- Hirdetés -

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

|

- Hirdetés -

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.

A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos, de a vásárlói kereslet függvényében akár még magasabb arányú ZEV (zéró károsanyag-kibocsátású jármű) értékesítések elérése 2030-ra a kontinensen. 2030-ra ezen felül a vállalat prémium márkája, a ma Európában 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus európai, amerikai és kínai eladásai 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből állnak majd. Az európai karbonsemlegességhez vezető út további fontos mérföldöve lesz emellett a vállalat globális kínálatában 2030-ig érkező 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus, köztük az idén a Toyota bZ4X akkumulátoros elektromos SUV-val debütáló 7 modelles bZ (beyond Zero) sorozat bemutatása, illetve a fejlődő hidrogéngazdaság támogatása céljából történő üzemanyagcellás modulok gyártásának megkezdése Belgiumban. A Toyota és a Lexus elektromos kínálatának bővülése egyébiránt az elmúlt években az öntöltő hibrid elektromos modelljei sikerének köszönhetően Európában szárnyaló autógyártó további növekedésének kulcsa is a kontinensen: a Toyota azzal számol hogy ennek eredményeképp a 2021-es 1,07 millió új autóról 1,3 millióra növelheti eladásait Európában.

A világszinten is az elektrifikáció élharcosának számító, eddig világszerte több, mint 19 millió öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő, és az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás fejlesztése területén is vezető szerepet betöltő Toyota komoly karbonsemlegességi célkitűzéseket fogalmazott meg globálisan és európai szinten is. Ennek jegyében a világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota felgyorsítja elektrifikációs tervét és aktív szerepet kíván betölteni a hidrogéngazdaság kiépítésében is a kontinensen.

A karbonsemlegesség felé vezető út

A Toyota célja, hogy minél hamarabb elérje a karbonsemlegességet, miközben az oda vezető úton a lehető legalacsonyabbra csökkenti a széndioxid-kibocsátást. A széndioxid-kibocsátás minimalizálására irányuló célt a japán autógyártó az elektrifikáció felgyorsításával és a vásárlók számára kínált széndioxid-hatékony hajtáslánc-megoldások széles választékával kívánja elérni. Az elkövetkező években a Toyota egyre több praktikus és megfizethető zéró károsanyag-kibocsátású járművet (ZEV) fog piacra dobni, melyek közül a bZ4X lesz a következő a sorban. 2030-ig a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be, miközben újabb hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is érkeznek a kínálatában, ennek köszönhetően pedig a zéró emissziók autók értékesítési aránya Nyugat-Európában várhatóan legalább 50 százalékos lesz az autógyártó eladásaiban, és meglesz a kellő kapacitás, valamint képesség arra, hogy a vásárlók keresletének függvényében ez az arány akár még magasabb is legyen. A vállalat ennek köszönhetően 2030-ra világszinten évi 3,5 millió akkumulátoros elektromos autó (köztük 1 millió Lexus) értékesítésével számol,

„2030 után a zéró emissziós modellek iránti kereslet felgyorsulását várjuk, és addigra a Toyota készen áll majd arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az új járművek széndioxid-kibocsátást Nyugat-Európában, feltéve, hogy addigra elegendő elektromos töltési pont és hidrogénkút áll majd rendelkezésre a szükséges megújuló energiaforrások kapacitásnövekedésével együtt.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök vezérigazgatója.

Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa és a vállalat kutatóközpontjának vezérigazgatója szerint a karbonsemlegesség leghatékonyabban a hajtáslánc-megoldások sokféleségével érhető el, mivel a piacok szerte a világon sokféleképpen vannak berendezkedve. Ez három kulcstényezőből fakad: az energiaforrások régiónkénti változatossága, az emberek eltérő közlekedési igényei és annak elengedhetetlensége, hogy a beruházások széndioxid-megtérülését maximalizálják azért, hogy a szűkös akkumulátor-alapanyagok felhasználása optimalizálva legyen.

„Miközben a Toyota elkötelezett amellett, hogy akkumulátoros elektromos járművek millióit tegye elérhetővé vásárlói számára, a nettó széndioxid-kibocsátás leghatékonyabb csökkentéséhez az eszköztárunk minden elemének felhasználása szükséges, beleértve az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveket. Ezek arányát úgy optimalizáljuk, hogy minden régióban a lehető legjobban kihasználják az infrastrukturális korlátokat és az ügyfelek körülményeit, valamint az akkumulátorok korlátozott kínálatát és javuló teljesítményét." – avat be Gill Pratt.

Gerald Killmann, a Toyota európai kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalat nemrégiben nemrégiben jelentett be 11,5 milliárd eurós akkumulátor-befektetési stratégiáját, amelynek keretében megkezdődött a világ első bipoláris NiMh akkumulátorának kereskedelmi gyártása, amely amellett, hogy kevésbé értékes ásványi anyagokat használ, olcsóbb, és kétszer akkora a kimeneti energiasűrűsége, mint egy hagyományos NiMh akkumulátornak. A Li-Ion akkumulátorokhoz hasonló technológiák alkalmazásával, valamint a járművek energiafogyasztási hatékonyságának növekedésével a Toyota arra számít, hogy a 2020-as évek második felében 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, anélkül, hogy a hatótávolság csökkenne. Ezáltal megfizethetőbbé és hozzáférhetőbbé válnak az akkumulátoros elektromos járművek. A szilárdtest-akkumulátorok várva várt bevezetése a prototípus elmúlt években történt tesztelését követően először a hibrid modellekben várható, ezt követően pedig megkaphatják a Toyota és Lexus új akkumulátoros elektromos modelljei is, amelyek ennek segítségével nagyobb teljesítménnyel, nagyobb hatótávval és rövidebb töltési idővel ruházhatók fel.

A kibővített elektrifikált portfólió további növekedést eredményez

A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ami 6,3 százalékos rekord piaci részesedést és nem utolsósorban 80 ezer darabos növekedést jelent 2020-hoz képest. 2022-ben a vállalat körülbelül 1,3 millió Toyota és Lexus eladását tervezi a kontinensen, amely 6,5 százalékos piaci részesedést és egyben újabb rekordot jelenthet. A 2021 és 2022 között várt 230 ezer darabos értékesítési növekedést az erős termékkínálat biztosítja, ideértve a TNGA platformok széles körű elérhetőségét és az az elektrifikált modellek eddigi legmagasabb, mintegy 70 százalékos arányát. Mindezt az új modellek erős felhozatal is támogatja, beleértve az új Toyota bZ4X, Toyota Aygo X, Toyota GR86, Toyota Cross, Lexus NX, elektromos Lexus UX és Lexus RZ modelleket.

Folyamatosan érkező új modellek és technológiák

A Toyota új bZ4X névre keresztelt akkumulátoros elektromos járművének 2022-es európai premierjét a következő években további 6 bZ modell ( köztük egy kisméretű crossover, egy kompakt és egy nagyméretű SUV és középkategóriás szedán) követi majd, amelyeket a dedikált a vállalat akkumulátoros elektromos modelljei számára fejlesztett eTNGA platformra építenek. Ugyancsak 2022-ben érkezik majd a vadonatúj Toyota Corolla Cross SUV, a világ első autója amelyben ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszer működik majd. A Lexus ugyancsak ambiciózus növekedés előtt áll: 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, megduplázva ezzel a márka európai eladásait és az évi 130 ezer darabos értékesítést a kontinensen. Az első a sorban a napokban az európai márkakereskedésekbe érkező vadonatúj Lexus NX lesz, az első modell a márka történetében, amely az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett elérhető plug-in hibrid elektromos hajtással is. Még idén érkezik emellett Európa valamennyi országába az akkumulátoros elektromos Lexus UX, és a vadonatúj Lexus RZ, a márka új nagyméretű SUV-ja, amely a vállalat dedikált, akkumulátoros elektromos autók számára épített padlólemezére épül. 2025-re a Toyota globális kínálatában a jelenlegi 40-ről 70-re nő a részben vagy teljesen elektromos modellek száma, ezzel egyetlen olyan Toyota és Lexus modell sem lesz amely ne lenne elérhető valamely részben vagy teljesen elektromos hajtással. Ennek eredményeképp a vállalat világszintű értékesítéseiben 70%-ot tesz majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-ot a plug-in hibrid elektromos és 10%-ot a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók aránya.

A Toyota ezen felül prioritásként kezeli vezető szerepének megőrzését a hidrogén technológiák fejlesztése terén, amelynek fontos szerepe lehet a közlekedésen túli, tágabb értelemben vett gazdaság széndioxid-mentesítésében is. A Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját már eddig is beépítették személygépkocsikba, buszokba, teherautókba, vonatokba, tengeri és helyhez kötött eszközökbe. Azon felül, hogy a Toyota, most, 2022 januárjában megkezdi a Toyota Generation 2 Fuel Cell moduljának gyártását Belgiumban a vállalat ígéretes fejlesztésekről számolt be a belső égésű hidrogén meghajtás fejlesztése területén is.

2035-ra jön a karbonsemleges gyártás

2035-re a Lexus teljes globális kínálata akkumulátoros elektromos autókból áll majd, és nem csupán a Toyota és Lexus európai értékesítése lesz karbonsemleges, de a globális gyártás is, a vállalat addig is folyamatosan csökkenti az energiafelhasználást és kibővíti az innovatív gyártási technológiák használati körét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA