Nem született meglepetés a hazai X-Faktor döntőjében a Front Page Communications által üzemeltetett Fészbuker.hu adatai alapján, hiszen már hetek óta jól lehetett látni, hogy melyik három versenyző a legkedveltebb a rajongók körében, legalábbis ami a közösségi médiát illeti. Ráadásul pár hete Ricco és Claudia (23 ezer) párosa letaszította az első helyről Serena Rigaccit (21,3 ezer), így a verseny sorrendje már korábban borítékolható volt.
Bradács András, a Front Page Communications közösségi média szakértője szerint mindez jól mutatja a Facebook közösségformáló erejét, amit mindenkinek érdemes kihasználnia, aki brandet épít. A most megszerzett hírnév ráadásul egy jól felépített közösségi média háttérrel már középtávon kifizetődő lehet, amikor az énekeseknek le kell aratniuk a babérokat, növelniük kell dalaik letöltési számait, és meg kell tölteniük a koncerthelyszíneket. Az X-Faktor szombati fináléja után kijelenthetjük, hogy a Facebook-rajongószámok változása alapján nagy eséllyel meg lehetett jósolni a verseny döntőjének alakulását.
Az adatokat elemezve kiderül az is, hogy a hetedik évad szereplőinek nem feltétlen Facebook-bejegyzéseik gyakoriságához mérten alakult követőbázisuk nagysága. Míg a Facebook-toplistákon korábban ötödik Erdős Viola (4,1 ezer) Facebookon és Instagramon is aktív felhasználónak bizonyult, addig a végül harmadik helyezett Gulyás Roland (7,8 ezer) viszonylag ritkán és rendszertelenül posztolt hivatalos rajongói oldalára.
Az adatok alapján az X-Faktor hetedik szériájának győztes párosa, Ricco és Claudia 23 ezer kedvelővel rendelkezik, ezzel már most közel jár a 2013-as győztes, Danics Dóra jelenlegi követőbázisához (26,4 ezer). A tavalyi nyertes Opitz Barbara (53,7 ezer) például 31 ezer követővel rendelkezett, amikor megnyerte a hatodik évadot, kérdés, hogy Ricco és Claudia párosa egy évvel a mostani győzelme után hol fog állni ehhez képest.
Még az is lehet, hogy lekörözik a többi széria győzteseit, így a 2014-es nyertes, Tóth Andi rajongótáborát (75 ezer) vagy Oláh Gergő kedvelőit (85,4 ezer). Ahhoz viszont még sokat kell gyűjteniük, hogy behozzák a 2011-es nyertes Kocsis Tibort (127,4 ezer) vagy az első évad győztesét, Vastag Csabát (303,4 ezer). Bradács András szerint azonban nem biztos, hogy a mostani győztesnek lesz a legnagyobb rajongótábora hosszú távon, hiszen a Facebook-sztárság nem csak a helyezéstől és az énektudástól függ. Lényeges, hogy az adott szereplő miként mozog a közösségi médiában, és mennyire tudja felvenni az odavaló ritmust, szerethető stílust.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.