- Hirdetés -

Zöld akcióban a Mastercard és a Kifli.hu

|

Az online szupermarket hazánkban harmadszor indít kampányt, ezzel támogatva a Mastercard Priceless Planet Koalíció célkitűzését: 100 millió fa elültetését. Magyarország mellett Ausztriában és Németországban is ezt a célt támogathatják a Rohlik Csoport vásárlói.

A Mastercard és a Kifli tavaly szeptemberi, első közös akciója során a célként kitűzött 2 000 fára elegendő összeg idő előtt összegyűlt, így novemberben már 15 000 fa ültetésére vállalkoztak. Azok a vásárlók vettek részt a kampányban, akik az akció ideje alatt a Kiflis profiljukban elmentett Mastercard kártyájukkal fizettek a bevásárlásért. Ezt a lényegesen magasabb célt is gyorsan elérte a kezdeményezés, így a jelenleg futó akcióval már 20 000 fa ültetésére kerülhet sor. A mechanizmus ezúttal sem változott, de a legaktívabb vásárlók az akció végén külön ajándékban is részesülnek majd.

Az együttműködés a Mastercard által 2020-ban indított Priceless Planet Koalíció égisze alatt valósul meg. A program során a fizetéstechnológiai cég 100 millió fa elültetését tűzte ki célul a következő öt évben, mindezt a partnereivel-, illetve a Conservation International és a World Resources Institute klímatudományi és erdőfelújítási szakértőivel együttműködve. E szervezetek segítségével a Mastercard magas színvonalú helyreállítási projektek globális portfólióját alakítja ki, kiemelve azokat, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek az éghajlatra, a közösségre és a biológiai sokféleségre gyakorolt pozitív hatásuk szempontjából. A kezdeményezésnek 136 partnere van világszerte, köztük a Spirit Airlines, az American Airlines, vagy éppen itthon a Kifli, az MVM, az OTP Bank vagy a Gránit Bank. A szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során már 6 kontinens 18 helyszínén jelöltek ki olyan faültetési területeket, ahol az éghajlati körülmények miatt az év 12 hónapjában zöldell majd a fa, a gazdagabb csapadék miatt gyorsabban is nő, így nem veszítünk időt. Napjainkban ugyanis 2400 fát vágnak ki percenként, ami több mint 7 millió hektárnyi erdős területet jelent évente. Ez nem csak az élővilág jelentős csökkenéséhez vezet, de az erdőirtás a globális üvegházhatású gázok éves kibocsátásának 20 százalékát teszi ki. A Priceless Planet Koalíció ezt a negatív folyamatot szeretné partnereivel közösen ellensúlyozni. Ennek köszönhetően nemrég a Conservation International irányításával Brazíliában indulhatott el az egyik legnagyobb léptékű faültetési akció, amely a biológiai sokféleség egyik globális gócpontján és az UNESCO világörökségi területén található.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét egyesíthetjük erőinket a Mastercarddal, amely támogatja küldetésünket, hogy jobbá tegyük az emberek életét. Hiszünk a fenntartható működésben, amelyet rövid és hatékony ellátási láncunk és az olyan környezetbarát megoldásaink is támogatnak, mint az öko-idősávok, az újrahasznosítható táskák és az élelmiszer-pazarlást csökkentő kezdeményezések. Egy igazán nagyszerű cég a működése során környezettudatos szemléletmóddal a világra is odafigyel, amelyben élünk” - mondta Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője.

"A Mastercard számára kiemelt céllá nőtte ki magát, hogy a fenntarthatóság terén is proaktív lépéseket tegyünk bolygónk védelme érdekében, erről szól a globális Priceless Planet Koalíció kezdeményezésünk. Külön öröm számunkra, hogy ebben a küzdelemben a magyar piacon is vannak partnereink és a Kiflivel már a harmadik közös kampányt indíthatjuk, ami egy fontos lépés a 100 millió fa ültetése felé. Úgy látjuk, hogy a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb szempont, hogy olyan helyen vásároljanak, ahol figyelnek a környezetvédelemre és fenntarthatóságra, ebben pedig aktívan részt is vesznek. Nagyon reméljük, hogy egyre több hazai partnerünkkel indíthatunk hasonló együttműködéseket a közeljövőben" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Kifli futárjai a rendeléseket papír- és PET-palackokból készült öko-táskában szállítják ki, amelyeket vissza is vesznek újrahasznosítás céljából. Akár 13-15 vásárlót is kiszolgálnak egy futárkörben, és rengeteg a flottában a CNG-hajtású, azaz alacsony károsanyag-kibocsátású jármű. Az ételpazarlás csökkentésére is van megoldása a cégnek, amivel ráadásul a vásárló jár jól, hiszen nagy kedvezménnyel jut hozzá a még kiváló minőségű lejárathoz közelítő élelmiszerekhez. A környezettudatosság tehát a cég mindennapjainak része.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...