- Hirdetés -

Zöld akcióban a Henkel

|

- Hirdetés -

A Henkel további öt évre kiterjeszti együttműködését a Plastic Bank társadalmi vállalkozással. A 2017-ben elindított partnerség eredményeit követően a Henkel támogatni fogja a folyamatban lévő projekteket Haitin, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában, valamint jelentősen hozzájárul több mint 400 egyiptomi Plastic Bank-gyűjtőpont infrastruktúrájának fejlesztéséhez. A Henkel 2020-ban több mint 600 tonna újrahasznosított anyagot – úgynevezett Social Plastic-et – integrál termékcsomagolá-sába.

A körforgásos gazdaság iránti elkötelezettségének részeként és a környezetben található műanyag hulladékok ellen a Henkel volt az első globális fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely partnerségre lépett a Plastic Bankkal. A közös cél az óceánok műanyagszennyezésének csökkentése, és a szegénységben élő emberek életének javítása – különösen azokban az országokban, amelyekben nincs hulladékgazdálkodási infrastruktúra. Az ötlet háttérben az áll, hogy az erre kialakított központokba a helyi lakosság visszaviheti az összegyűjtött műanyag hulladékokat, és pénzre, árukra vagy szolgáltatásokra cserélheti azokat. Ez az anyag ezután Social Plastic-ként visszakerül a műanyag értékláncba.

Az együttműködés kezdete óta a Plastic Bank további gyűjtőközpontokat nyitott Haitin. Továbbá a Henkel segítette a szervezetet az ellátási lánc (supply chain) létrehozásában, hogy biztosítsa az összegyűjtött műanyag hulladékok feldolgozhatóságát és újrahasznosíthatóságát, hogy végül visszakerülhessenek az értékláncba. Az idei év elején a Henkel bevezetett a Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágában több terméket, melyeknek a csomagolása 50 százalékban Social Plastic-ből áll. Összesen több mint 200 tonna Social Plastic-et dolgozott fel a Henkel. Ez a mérföldkő külső elismerést kapott: a Henkel elnyerte a Packaging Europe „Legjobb gyakorlat” Fenntarthatósági Díját és az Ecovia Sustainable Beauty Díját a „Fenntartható csomagolás” kategóriában.

Gyűjtési-ökoszisztéma létrehozása Egyiptomban

A kiterjesztett partnerség, amelyet a Henkel Beauty Care fogyasztási cikkek területe és Laundry & Home Care üzletága támogat, továbbra is két szempontra összpontosít: A Social Plastic vállalati termékcsomagolásba való integrációjának további növelésére és a Plastic Bank globális lábnyomának arányos növelésére annak érdekében, hogy megakadályozzák a műanyag hulladék óceánokba vagy vízi utakba kerülését, és lehetőséget biztosítsanak a rászorulók számára.

A Henkel támogatni fogja a Plastic Bankot a Social Plastic, mint csomagolási forrás elérhetőségének és integrációjának további javításában. A gyűjtési ökoszisztéma létrehozásával Egyiptomban a Plastic Bank arra számít, hogy évente akár 5000 tonnás kiegészítő gyűjtőkapacitást ér el – ez legfeljebb egymilliárd flakonnak felel meg az öt év alatt.

Átfogó megközelítés a műanyag hulladék problémájának kezelésére

„A Plastic Bank egy értékláncot hoz létre, amely hozzájárul egy jobb világhoz. A Henkellel fennálló partnerségünk jó példa arra, hogy mit lehet elérni az összefogással és örülünk a kiterjesztett együttműködésnek. Együtt valós hozzáadott értéket teremthetünk azzal, hogy átfogó módon kezeljük a hulladékproblémát, miközben segítjük a rászorulókat” – nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank vezérigazgatója.

„A Plastic Bankkal folytatott együttműködés segít nekünk annak a stratégiának a követésében, hogy több újrahasznosított műanyagot implementáljunk termékeink csomagolásába, miközben állandó bevételt biztosítunk a gyűjtők számára. A Plastic Bankkal való partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk fogyasztóink azon kívánságainak, hogy a környezeti tudatosságot alkalmazzák mindennapi életükben” – mondta Jens-Martin Schwärzler, alelnök, a Beauty Care üzletág vezetője.

„A két évvel ezelőtti összefogás óta szorosan együttműködünk annak érdekében, hogy elkerüljük a műanyag óceánba kerülését, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét, különösen olyan országokban, amelyek nem rendelkeznek hatékony hulladékgazdálkodási infrastruktúrával” – tette hozzá Bruno Piacenza, alelnök, a Laundry & Home Care üzletág vezetője.

„A Plastic Bankkal való együttműködésünk egyedülálló partnerség, amely a mai világ két legnagyobb kihívásával foglalkozik: a műanyag hulladékkal és a rászorulók számára a lehetőségek hiányával. Örülünk, hogy megtehetjük a következő lépéseket – a környezetért és a jobb jövőért még több ember számára Haitin, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában és Egyiptomban” – mondta Sylvie Nicol, alelnök, HR vezető, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

Elkötelezettség a körforgásos gazdaság mellett

A Plastic Bankkal fenntartott partnerség része a Henkel különféle tevékenységeinek, hogy előmozdítsák a körforgásos gazdaságot és elősegítsék a fenntartható csomagolási megoldásokat. A vállalat konkrét csomagolási célokat tűzött ki a műanyag zárt láncú rendszer előmozdítása érdekében: 2025-re az összes csomagolás újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható lesz, és az újrahasznosított műanyag aránya a fogyasztói cikkek csomagolásában Európában 35%-ra nő. Már ma is sok termékcsomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagból áll.

A fenntarthatóság terén a haladás előremozdítása érdekében a Henkel az értéklánc mentén különböző partnerekkel működik együtt és számos iparági kezdeményezésben vesz részt. Például a vállalat a New Plastics Economy tagja és az Alliance to End Plastic Waste szövetség alapító tagja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....