- Hirdetés -

Visszafogott változások a TOP50-ben

|

- Hirdetés -

A sokéves átlagnál kevesebb cserélődés volt az idei Top 50-ben, amiben minden bizonnyal szerepe volt a pandémiás helyzetnek is. Az idén több személyi változás is az indexes-telexes történésekhez kötődött, de a távozások és a kinevezések szintén megmozgatták a friss rangsor összetételét.

A TOP50-en belül van egy nem hivatalos „exkluzív klub”, amiben azok szerepelnek, akik 2008 óta az összes kiadványban helyet kaptak. Az elmúlt években a számuk folyamatosan csökkent, és immár csak öten vannak. Név szerint idetartozik két RTL-es szakember, Kolosi Péter és Vidus Gabriella, a Mindshare médiaügynökséget vezető Somlói Zsolt, továbbá Málnay B. Levente az AMC Networks International és Jonathan Cooper az OMG részéről.

Ami igazán érdekes, hogy csupa lojális szakemberről van szó, hiszen az ötből négyen ugyanott dolgoznak, mint a 2008-as első Top 50 idején. Jonathan Coopernek és Somlói Zsoltnak a pozíciója sem változott, Kolosi Péter is ugyanúgy programigazgató, csak időközben vezérigazgató-helyettesi címet is kapott, Vidus Gabriellát pedig kereskedelmi igazgatóból vezérigazgatóvá léptették elő. Egyedül Málnay B. Levente váltott céget, hiszen 13 évvel ezelőtt még az MTV Networksnek – a mai ViacomCBS jogelődjének – a hazai vezetője volt. Viszont rá sem lehet mondani, hogy gyorsan cserélgetné a munkahelyeit.

Kevés mozgás

Az elmúlt bő egy évtized átlaga alapján a listán szereplők 26 százaléka szokott kicserélődni egyik évről a másikra. Az idén ennél kisebb mértékű volt a változás, ugyanis a TOP50 mindössze 20 százalékban újult meg 2020-hoz képest. Tavaly ugyanez 30 százalékot tett ki, a legnagyobb mértékű cserélődés pedig 2016-ban volt, amikor 38 százalékban újult meg a lista. A mostanival megegyező, 20 százalékos változásra két évben, 2009-ben és 2015-ben akadt példa. Az eddigi „legnyugisabb” esztendőnek pedig 2018 számított, akkor a korábbi kiadványhoz viszonyítva mindössze 18 százalékban újult meg a TOP50-ben szereplők köre.

Amennyiben nagyon meg akarjuk ideologizálni az idei kisebb cserélődést, akkor ezt valamennyire biztosan ráfoghatjuk a pandémiára. A váratlanul érkező járványhelyzet kicsit minden folyamatot lelassított, és ez a személyi döntésekre is hatással lehetett. Nyugodtabb év volt tehát, még ha kényszerből is, és ezt visszatükrözi a médiapiaci TOP50.

Csoportos távozás

Az idei TOP50-ben több cserélődés is az Index körüli tavalyi változásokhoz kötődik. 2020-ban több akkori kulcsemberük is felkerült a listára, Pusztay András vezérigazgató és Dull Szabolcs főszerkesztő. Az elmúlt év során mindketten távoztak az Indextől, de a médiából nem tűntek el, hiszen Dull Szabolcsot az idén társfőszerkesztővé nevezték ki a Telexnél, Pusztay András pedig a közelmúltban ugyanott értékesítési és gazdasági igazgatóként tűnt fel.

Pusztay esetén talán nem, de Dullnál benne volt a pakliban, hogy telexesként bekerülhet az idei összeállításba is, viszont a zsűri szavazatai alapján főszerkesztőtársa, Munk Veronika jutott be a hírportál részéről. A szerkesztőség tavalyi felállásakor és a Telex indulásakor Munknak kulcsszerepe volt, a külvilág felé ő volt a távozás és az új hírportál indulásának az arca, így talán nem meglepő a TOP50-es debütálása.

Az indexes-telexes változások része volt, hogy új vezérigazgatót kapott az Index.hu Zrt., méghozzá Starcz Ákos személyében. A társaság vezetését akkor vette át, amikor novemberben az Indamedia visszavásárolta a Magyar Fejlődésért Alapítványtól az Index.hu Zrt. részvényeit. Ennek révén Starcz az idei összeállításunkba is bekerült.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA