- Hirdetés -

Zöld újítást tett elérhetővé a Gránit Bank

|

- Hirdetés -

Világviszonylatban is elsők között vezette be november 15-én a Gránit Bank a Mastercard Carbon Calculatort, melynek köszönhetően a kártyabirtokosok mobilbankjukban láthatják, hogy vásárlásaiknak milyen hatása van a környezetükre. A Carbon Calculatort a Mastercard a svéd Doconomy-val közösen fejlesztette azzal a céllal, hogy így is segítse a fogyasztói kiadásokról való tájékoztatást és ösztönözze az éghajlat-tudatosabb vásárlási döntéseket.

A Mastercard az ENSZ Éghajlatváltozási Konferenciája (COP26) kapcsán jelentette be, hogy egy évtizeddel - 2050-ről 2040-re - gyorsítja a nettó zéró üvegházhatású gázok kibocsátási ütemtervét. Fenntartható megoldásának úttörői európai- és latin-amerikai ügyfelek, akik a Gránit Bankkal egy időben, elsők között írták alá a Mastercard Carbon Calculator bevezetését. A Gránit Bank pedig már élesítette is a funkciót saját ügyfelei számára. A Carbon Calculator a svéd Doconomy nevű cég Åland Indexére épülő szoftver, amely a legnagyobb cégek tényleges karbon kibocsátási adataiból, valamint iparági átlagok alapján megbecsüli minden egyes kártyás tranzakció karbon lábnyomát.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar bankok, köztük a Gránit Bank számára mindig fontos, hogy az innovatív megoldásokat világviszonylatban is elsők között tegyék elérhetővé saját ügyfeleik számára. Gratulálunk a Gránit Banknak ehhez a példaértékű lépéshez, amivel sokat tesznek az ügyfelek környezettudatosságának előmozdításáért. Nagyon reméljük, hogy egyre több banki szolgáltatás segíti majd a magyar felhasználókat abban, hogy tudatos és fenntartható döntéseket hozzanak vásárlásaik során, hiszen ez közös érdekünk bolygónk védelme érdekében” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

„A digitális platformokon szolgáltató Gránit Bank választásával az ügyfelek már önmagában is sokat tesznek a környezetért, hiszen jelentős mennyiségű papír és CO2 kibocsátását előzik meg az online bankügyintézéssel. A bank mobilapplikációjában elérhető új funkció, az Öko Kalkulátor használatával magasabb szintre léphetnek a környezettudatosságban. Nagyon örülünk, hogy a világon első kereskedelmi bankként, a Gránit Bank adja meg a lehetőséget az ügyfeleinek, hogy a kalkulátor segítségével személyre szabottan, kártyás vásárlásaik alapján követhessék a mindennapjaikat kísérő CO2 kibocsátást. Ráadásul kibocsátásukat könnyedén semlegesíthetik, hiszen az applikációban pár kattintással egy hazai alapítvány közreműködésével a CO2-t hatékonyan elnyelő fákat is ültethetnek, sőt napról napra nyomon követhetik saját fáik CO2 semlegesítő hatását.

Az új megoldás zöld forradalmat indít a pénzügyekben is” – emelte ki Jendrolovics Péter a Gránit Bank ügyvezető igazgatója, a lakossági üzletág vezetője.

A Mastercard nemrégiben végzett felmérése szerint a válaszadók 85%-a világszerte úgy nyilatkozott, hogy 2021-ben hajlandó személyes lépéseket tenni a környezeti és fenntarthatósági kihívások leküzdése érdekében. A Mastercard egy hamarosan publikálásra kerülő kutatása pedig arra is rámutat, hogy társadalmunk fordulóponthoz érkezett mind a fenntartható lehetőségek kínálata, mind a kereslet tekintetében.

A nettó zéró kibocsátásra vonatkozó stratégiája részeként a Mastercard már korábban elkötelezte magát az üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó, tudományosan megalapozott célkitűzései (SBTi) teljesítése mellett, amelyek összhangban vannak az ENSZ 1,5°C-os jövőre vonatkozó üzleti célkitűzésével. A vállalat 2018-ban 100%-ban megújuló energiára állt át működésében, és kibocsátás-csökkentési stratégiája elsősorban az értékláncának további dekarbonizációjára összpontosít.

Az új, globális fenntarthatósági innovációs laboratóriumának támogatásával a vállalat célja, hogy világszerte 2,9 milliárd Mastercard kártyát használó embert ösztönözzön kézzelfogható cselekvésre a bolygónk érdekében. Ennek keretében a bankok többek között olyan digitális eszközöket kínálnak fogyasztóiknak, amelyek klímatudatos választásokra ösztönöznek. A Mastercard Carbon Calculator mellett ilyen például az alternatív anyagokból készült kártyák kibocsátásnak ösztönzése is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA