készült felmérés szerint az emberek több mint kétharmada (67%) tervezi, hogy 2022-ben ellátogat egy sporteseményre - szemben a 2021-es 42%-kal. A legnépszerűbb választás a labdarúgás, a kosárlabda és a tenisz. Ugyanakkor az európaiak fele új sportokat is megszeretett az elmúlt időszakban – ilyenek például az esportok - így a következő időszakban ezekre az eseményekre is egyre többen látogatnak majd el.

A korlátozások viharos évei sokak számára tették lehetetlenné az élő sportesemények látogatását. A testmozgás népszerű alternatívává vált, ezen belül is azok a sportok, amelyek szociális távolságtartással is végezhetők. A Mastercard Economics Institute a Mastercard összesített és anonimizált értékesítési adatait elemezve világított rá, hogy az olyan sportokra, mint a kerékpározás, tenisz és a golf fordított kiadások meghaladták a járvány előtti szintet.

Összességében a Mastercard Sportgazdasági Index reményteljes évet vetít előre a világjárvány folyamatos hatásaival küzdő ágazat számára. A Mastercard Economics Institute elemzése szerint az európai fogyasztók sportcikkekre, szolgáltatásokra és élményekre fordított kártyás kiadásai 2021-ben 2,5%-kal nőttek a járvány előtti szinthez képest (2019). A sportcikkek kiskereskedelmi forgalma - például a golfütők, teniszlabdák és kerékpárok - pedig 14,6%-kal emelkedett.

Mivel az európaiak több mint fele (51%) többet mozog, mint a járvány előtt, és 60%-uk inkább otthon vagy a szabadban edz - mintsem edzőteremben vagy szabadidőközpontban - az sem meglepő, hogy a sportcikkek ágazatának növekedése jelentősen meghaladta az európai fogyasztói kiadások növekedését.

Mindennek elsősorban a szociális távolságtartással kompatibilis sportok adtak nagy lökést, amelyek 2021 második felében, a korlátozások feloldása után kétszámjegyű növekedést értek el. Ha 2021 második felét összehasonlítjuk a világjárvány előtti (2019) időszakkal, az elemzés azt mutatja, hogy a kiadások a kerékpározásnál nőttek a legnagyobb mértékben (több mint egyharmaddal), ezt követte a tenisz (közel egyharmaddal) és a golf (nagyjából egyötödével).

A sportélet izgalmas 12 hónap előtt áll: a múlt hónapban már el is kezdődött a Mastercard által szponzorált Hahnenkamm Alpesi Sí Világkupa az ausztriai Kitzbühelben. Az európaiak pedig remélik, hogy visszatérhetnek és élőben láthatják kedvenc csapataikat és versenyzőiket. Sokak számára ugyanis nem kielégítő, ha a sporteseményeket csak a televízión keresztül követhetik. Tízből négy ember elveszíti érdeklődését a sport iránt, ha nem tud személyesen részt venni a mérkőzéseken vagy versenyeken. A stadionok zárva tartása esetén a hangulat és a társasági élet hiánya áll az első helyen - ami rávilágít az élő sportesemények fontosságára az európai kultúra és társadalom szempontjából.

A síelés egyébként is az európai sportturizmus egyik sarokkövét képezi: az emberek 34%-a készül idén a kontinens havas csúcsaira. Tavaly, amikor tavasszal és ősszel fokozatosan újra megnyíltak a sípályák, Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban, valamint Svájcban a nemzetközi látogatók sportra fordított kiadásai meghaladták a járvány előtti szintet. Bár a változó korlátozások továbbra is befolyásolják az ágazatot, az európaiak síelni vágyása így is nyilvánvaló. De a felmérés szerint az európaiak nem csak télen aktívak, a megkérdezettek egyharmada tervezi, hogy 2022-ben sportos nyaralásra megy.

„Örömmel látjuk, hogy a fogyasztói bizalom pozitívan emelkedik, és hogy az új és visszatérő rajongók izgatottan várják a 2022-es élő sporteseményeket" - mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs alelnöke. "A sport az európai kultúra kritikus eleme - mind nézőként, mind résztvevőként. Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben a régió számos izgalmas sportversenyét és eseményét szponzorálhatjuk"."

A következő 12 hónap során a Mastercard a kontinens legnépszerűbb európai sportversenyeit szponzorálja majd, köztük az UEFA Bajnokok Ligáját, a The Opent, a Roland Garrost, a női rögbi-világbajnokságot és a League of Legends Európa-bajnokságot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....