Idén nyáron a fő kereskedelmi célcsoport az RTL Klubot választotta főműsoridőben. A nézettségi olló augusztus hónapban az idei év eddigi legnagyobb különbségét hozta – az RTL Klub javára. (x)
A 2019. június 1. és augusztus 28. közötti időszakban a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztály többsége az RTL Klubot nézte a 19 és 23 óra közötti főműsoridőben. A fenti, közel három hónapos időszakban az RTL Klub átlagos főműsoridős közönségaránya 25 százalékkal volt magasabb, mint versenytársáé.
Ami a megnyert esték számát illeti: június 1. és augusztus 28. között eltelt 89 napból 65 alkalommal győzött az RTL Klub, emellett a Film+ is megszerzett egy estét.
A kiváló nézettségi eredmények alapján augusztus hónap során a nézettségi verseny az idei év eddigi legnagyobb – 45%-os – különbségét eredményezte a két konkurens csatorna között –az RTL Klub javára. Az RTL Klub 18-49-es főműsoridős közönségaránya 12,5 SHR% volt, míg a versenytárs 8,6%-ot ért el.
Augusztus 1. és augusztus 28. között az RTL Klub a 19 és 23 óra közötti idősáv 86 százalékát vitte el győztesként.
Az RTL Most videoindítási számai is jól alakultak: a fenti időszakban 20,143,194 Video View-t regisztrált a platform*, míg a július 1. és augusztus 18. között elérhető Film+ pop-up összesen 245,240 Video View- generált**.
Online fronton további jelentős újdonságként augusztus 22-től vadonatúj weboldallal várja nézőit az RTL Magyarország. Az rtl.hu újratervezésének egyik fő szempontja az átláthatóság volt, emellett a dizájn is rengeteget változott: az oldal modernebb, letisztultabb megjelenést kapott. További fontos változás, hogy a korábbi, „csatorna szempontú” megközelítéshez képest az új portálon a műsorok és az ezekhez kapcsolódó tartalmak kerültek előtérbe. (x)
Adatok forrása:
Nielsen Közönségmérés, 2019. 06.01. – 2019. 08. 28., 18-49, TSV
*Gemius Rating, 15+, rtlmost.hu és RTLMost applilációk, 2019.06.01-2019.08.28.
**Gemius Prism, 4+, 2019. július 1- 2019. augusztus 18.