- Hirdetés -

Virtuális valósággal erősít az Audi

|

- Hirdetés -

Hamarosan virtuális világokba tehet utazást egy Audiban. A közeljövőben a hátsó ülésen utazók virtuális valóság (VR) szemüveget viselhetnek, hogy belevethessék magukat a játékok, filmek és prezentációk világába. A virtuális tartalom valós időben alkalmazkodik a jármű mozgásához vezetés közben. A kaliforniai roadshow alkalmával a holoride felkereste a potenciális játékgyártó stúdiókat azzal a céllal, hogy felkeltse a legjobb tartalomszolgáltatók érdeklődését az induló vállalkozás új technológiája iránt.

A holoride nevű start-up cég multimodális élménnyé kívánja tenni az autózást. A jövőben a hátsó ülésen utazók VR szemüvegen keresztül élvezhetik a filmeket, videójátékokat és interaktív tartalmakat minden eddiginél valóságosabb formában. Ezt egy új technológia teszi lehetővé, amely a virtuális tartalmakat valós időben hozzáigazítja a jármű mozgásához: ha a jármű jobbra kanyarodik, akkor például a képzeletbeli világban az űrhajó is jobbra repül. Ha a jármű gyorsul, az űrhajó is felgyorsul. Az Audi kezdeményezésére ezen innovatív VR vagy XR (kiterjesztett valóság) technológia fejlesztését a technológiai szórakoztatással foglalkozó start-up cég, a holoride tökéletesíti és forgalmazza a különböző gyártók számára. A mozgással szinkronizált utazás a virtuális világokon keresztül csökkenti a járműben előforduló rosszullét gyakori jelenségét is, amelyet az utasok gyakran tapasztalhatnak, amikor könyvet olvasnak, vagy elektronikus táblagépen elmerülnek az audiovizuális médiában.

A holoride új médiakategóriát teremt: „Rugalmas tartalom”

A holoride saját fejlesztésű és újonnan bevezetett holoride Creator Space platformján közzétette az úgynevezett Rugalmas Szoftverfejlesztő Készletet (Elastic Software Development Kit, SDK). A platform lehetővé teszi a tartalomfejlesztők számára további kiterjesztett valóság formátumok létrehozását. Az Elastic SDK-t a Unity játékmotorhoz fejlesztették ki, és lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy hozzáférjenek a megfelelő eszközökhöz annak érdekében, hogy magával ragadó játékélményt és szórakoztató formátumokat hozhassanak létre. A „rugalmas tartalom” egy teljesen újszerű, vezetéshez készült médiakategória, amely lehetővé teszi a tartalom létrehozásának új megközelítését. Az űrkalandoktól a legújabb nagy sikerű filmek közvetítésén át történelmi városokban tett városnéző túrákig – a lehetőségeknek gyakorlatilag semmi nem szab határt.

Virtuális időutazás az Audi e-tron modellben Salzburgon keresztül

A Salzburgi Fesztivál résztvevői első „kóstolót” kaphattak ezen játékos oktatóprogram (edutainment) formátumból. Az Audi e-tron hátsó ülésén a vendégek több olyan helyszínt felkerestek, amelyek különleges szerepet játszottak a fesztivál fejlődéstörténetében. Az Audi e-tron-ban az utasok VR szemüvegen keresztül élvezhették a fesztivál múltjának történelmi helyszíneit. Különösen a zenei mérföldkövek álltak a Salzburgon keresztül vezető háromdimenziós animált VR-utazás középpontjában.

Roadshow Kalifornián keresztül

A holoride alkalmazást először a Las Vegas-i CES 2019 kiállításon mutatták be. A Disney-vel együttműködve a holoride a Marvel „A galaxis őrzői” karakterét, Rocket Raccoont alapul véve teremtett járművön belüli, akciódús VR játékélményt. A Los Angelestől San Franciscóig Kalifornián átívelő roadshow alkalmával a holoride más gyártó- és játékstúdiókat is felkeresett, hogy bemutassa a technológiában rejlő lehetőségeket a potenciális partnereknek. A roadshow lehetőséget adott arra is, hogy megnyerje az újságírókat, akik kipróbálhatták az újfajta technológiát.

Virtuális bemutató túrák Ingolstadtban és Münchenben

Közvetlenül a roadshow-t követően az újságírók Ingolstadtban lehetőséget kaptak arra, hogy kipróbálják a VR szórakoztatásban rejlő legmodernebb lehetőségeket. A résztvevőket felkérték, hogy avatarral vegyenek részt egy misztikus akciójátékban. A 2021. évi müncheni Nemzetközi Autókiállítás látogatói, amelynek mottója idén: „Beszéljünk a haladásról”, az elsők között vehetnek részt a bemutató túrákon a holoride révén.

Több lehetőség az önvezető gépjárműveknek köszönhetően

A jövőben az autóval történő utazás progresszív automatizálása nemcsak új szórakozási formákat tesz lehetővé vezetés közben, hanem emellett kibővített tanulási és munkavégzési lehetőségeket is kínál. Amikor a jövőben a járművezetőknek sem kell többé a vezetésre koncentrálniuk, akkor más dolgokra is figyelhetnek: munkára, olvasásra, filmnézésre – vagy akár játékra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...