- Hirdetés -

Zöld innovációkat támogat a Schneider Electric

|

- Hirdetés -

Három magyar zöld innováció is esélyes a fődíj elnyerésére a Schneider Electric Alapítvány által meghirdetett nemzetközi versenyen. A W-heat megoldása forradalmi változásokat hozhat a hőszigetelésben, az Apro’Tech különleges kályhája a legszegényebbek fűtési gondjait enyhítené, az Igazgyöngy Alapítvány projektje pedig nem csupán fűtőanyagot, de munkahelyet is teremtene.

Több igazán izgalmas magyar innováció is döntőbe jutott a Schneider Electric Alapítvány és a társadalmi vállalkozókat tömörítő Ashoka nemzetközi szervezet közös projektében, a Tackle Energy Poverty programban. A megmérettetés keretében öt országban – Magyarország mellett Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában – keresik a legígéretesebb ötleteket, megvalósítási szakaszban lévő kezdeményezéseket, amelyek választ adnak/adhatnak az energiatermelés és -felhasználás gazdasági, környezetvédelmi, társadalmi hatásaiból eredő problémák kezelésére. A brüsszeli döntőben összesen 15 kezdeményezés mutatkozhat be a zsűri előtt, amelyek közül legjobb ötletek bemutatóit 3500 euróval díjazzák.

A három magyar döntős között ott van a W-heat csapata, akik környezetbarát, helyi alapanyagokból előállított szigetelőanyag gyártásával pályáztak. A cég egy szalmaalapú szigetelési módszert fejleszt ki, amely a jelenleg rendelkezésre álló és széles körben használatos habanyag alternatívája lehet. Környezeti és társadalmi-gazdasági szempontból felülmúlja a műanyaghabokat, ugyanakkor azonos fokú kényelmet biztosít a lakók számára: hasonló hőszigetelési hatékonysággal, jó hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkezik, ráadásul kiemelkedő a páraszabályozó képessége is, emellett pedig könnyen alkalmazható minden házban. „Az általunk kifejlesztett szigetelés környezetbarát, tartós és tűzálló megoldást jelent; egyedi gyártási technológiánkkal pedig a helyben elérhető természetes anyagból, könnyen és olcsón helyben előállítható” – mutatott rá Nagy Balázs, a W-heat csapat egyik projekt vezetője.

A szintén döntőbe jutott Apro’Tech egy tömegkályhát fejlesztett ki az energiaszegénység enyhítése céljából, alacsony jövedelmű családok számára. A 2000-ben alakult cég célja, hogy Magyarország olyan ország legyen, amely erőforrásait fenntartható módon használja, illetve, hogy hozzáférhető szolgáltatásokat nyújtson a legkiszolgáltatottabb közösségek számára, elsősorban a téli fűtés és az energiafogyasztás területén. „A megoldásunk egy olyan eszköz, ami hatékonyabb, környezetbarát technológia, és egészségügyi megfontolások miatt is megfelelőbb a jelenleg használt fémkályháknál. Az általunk kifejlesztett kályha helyi alapanyagokból készül, és megfizethető megoldást jelent.” – közölte Feldmár Nóra, az Apro’Tech projekt vezetője.

Az Igazgyöngy Alapítvány a már korábban biobrikett gyártására létrehozott pilotját fejlesztené tovább egy fenntartható vállalkozás létrehozásával, hogy a lehető legtöbb kedvezményezettnek adjon megoldást. „Az Alapítvány arra törekszik, hogy a generációs szegénységben élő családok számára lehetőséget teremtsen, ehhez pedig hosszú távú válaszokat ad az oktatáson, a közösségi fejlesztésen és munkahelyteremtésen, illetve az érintett intézményekkel való együttműködésen keresztül. A Schneider Alapítvány programja lehetőséget nyújt számunkra, hogy tovább fejlesszük, hatékonyabbá és skálázhatóvá tegyük a biobrikett modellünket, így többeknek valós alternatívaként elérhető legyen az olcsó és tiszta fűtőanyag a leghidegebb időszakokban” – mondta el Tahóczky Balázs, az Igazgyöngy Alapítvány biobrikett projekt vezetője.

A programban mentorszervezetként részt vesz a Schneider Electric Magyarország is. A társaság kollégái mentornak jelentkezhetnek a három magyar döntős mellé, hogy szakmai tudásukkal segítsék őket a felkészülésben a brüsszeli versenyre. „Az innováció mindig is fontos szerepet játszott a Schneider Electric életében, és külön öröm számunkra, hogy ezúttal olyan programban vehetünk részt, mely a fő küldetésünknek tekintett hatékony energiafelhasználás terén segíti az új ötletek praktikus, hasznos és értéktermető megoldássá alakítását.” – nyilatkozta Veres Zsolt a Schneider Electric országigazgatója.

A 20 évvel ezelőtt alapított Schneider Electric Alapítvány minden országban jelen van, ahol a franciaországi központú cég érdekeltséggel rendelkezik. Az alapítvány egyéni és társadalmi szinten járul hozzá a fejlődéshez az energiához köthető oktatáson, innováción, figyelemfelhíváson és felsőfokú képzéseken keresztül.

Az alapítvány három programot futtat:

– az energia mindenkié: olyan fejlődő térségben működő vállalkozások támogatása, amelyek oktatás és fenntartható energiaforrások biztosítása nélkül nem maradnának talpon;

– energiaszegénység elleni küzdelem: még a fejlett világ számos térségében sem megoldott az energiaellátás, vagy nem olyan áron, ami reális lenne – erre kínál innovatív megoldásokat az alapítvány;

– fenntarthatóság tudatosan: ez a program a bolygónkon már jelentkező energia és éghajlatváltozással kapcsolatos problémák orvoslását tűzte ki, különböző fenntartható megoldás segítségével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...

Lezárult a Citromail eladása

A Central Médiacsoport és a norvég Fjordmail International AS teljesítette a nemrégiben aláírt szerződésben az értékesítéshez szükséges feltételeket, így lezárult a Citromail eladásáról szóló üzlet a két fél között.Ahogy arról szakmai berkekben már olvasni...

TOP3-ban a Vodafone

A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a...

Megvannak a legnépszerűbb munkáltatók

A Zyntern.com éves felmérése szerint a legnépszerűbb munkáltatók versenyét idén a Magyar Telekom Nyrt. nyerte a pályakezdők szemében. A dobogó második fokán a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. A...

Mattheisen távozik a Microsofttól, Szabó Péter váltja

Szabó Pétert nevezték ki a Microsoft Magyarország új vezetőjének, aki 2022. július 1-től tölti be a pozíciót és irányítja a Microsoft Magyarország tevékenységét. Chris Mattheisen, korábbi ügyvezető igazgató elhagyja a vállalatot, július végéig támogatja...

Kiosztott frekvencia és büntetés a Kossuth rádiónak

Heti ülésén kétszázezer forintra bírságolta a Kossuth rádió médiaszolgáltatóját a Médiatanács egy mese miatt. A mezőtúri telephelyre meghirdetett kisközösségi rádiós pályázat nyertese az egyedüliként pályázó Actor Média Kft. lett. A Kéklótusz apáca kalandjai című tibeti...

Új kommunikációs vezető a BMW-nél

2022. július 1-től dr. Jenei Réka látja el a BMW Group debreceni gyárának kommunikációs feladatait.A kommunikációs vezetői posztot betöltő szakember a Debreceni Egyetem Jogi Karán szerzett diplomát, angolul és németül beszél. Az elmúlt tizennyolc...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hiányoztak a magyaroknak a zenei fesztiválok

Visszatért a magyarok kedve a fesztiválokhoz, koncertekhez: egy májusi online kutatás válaszadóinak 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén már mindenképpen részt vesz valamilyen zenés eseményen. A Visual Europe Group kutatásából kiderül: óriási a várakozás...

Meddig marad a home office?

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon...

Lassulóban a balatoni ingatlanpiac

A 2020-as hirtelen növekedés után még az idei tavasz is élénkülést hozott a Balaton ingatlanpiacán, de a nyár eredményei már elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakától. Az OTP Ingatlanpont friss tapasztalatai alapján változatlanul magas...

Különleges fesztivál a Balatonnál

A MOL Nagyon Balaton keretében július 28-án indul és Zamárdi több helyszínén három napon át tart a debütáló ZamJam fesztivál.A ZamJam házigazdája Tilla, aki bevallottan Zamárdi szerelmese, egy videóban mondja el a legfontosabb tudnivalókat.1....

Bejött a magyaroknak a digitális munkahely

A magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére – derül ki a DreamJobs kutatásából. Minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....