- Hirdetés -

Zöld lakáshitellel is csökkenthetjük a rezsit

|

Áprilistól zöld célokra is fel lehet venni a minősített fogyasztóbarát lakáshitelt az Ersténél. Az energiafelhasználásukat csökkenteni kívánó hitelfelvevők az új lakás vásárlása, illetve építése mellett korszerűsítésre és felújításhoz is igényelhetik a konstrukciót.

Áprilistól zöld hitelcélokra is igényelhetik a minősített fogyasztóbarát lakáshitelt az Erste ügyfelei. A konstrukciót egyaránt igénybe lehet venni új lakóingatlan vásárlásához, illetve építéséhez, valamint a már meglévő otthonok felújításához és energetikai korszerűsítéséhez. A zöld célú lakáshitel kamata 50 bázisponttal alacsonyabb, mint a nem zöld célra igényelt minősített fogyasztóbarát lakáshitel kamata. Amennyiben a zöld cél megvalósul, az Erste egy alkalommal átvállalja az azt igazoló energetikai tanúsítvány beszerzésének díját – mondta el Szabó Alexandra, az Erste Lakossági Fedezett Hiteltermék- és Portfóliómenedzsment területének vezetője.

A zöld lakáshitel igényléséhez új lakás vásárlása vagy építése esetén az ingatlannak legalább BB energetikai besorolással kell rendelkeznie és az éves primer energiafelhasználása nem haladhatja meg a 80 kWh-t négyzetméterenként. Használt lakás felújításakor a beruházás eredményeként legalább 30 százalékos primer energiafelhasználás csökkentést kell elérni, vagy azt, hogy az ingatlan energetikai besorolása elérje a BB szintet.

Már meglévő ingatlan korszerűsítése esetén 13 energiahatékonysági cél finanszírozásához lehet igényelni a zöld lakáshitelt. Ilyen cél:

· napelem vagy napkollektor telepítése;

· geotermikus, levegő-víz, levegő-levegő hőszivattyú telepítése;

· szélturbina telepítése;

· hő- és elektromos tárolóegységek telepítése;

· épülethatároló szerkezetek hőszigetelése;

· homlokzati nyílászáró cseréje energiatakarékos nyílászáróra;

· árnyékolástechnika telepítése;

· fűtési, hűtési vagy szellőző rendszerek telepítése, cseréje vagy felújítása, beleértve a távhőrendszerre történő rácsatlakozást is;

· energiahatékony világítástechnika kialakítása;

· alacsony vízfelhasználású konyhai, vécé vagy fürdőszobai szaniter rendszerek telepítése;

· harmadik generációs okosmérő rendszerek telepítése az áramfelhasználás nyomon követésére;

· zónákra osztott termosztátrendszerek, okos termosztátok és érzékelők telepítése (például mozgás- és napszakérzékelő világítási rendszerek);

· épületautomatika (Building Management System) rendszerek telepítése

A kölcsön összegéből finanszírozható a korszerűsítést lehetővé tevő kiegészítő műszaki és egyéb berendezések, szolgáltatások beszerzése, de ezek összege nem haladhatja meg a hitel összegének 30 százalékát.

„Az Erste számára nagyon fontos a fenntarthatóság és a környezeti szempontok figyelembevétele, miközben ügyfeleink is rendkívül elkötelezettek amellett, hogy otthonuk megfeleljen ezen kívánalmaknak. Egy korábban készült felmérésünk eredménye szerint válaszadó ügyfeleink 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy foglalkoztatja ez a téma, közel harmaduk pedig már tett is lépéseket azért, hogy ilyen lakásban éljen. Meggyőződésünk, azzal, hogy a minősített fogyasztóbarát lakáshitelt zöld célokra kedvező feltételekkel nyújtjuk, hozzá tudunk járulni ezen tervek megvalósításához” – fogalmazott Szabó Alexandra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek az ajándékok nagyon népszerűek karácsonykor

A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból. A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai...

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...