- Hirdetés -

Vírusállónak bizonyult a marketingszakma

|

- Hirdetés -

A pandémia időszakában is lehet sikeres és előremutató marketingtevékenységet végezni, ahogyan azt a hazai kommunikációs szakma a múlt évben bebizonyította. Ezt támasztja alá a hatodik alkalommal megrendezett Marketing Diamond Awards – a Lounge Group közreműködésével versenye is, amely rekordszámú gyémántdíjazottal zárult.

A koronavírus-járvány fenekestül felforgatta az eddig megszokott és bevált gyakorlatokat, így a szakmának ehhez alkalmazkodva gyorsan kellett reagálni, és a megváltozott fogyasztói igényekre szabni aktivitásait. „Az idei pályázók és idei pályázatok visszacsatolást adtak abban, hogy a piaci szereplők nemhogy nem torpantak meg vagy nem adták fel a vírushelyzet adta nehézségekben, hanem még nagyobb lendülettel, kreativitással és rugalmassággal álltak a megoldás útjára” – osztotta meg a tapasztalatait Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója.

Mind megbízói, mind pedig ügynökségi oldalról születtek sikeres és előremutató aktivitások. „Az Év Megbízója” a Billingo Technologies Zrt. például a 12 kategóriából 11-ben jeleskedett, így rekordot állított fel. A cég marketingese, Sipos Zoltán elmondta, hogy bár szoftverfejlesztő cégként a home office nem hozott náluk nagy változást, más területek átalakításra szorultak. „Mi igyekeztünk a kampányainkat folytatni, nehéz gazdasági helyzetben fontos, hogy költsön, aki teheti, így még növeltük is a marketingköltéseinket. A termékfejlesztésben nem érintett minket az új helyzet, de például a reklámfilm-forgatásokat kompakt stábbal oldottuk meg, ahol pedig lehetett, ott mi távolról, otthonról figyeltük a forgatást live streamben, így a kontaktusszámot minimalizáltuk” – tette hozzá.

Ahhoz, hogy sikeres évet zárjon egy ügynökség, tudatosan készülni kell rá. Ezt vallja Nagy Barna is a Kreatív Vonalak Kft.-től, akik az „Az Év Ügynöksége” cím büszke tulajdonosai. „A sikerünk titka szerintem az, hogy mi nem egyszerűen év végén válogatunk a projektjeinkből jelölteket, hanem minden projektünknek úgy kezdünk neki, hogy az egy gyémánt díjas munka lehessen” – osztotta meg tapasztalatait Barna.

A neves szakmai zsűri idén is olyan szakemberekből állt össze, akik saját területükön kimagasló eredményt értek el. „Fontos a szakmai megmérettetés időről időre, hogy visszacsatolást kapjunk olyan emberektől is, akik ugyanezekben a témákban mozognak, átlátják mi van a piacon, és megmutatják, hogy a piaci versenyben hol állunk” – mondta Klausz Melinda, “Az Év Marketing Nagykövete” különdíjas Klausz Social Group ügyvezetője.

A Marketing Diamond Awards nem titkolt célja továbbá az is, hogy ösztönözze a szakembereket, és elterjessze a jó gyakorlatokat. A különdíjas, nyíregyházi Móricz Zsigmond Színháztól Holik Emőke is erről számolt be: „Kifejezetten keressük a színházi szakmán belül az újszerű, más teátrumok által még nem alkalmazott kreatív marketing megoldásokat. Az is biztos, a nyíregyházi közönség átlagon felül színházkedvelő, a Móricz Zsigmond Színház társulatának valamennyi tagja pedig rendkívül elhivatott. Sosem fogom elfelejteni azt az érzést, amikor a 2020 márciusában kihirdetett veszélyhelyzetben megkaptam az első 7 óra 7 perces videóüzenetet egyik művészünktől. Még alig érhetett oda pár perce a társulat tagjaihoz a kérés, hogy a magunk módján próbáljuk a kényszerű otthontartózkodást valamilyen kulturális tartalommal, üzenettel színesíteni, könnyebbé tenni közönségünknek közösségi oldalunkon… máris megérkezett az első kedvenc vers, majd kis idő múlva egy saját szerzeményű, vicces üzenet is.”

„2015-ben hívtuk életre a versenyt azért, hogy a kisebb piaci szereplőknek is tudjunk teret adni a kisebb marketingbüdzséből megvalósuló marketingaktivitások számára. Az elmúlt 5 év bizonyította azt, hogy fantasztikus munkát tudnak letenni ezek a szereplők is. Voltak olyan pályázók, akik rengeteg nevezést adtak be és szinte 100 százalékos sikerrel dolgoztak. Ez azt jelenti, hogy komplex marketingtevékenységet végeztek” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség és az MDA elnöke.

A nívós elismerés és gyémántdíj mellett a nyertesek a Lounge Group különdíjában is részesültek idén. „Ez egy hihetetlenül nagy megtiszteltetés, hogy ügynökségi és hirdetői oldalon is a legnagyobb szereplők mellé állhatunk. De nem csak megtiszteltetés, hanem óriási felelősség is, hogy az életükben részt vehetünk. Akkor tudunk a leghitelesebben felelősségét vállalni a szakmai életükben, fejlődésükben, hogyha a 2004 óta gyűjtött tapasztalatunkat, tudásunkat megpróbáljuk számukra átadni” – tette hozzá Hidvégi Krisztina.

A Marketing Diamond Awards ez év szeptemberétől is várja a pályázatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....