Március elején robbant a hír, hogy több nagy márka is bojkottálja a YouTube-ot, mivel hirdetéseik szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg a videómegosztó portálon. Akkor még sokan azt találgatták, mennyire roppanthatja meg a bojkott a szolgáltatást, a legfrissebb adatok azonban azt mutatják, hogy a hirdetők nagy iramban kezdenek visszatérni, és végső soron akár még profitálhat is az ügyből a YouTube. Persze a portált működtető Google is számos lépést tett annak érdekében, hogy ismét vonzóvá váljon a nagy márkák számára.
A tavaszi botrány gyorsan éreztette hatását a MediaRadar adatai szerint a YouTube 24, a Google által kiemelt csatornáján áprilisra márciushoz képest 5 százalékkal csökkent a hirdetők száma. A helyzet a következő hónapokban azonban gyökeresen megváltozott és a Marketing Dive és az Adweek új információi szerint május végére a kiemelt csatornákat használó brandek száma áprilishoz képest 50 százalékkal nőtt. Legalább ennyire érdekes, hogy júniusban már 508 márka hirdetett a Google által javasolt YouTube csatornákon, ami januárhoz képest 134 százalékos növekedést jelent.
A friss adatok azt mutatják, hogy a marketing szakemberek és a hirdetők értékelték a Google lépéseit, amelyeket a YouTube-os hirdetések környezetének biztosítására tett. A cég egyébként sorra jelenti be az intézkedéseket, a múlt héten például nyilvánosságra hozták, hogy duplájára nőtt a szélsőséges tartalmak miatt eltávolított videók száma, és a korábbinál sokkal gyorsabban is tűnnek el ezek az anyagok az oldalról.
Érdekes kezdeményezés az is, hogy igyekeznek hatni a szélsőséges eszmékre fogékony felhasználókra is. A Redirect Method nevű szoftvert arra fejlesztették ki, hogy a potenciális szélsőségeseket olyan videókra terelje át, amelyek a gyűlöletkeltés ellen szólalnak fel.