- Hirdetés -

Zöld kihívás az Ikeától

|

- Hirdetés -

A klímaváltozást már a bőrünkön érezzük. Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában az IKEA vásárlók mintegy 60 százaléka gondolja úgy, hogy gyermekei rosszabb állapotban örökölik tőlünk a bolygónkat, mint ahogyan mi kaptuk. A globális fenyegetettség valós probléma, de ha felelősen lépünk fel, még van esélyünk harcolni a jobb jövő érdekében. Az IKEA ezért kihívást hirdet az IKEA Better Living nevű okostelefonos alkalmazásában, hogy csökkentse az ételpazarlást. Az alkalmazás letöltésével a vásárlók egyszerű tippeket és ötleteket kapnak, és karbonlábnyom csökkentésért még egyedi jutalmak is járnak.

Az IKEA klímajelentése alapján a magyarok 93%-a tisztában van az emberi tevékenységek klímaváltozásra tett hatásaival, de csupán 27%-a tesz komolyabb erőfeszítéseket annak érdekében, hogy javítson a helyzeten. Az a tény, hogy a magyarok 88%-a elismerte, hogy aggódik az éghajlatváltozás miatt, még egy okkal több arra, hogy foglalkozzunk a globális problémával. Az IKEA jó ideje igyekszik rámutatni sok egyszerű megoldásra, amelyekkel csökkenthetjük a klímalábnyomunkat.

Csatlakozz te is a kihíváshoz és élj fenntarthatóbb módon!

Június 22-e hétfőtől hazánk is részt vesz az IKEA fenntartható életmódra buzdító, nemzetközi kihívásában, melynek kifejezett célja, hogy felhívjuk a figyelmet a jelentős klímaváltozásra. A „Fenntarthatóbb világ otthon kezdődik” elnevezésű, jelenleg is zajló kampánya részeként az IKEA arról igyekszik meggyőzni a magyarokat, hogy kisebb változtatásokkal is jelentős eredményeket érhetünk el környezetünk védelme érdekében. Az IKEA Better Living alkalmazás letöltésével és használatával olyan egyszerűen kivitelezhető tippeket és ötleteket kapunk, melyek azonnal pozitívan hatnak a karbonlábnyomunkra, sőt, a verseny végén még nagyszerű jutalmakat is nyerhetünk. A kihívás fókuszában ezúttal az ételpazarlás megakadályozása áll.

„Az IKEA fő célkitűzése, hogy szebb hétköznapokat teremtsen az emberek többsége számára. Nem akarunk hozzájárulni a hulladéktermeléshez, ezért mindig igyekszünk maximálisan kiaknázni a forrásainkat. Arra ösztönözzük vásárlóinkat, hogy sajátítsák el ezt a fenntartható szemléletet. Többek között workshopokat rendezünk, amelyek témája az ételpazarlás csökkentése megfelelő ételtárolási megoldásokkal és a megmaradt ételek újra felhasználásával. A fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteinket különféle kampányokkal és természetesen a termékeink segítségével is terjesztjük” − mondja el Szauter Zsolt, az IKEA Lakberendezési Kft. Marketing menedzsere.

Kis lépésekkel nagy eredményt érhetünk el

Ma már az otthonunkban, a konyhánkban is sokat tehetünk a bolygónkért. Tudtad, hogy a háztartásokban az élelmiszereknek akár egyharmadát is kidobják? Ennek leggyakoribb oka az otthoni ételtárolás szervezettségének hiánya. A magyarok több mint fele nincs tisztában például a „fogyaszthatósági idő” és a „lejárati idő” közti különbséggel.

„Saját otthonunk és életmódunk fenntarthatóbbá tételével a környezetünknek és a pénztárcánknak is jobbat tehetünk. Az élelmiszer-hulladékok csökkentése, a növényi alapú élelmiszerek fogyasztása apróságoknak tűnhetnek, de a sok apró tett összeadódik. Egy átlag magyar háztartásban jelentős mennyiségű élelmiszer a szemetesben landol. Az élelmiszerek minőségének megőrzésében többek között a tárolás is fontos szerepet játszik, már csupán a megfelelő tárolóeszköz és módszer kiválasztásával is drasztikusan csökkenthető a feleslegesen kidobott élelmiszerek mennyisége.” − mondja el Tóth Tímea, az IKEA Lakberendezési Kft. Fenntarthatósági felelőse

A jobb jövő karnyújtásnyira van

Az IKEA több mint egymilliárd embernek segít, hogy szebbé tegyék a hétköznapjaikat az otthonukban. Termékei gyártása során fenntartható, újrahasznosítható vagy újrahasznosított alapanyagok felhasználására törekszik. Az IKEA FOOD sem marad el ettől. Az elmúlt néhány évben az IKEA piacra dobta a vegetáriánus hot dogot, melynek a karbonlábnyoma körülbelül 85%-kal alacsonyabb, mint a klasszikus hot dogé, és bevezette a vegán fagylaltot is.

Idén nyáron tervezi az IKEA a húsmentes golyók bevezetését Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában. Ízre és állagra ezek a golyók épp olyanok lesznek, mint a klasszikus, húsos változatuk, de az összetevőik karbonlábnyoma lényegesen alacsonyabb.

Csatlakozz a kihíváshoz június 22. és július 1. között!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA