- Hirdetés -

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

|

- Hirdetés -

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.

A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos, de a vásárlói kereslet függvényében akár még magasabb arányú ZEV (zéró károsanyag-kibocsátású jármű) értékesítések elérése 2030-ra a kontinensen. 2030-ra ezen felül a vállalat prémium márkája, a ma Európában 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus európai, amerikai és kínai eladásai 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből állnak majd. Az európai karbonsemlegességhez vezető út további fontos mérföldöve lesz emellett a vállalat globális kínálatában 2030-ig érkező 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus, köztük az idén a Toyota bZ4X akkumulátoros elektromos SUV-val debütáló 7 modelles bZ (beyond Zero) sorozat bemutatása, illetve a fejlődő hidrogéngazdaság támogatása céljából történő üzemanyagcellás modulok gyártásának megkezdése Belgiumban. A Toyota és a Lexus elektromos kínálatának bővülése egyébiránt az elmúlt években az öntöltő hibrid elektromos modelljei sikerének köszönhetően Európában szárnyaló autógyártó további növekedésének kulcsa is a kontinensen: a Toyota azzal számol hogy ennek eredményeképp a 2021-es 1,07 millió új autóról 1,3 millióra növelheti eladásait Európában.

A világszinten is az elektrifikáció élharcosának számító, eddig világszerte több, mint 19 millió öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő, és az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás fejlesztése területén is vezető szerepet betöltő Toyota komoly karbonsemlegességi célkitűzéseket fogalmazott meg globálisan és európai szinten is. Ennek jegyében a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota felgyorsítja elektrifikációs tervét és aktív szerepet kíván betölteni a hidrogéngazdaság kiépítésében is a kontinensen.

A karbonsemlegesség felé vezető út

A Toyota célja, hogy minél hamarabb elérje a karbonsemlegességet, miközben az oda vezető úton a lehető legalacsonyabbra csökkenti a széndioxid-kibocsátást. A széndioxid-kibocsátás minimalizálására irányuló célt a japán autógyártó az elektrifikáció felgyorsításával és a vásárlók számára kínált széndioxid-hatékony hajtáslánc-megoldások széles választékával kívánja elérni. Az elkövetkező években a Toyota egyre több praktikus és megfizethető zéró károsanyag-kibocsátású járművet (ZEV) fog piacra dobni, melyek közül a bZ4X lesz a következő a sorban. 2030-ig a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be, miközben újabb hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is érkeznek a kínálatában, ennek köszönhetően pedig a zéró emissziók autók értékesítési aránya Nyugat-Európában várhatóan legalább 50 százalékos lesz az autógyártó eladásaiban, és meglesz a kellő kapacitás, valamint képesség arra, hogy a vásárlók keresletének függvényében ez az arány akár még magasabb is legyen. A vállalat ennek köszönhetően 2030-ra világszinten évi 3,5 millió akkumulátoros elektromos autó (köztük 1 millió Lexus) értékesítésével számol,

„2030 után a zéró emissziós modellek iránti kereslet felgyorsulását várjuk, és addigra a Toyota készen áll majd arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az új járművek széndioxid-kibocsátást Nyugat-Európában, feltéve, hogy addigra elegendő elektromos töltési pont és hidrogénkút áll majd rendelkezésre a szükséges megújuló energiaforrások kapacitásnövekedésével együtt.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök vezérigazgatója.

Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa és a vállalat kutatóközpontjának vezérigazgatója szerint a karbonsemlegesség leghatékonyabban a hajtáslánc-megoldások sokféleségével érhető el, mivel a piacok szerte a világon sokféleképpen vannak berendezkedve. Ez három kulcstényezőből fakad: az energiaforrások régiónkénti változatossága, az emberek eltérő közlekedési igényei és annak elengedhetetlensége, hogy a beruházások széndioxid-megtérülését maximalizálják azért, hogy a szűkös akkumulátor-alapanyagok felhasználása optimalizálva legyen.

„Miközben a Toyota elkötelezett amellett, hogy akkumulátoros elektromos járművek millióit tegye elérhetővé vásárlói számára, a nettó széndioxid-kibocsátás leghatékonyabb csökkentéséhez az eszköztárunk minden elemének felhasználása szükséges, beleértve az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveket. Ezek arányát úgy optimalizáljuk, hogy minden régióban a lehető legjobban kihasználják az infrastrukturális korlátokat és az ügyfelek körülményeit, valamint az akkumulátorok korlátozott kínálatát és javuló teljesítményét." – avat be Gill Pratt.

Gerald Killmann, a Toyota európai kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalat nemrégiben nemrégiben jelentett be 11,5 milliárd eurós akkumulátor-befektetési stratégiáját, amelynek keretében megkezdődött a világ első bipoláris NiMh akkumulátorának kereskedelmi gyártása, amely amellett, hogy kevésbé értékes ásványi anyagokat használ, olcsóbb, és kétszer akkora a kimeneti energiasűrűsége, mint egy hagyományos NiMh akkumulátornak. A Li-Ion akkumulátorokhoz hasonló technológiák alkalmazásával, valamint a járművek energiafogyasztási hatékonyságának növekedésével a Toyota arra számít, hogy a 2020-as évek második felében 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, anélkül, hogy a hatótávolság csökkenne. Ezáltal megfizethetőbbé és hozzáférhetőbbé válnak az akkumulátoros elektromos járművek. A szilárdtest-akkumulátorok várva várt bevezetése a prototípus elmúlt években történt tesztelését követően először a hibrid modellekben várható, ezt követően pedig megkaphatják a Toyota és Lexus új akkumulátoros elektromos modelljei is, amelyek ennek segítségével nagyobb teljesítménnyel, nagyobb hatótávval és rövidebb töltési idővel ruházhatók fel.

A kibővített elektrifikált portfólió további növekedést eredményez

A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ami 6,3 százalékos rekord piaci részesedést és nem utolsósorban 80 ezer darabos növekedést jelent 2020-hoz képest. 2022-ben a vállalat körülbelül 1,3 millió Toyota és Lexus eladását tervezi a kontinensen, amely 6,5 százalékos piaci részesedést és egyben újabb rekordot jelenthet. A 2021 és 2022 között várt 230 ezer darabos értékesítési növekedést az erős termékkínálat biztosítja, ideértve a TNGA platformok széles körű elérhetőségét és az az elektrifikált modellek eddigi legmagasabb, mintegy 70 százalékos arányát. Mindezt az új modellek erős felhozatal is támogatja, beleértve az új Toyota bZ4X, Toyota Aygo X, Toyota GR86, Toyota Cross, Lexus NX, elektromos Lexus UX és Lexus RZ modelleket.

Folyamatosan érkező új modellek és technológiák

A Toyota új bZ4X névre keresztelt akkumulátoros elektromos járművének 2022-es európai premierjét a következő években további 6 bZ modell ( köztük egy kisméretű crossover, egy kompakt és egy nagyméretű SUV és középkategóriás szedán) követi majd, amelyeket a dedikált a vállalat akkumulátoros elektromos modelljei számára fejlesztett eTNGA platformra építenek. Ugyancsak 2022-ben érkezik majd a vadonatúj Toyota Corolla Cross SUV, a világ első autója amelyben ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszer működik majd. A Lexus ugyancsak ambiciózus növekedés előtt áll: 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, megduplázva ezzel a márka európai eladásait és az évi 130 ezer darabos értékesítést a kontinensen. Az első a sorban a napokban az európai márkakereskedésekbe érkező vadonatúj Lexus NX lesz, az első modell a márka történetében, amely az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett elérhető plug-in hibrid elektromos hajtással is. Még idén érkezik emellett Európa valamennyi országába az akkumulátoros elektromos Lexus UX, és a vadonatúj Lexus RZ, a márka új nagyméretű SUV-ja, amely a vállalat dedikált, akkumulátoros elektromos autók számára épített padlólemezére épül. 2025-re a Toyota globális kínálatában a jelenlegi 40-ről 70-re nő a részben vagy teljesen elektromos modellek száma, ezzel egyetlen olyan Toyota és Lexus modell sem lesz amely ne lenne elérhető valamely részben vagy teljesen elektromos hajtással. Ennek eredményeképp a vállalat világszintű értékesítéseiben 70%-ot tesz majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-ot a plug-in hibrid elektromos és 10%-ot a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók aránya.

A Toyota ezen felül prioritásként kezeli vezető szerepének megőrzését a hidrogén technológiák fejlesztése terén, amelynek fontos szerepe lehet a közlekedésen túli, tágabb értelemben vett gazdaság széndioxid-mentesítésében is. A Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját már eddig is beépítették személygépkocsikba, buszokba, teherautókba, vonatokba, tengeri és helyhez kötött eszközökbe. Azon felül, hogy a Toyota, most, 2022 januárjában megkezdi a Toyota Generation 2 Fuel Cell moduljának gyártását Belgiumban a vállalat ígéretes fejlesztésekről számolt be a belső égésű hidrogén meghajtás fejlesztése területén is.

2035-ra jön a karbonsemleges gyártás

2035-re a Lexus teljes globális kínálata akkumulátoros elektromos autókból áll majd, és nem csupán a Toyota és Lexus európai értékesítése lesz karbonsemleges, de a globális gyártás is, a vállalat addig is folyamatosan csökkenti az energiafelhasználást és kibővíti az innovatív gyártási technológiák használati körét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...

Ötmilliárdos tőkeemelésre készül a Hiventures

5 milliárd forintos tőkeemelési tervezetről szóló megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett UBM Holding Nyrt. és a Hiventures Zrt.. A Hiventures által tervezett zártkörű tőkeemelés június 30-ig történhet meg, mellyel az UBM Csoport...

Hosszú távon is távmunkával terveznek a cégek

VR-eszközökkel elvégzett távoli karbantartások, strandon készülő elemzések – pár éve ez még fel sem merült volna. Napjainkban azonban a cégek a pandémia okozta változások kapcsán, a munkaerőhiány miatt vagy a dolgozók megtartása érdekében a...

Rengetegen voltak a balatonfüredi autós fesztiválon

A kétéves kényszerszünet után május 13. és 15. között újfent megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance keretében több mint 17 000 látogató utazhatott vissza az autózás történelmébe a Tagore sétányon. A hagyományoknak megfelelően idén is a...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....