- Hirdetés -

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

|

- Hirdetés -

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével épült fel, mint az esővíz hasznosítás, a hűtőgép hulladékhő újrafelhasználás, az automatikus légcserélés, a napenergia betáplálás, vagy a sütéskor keletkezett hő visszanyerése és fűtéshez való alkalmazása.

A többéves előkészítő munka után, magyar szakemberek közreműködésével és hazai ötletekkel továbbfejlesztett zöld technológiai innovációk felhasználásával felépített étterem tartalmazza mindazokat a környezettudatos megoldásokat, amelyek jelenleg elérhetőek, megvalósíthatóak a vendéglátásban.

A debreceni Kishegyesi úton megnyitott Drive Thru étteremben a sütők szagelszívói által beszívott meleg levegő egy hőcserélő berendezésen keresztül a fűtési rendszer hatékony felmelegítését fogja segíti, aminek köszönhetően a téli időszakban negyedével kevesebb energiát kell majd felhasználni a helység melegen tartásához, mint egy egyébként korszerű, hagyományos fűtési rendszerrel működő KFC-ben. Az ívóvíz pazarlást megelőzendő az esővíz összegyűjtésével a növényeket öntözik, míg a hűtőgépek kondenzátorrendszerén keresztül leadott hőt vízmelegítésre használják majd fel. Hasonlóképp zöld forrásból biztosítják az étterem belső világítását is, amit napelemek telepítésével oldottak meg, energiatakarékos módon. Mindezek mellett intelligens épület üzemeltetési rendszert is kiépítettek, ami automatikusan állítja be a légcserélő rendszerek teljesítményét és hasznosítja az elhasznált levegőt előfűtéséhez. Az intelligens rendszer 15 százalékos megtakarítást érhet el a jelenlegi KFC sztenderdhez mérten.

„Nem titkolt célunk, hogy a debreceni tapasztalatok alapján a legjobb hatásfokkal működő fejlesztéseket, lépésről – lépésre a többi éttermünkben is bevezetjük, illetve azokkal az újaknál már a tervezés során számolunk. Noha az innovációk szinte észrevétlenek a vendégeink számára, a pillanatnyi energiamegtakarítást ők is figyelemmel kísérhetik egy kihelyezett monitoron.” – hangsúlyozta az október 14-ei megnyitón a hazai KFC éttermeket üzemeltető AmRest Magyarország marketingvezetője, Juhász Nándor.

A szakember hozzátette, ahogy minden éttermükben, úgy a debreceniben is csak lebomló, papír alapú csomagoló anyagokat és fa evőeszközöket használnak, a Shake és fagyi poharak 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, míg csomagolóanyagoknál szintén az újrafelhasznált papírt részesítik előnyben. Mindemellett az AmRest folyamatosan terjeszti ki éttermeire a Harvest programot, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együtt futtatnak az élelmiszerpazarlás mérséklése érdekében. A programban a KFC már ebben az évben 26 tonna csirkét mentett meg a kidobástól és juttatott el rászorulókhoz az Élelmiszerbank partnerszervezetein keresztül.

A KFC ugyanakkor aktívan keresi a kapcsolatot a helyi közösséggel is. Ennek eredményeként a Future of Debrecen programon keresztül kapcsolódik be a városi Zöld Rendezvénykonténer létrehozásához, amelynek költségét 50 százalékban finanszírozza. A mobil rendezvényhelyszín energiaellátását napelemek biztosítják, a hozzátartozó zöld növényfal pedig a lokális légtisztításban fog segíteni.

„Szeretnénk, ha fenntartható módon történne a fejlődés városunkban. Ehhez partnerekre van szükségünk, mind a debreceniek, mind a Debrecenbe települő vállalkozások részéről. A ma elinduló partnerség hosszú távon fog létrejönni” – mondta el Balázs Ákos alpolgármester az étterem megnyitóján.

Fotó: AmRest Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA