- Hirdetés -

Visszafogott optimizmus – PR-ügynökségek vezetői a piaci helyzetről

|

A PR-ügynökségeknek nem ment rosszul tavaly, sőt, úgy tűnik, mintha az egész szakma szárnyalt volna. Csakhogy vannak kedvezőtlen trendek, így visszafogott az optimizmus. Márpedig a kommunikáció sokszor előbb szimatolja meg a dolgokat.

 

HÍVES BEÁTA, Next9 Communications, alapító ügyvezető

Beérett

Nagyon sikeres évet zártunk 2022-ben, de ez nem csak ránk volt jellemző, úgy tapasztaltuk, hogy az egész szakma szárnyalt tavaly. A siker részben annak köszönhető, hogy az elmúlt öt évben beérett az üzletpolitikánk: az volt a célunk, hogy kiegyensúlyozott ügyfélportfóliót építsünk, ahol a stabil nagy- és kisvállalatok, illetve a startupcégek egyaránt jelen vannak, ugyanakkor van lehetőségünk elvállalni értékteremtő, akár néhány pro bono projektet is. Másrészt nagyon jól teljesített a médiavásárlási, a social media és a filmgyártási üzletágunk is.

2024

A jövőre nézve már nem vagyunk ennyire optimisták, úgy gondoljuk, hogy a gazdasági válság 2023 második felétől mutatja majd meg igazán a hatásait. Hasonló helyzetre számítunk, mint ami 2020-ban volt: a vállalatok visszaveszik a kommunikációs költéseiket, csökkennek például a rendezvényekre és a marketingre fordított büdzsék, viszont a PR – különösen a belső kommunikáció, az employer branding és több esetben a kriziskommunikáció – szerepe felértékelődik. A közösségi média területén pedig egyértelműen a TikTok és Linkedin az a csatorna, amelyre egyre nagyobb figyelmet kell fordítani.

 

RÓMAI RÓBERT, Uniomedia Csoport, CEO

Ilyen év volt

A tavalyi olyan év volt, amilyet vártunk, ami a stabil ügyfélkapcsolatokat és a tovább növekvő árbevételt illeti. Szakmailag egyértelműen sikeres esztendőt zártunk, pénzügyileg kevésbé. A nyereségünket felemésztették az infláció miatt elkerülhetetlen béremelések és a beruházásaink, amiket nem akartunk félbehagyni. Emellett a romló eredményesség is várható volt. A szerződéses díjak nem rugalmasak, képtelenek lépést tartani a megugró költségekkel. Voltak ügyfelek, amelyek tudomásul vették, hogy a költségeink nőnek, és igyekeztek ezt legalább részben kompenzálni. Eközben viszont a tendereken is visszaköszönt az az elvárás, hogy az évekkel ezelőtti árszinteket tartsuk, mert erre tervezték a büdzsét.

Fontosabb a csapat szenioritása

Az első fél év számunkra nem hozott változást, ami ebben a gazdasági környezetben jó hír. Az utóbbin képtelenek vagyunk változtatni, amin tudunk, az a saját teljesítményünk. Nem voltunk soha a legprofitábilisabb ügynökség, mert fontosabb volt számunkra a csapat szenioritása, képességei. Ez nem változott. Egy romló piaci környezetben senkinek nincs pénze olyan szolgáltatásokra, amelyeknek nincs érdemi hatása az üzletre.

Folyamatos átalakulás

Tizenhat éve, amióta az Uniomedia létezik, folyamatos átalakulásban vagyunk. A változás üteme nem lassul, sőt. A médiafogyasztás drasztikus átalakulása, az MI lehetőség is az ügynökségeknek, rajtunk múlik, hogy ezt ki tudjuk-e használni.

 

MAMUSITS PÉTER, Lounge Communication, ügyvezető igazgató

Eredményes a több munka

A tavalyi évünk a megelőző esztendőhöz hasonlóan alakult, de érezhetően több munkával kellett megszolgálnunk a korábbi eredményeket. Mindazonáltal meg tudtuk őrizni az Apex PR Toplistán elért második helyezésünket, illetve a korábban megkezdett fejlesztéseink is szépen haladtak.

Felfokozott tempóban

Az idei év lassabban indult a szokásosnál, a nyár elejére azonban már felfokozott tempóban dolgozunk, ráadásul egyre több pályázatra és tenderre kapunk meghívást. Az ügyfeleink is magas fordulatszámon pörögnek, az év második felére így még több kampánnyal számolunk.

Izgalmas feladatok

A kommunikációs szakma folyamatos megújulása ébren tart minket, a kivételesen sokszínű ügyfélkörünk jó néhány izgalmas feladatot hoz az idén is.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media legfrissebb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...