- Hirdetés -

Visszafogott változások a TOP50-ben

|

- Hirdetés -

A sokéves átlagnál kevesebb cserélődés volt az idei Top 50-ben, amiben minden bizonnyal szerepe volt a pandémiás helyzetnek is. Az idén több személyi változás is az indexes-telexes történésekhez kötődött, de a távozások és a kinevezések szintén megmozgatták a friss rangsor összetételét.

A TOP50-en belül van egy nem hivatalos „exkluzív klub”, amiben azok szerepelnek, akik 2008 óta az összes kiadványban helyet kaptak. Az elmúlt években a számuk folyamatosan csökkent, és immár csak öten vannak. Név szerint idetartozik két RTL-es szakember, Kolosi Péter és Vidus Gabriella, a Mindshare médiaügynökséget vezető Somlói Zsolt, továbbá Málnay B. Levente az AMC Networks International és Jonathan Cooper az OMG részéről.

Ami igazán érdekes, hogy csupa lojális szakemberről van szó, hiszen az ötből négyen ugyanott dolgoznak, mint a 2008-as első Top 50 idején. Jonathan Coopernek és Somlói Zsoltnak a pozíciója sem változott, Kolosi Péter is ugyanúgy programigazgató, csak időközben vezérigazgató-helyettesi címet is kapott, Vidus Gabriellát pedig kereskedelmi igazgatóból vezérigazgatóvá léptették elő. Egyedül Málnay B. Levente váltott céget, hiszen 13 évvel ezelőtt még az MTV Networksnek – a mai ViacomCBS jogelődjének – a hazai vezetője volt. Viszont rá sem lehet mondani, hogy gyorsan cserélgetné a munkahelyeit.

Kevés mozgás

Az elmúlt bő egy évtized átlaga alapján a listán szereplők 26 százaléka szokott kicserélődni egyik évről a másikra. Az idén ennél kisebb mértékű volt a változás, ugyanis a TOP50 mindössze 20 százalékban újult meg 2020-hoz képest. Tavaly ugyanez 30 százalékot tett ki, a legnagyobb mértékű cserélődés pedig 2016-ban volt, amikor 38 százalékban újult meg a lista. A mostanival megegyező, 20 százalékos változásra két évben, 2009-ben és 2015-ben akadt példa. Az eddigi „legnyugisabb” esztendőnek pedig 2018 számított, akkor a korábbi kiadványhoz viszonyítva mindössze 18 százalékban újult meg a TOP50-ben szereplők köre.

Amennyiben nagyon meg akarjuk ideologizálni az idei kisebb cserélődést, akkor ezt valamennyire biztosan ráfoghatjuk a pandémiára. A váratlanul érkező járványhelyzet kicsit minden folyamatot lelassított, és ez a személyi döntésekre is hatással lehetett. Nyugodtabb év volt tehát, még ha kényszerből is, és ezt visszatükrözi a médiapiaci TOP50.

Csoportos távozás

Az idei TOP50-ben több cserélődés is az Index körüli tavalyi változásokhoz kötődik. 2020-ban több akkori kulcsemberük is felkerült a listára, Pusztay András vezérigazgató és Dull Szabolcs főszerkesztő. Az elmúlt év során mindketten távoztak az Indextől, de a médiából nem tűntek el, hiszen Dull Szabolcsot az idén társfőszerkesztővé nevezték ki a Telexnél, Pusztay András pedig a közelmúltban ugyanott értékesítési és gazdasági igazgatóként tűnt fel.

Pusztay esetén talán nem, de Dullnál benne volt a pakliban, hogy telexesként bekerülhet az idei összeállításba is, viszont a zsűri szavazatai alapján főszerkesztőtársa, Munk Veronika jutott be a hírportál részéről. A szerkesztőség tavalyi felállásakor és a Telex indulásakor Munknak kulcsszerepe volt, a külvilág felé ő volt a távozás és az új hírportál indulásának az arca, így talán nem meglepő a TOP50-es debütálása.

Az indexes-telexes változások része volt, hogy új vezérigazgatót kapott az Index.hu Zrt., méghozzá Starcz Ákos személyében. A társaság vezetését akkor vette át, amikor novemberben az Indamedia visszavásárolta a Magyar Fejlődésért Alapítványtól az Index.hu Zrt. részvényeit. Ennek révén Starcz az idei összeállításunkba is bekerült.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a legkeresettebb könyvek – sokan találkozhatnak majd velük a fa alatt

Itt az idei év utolsó Top 50 listája a Bookline-tól. Az év végi sikerlista a téli időszak kedvenceit mutatja meg, a fordulatos bűnügyi történeteket, a romantikus könyvek legjavát, gyerekkönyveket, valamint a sokakat érdeklő pszichológiai...

Musical-show-val erősít a Disney+

A Disney Csatorna saját gyártású ifjúsági, latin-amerikai sorozatának, a Violettának a 10. évfordulója alkalmából mától, december 8-ától elérhető Disney+- on a „Csak szerelem és ezer dal” című musical-show, amelyben Martina Stoessel, művésznevén Tini színésznő-énekesnő,...

Kevesebb túlórázásra buzdít a Heineken

„Az alvás a gyengéknek való!” „Ha el akarod érni a céljaidat, dolgozz, amíg mások buliznak!” „Azért tartok itt, mert én soha nem pihenek!” Ismerősek ezek a mondatok? A hustle culture, vagyis a túlórákat és...

Hullámzó érdeklődés a balatoni ingatlanpiacon

Az erős évkezdést követően március végétől a választások és a háborús helyzet bizonytalansága vetette vissza a vásárlási kedvet, majd a nyári szezonális fellendülést követően augusztus végével a rezsisokk mérsékelte az érdeklődést. A hiteles ügyletek...

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....