- Hirdetés -

Zöldít a szállodalánc

|

- Hirdetés -

2022 végén döntött úgy az AccorInvest, hogy a fenntarthatóságot szem előtt tartva kivezeti szállodáiból az egyszer használatos műanyagokat, a megmaradó termékeket pedig a Magyar Vöröskeresztnek ajánlja fel. A karitatív szervezet ezeket a zömében higiéniai termékeket hajléktalanoknak és rászorulóknak juttatja el. Az AccorInvest részéről nem titkolt cél, hogy precedenst teremtsenek és más szállodákat is hasonló akciókra biztatnak.

Az AccorInvest február 24-én milliós értékű, két raklapnyi jótékonysági szállítmányt juttatott el a Magyar Vöröskereszt részére. A 81 karton a nélkülözők mindennapjait segítő, hasznos cikkeket, így szappant, testápolót, fésűt, fogápoló szettet, intim tasakot tartalmazott.

A Magyar Vöröskereszt az adományokat a menekülteket és hajléktalanokat ellátó intézmények, a rászoruló gyermekeket támogató Hétcsoda Élménytábor és a balatonboglári MVK üdülő, valamint a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat önkéntesei között osztja el. Segítségükkel mintegy ezer ember részesülhet a felajánlásból.

 

„Ez a projektünk azt mutatja meg, hogy a racionális működés egyszerre lehet zöld és társadalmi szempontból is hasznos. A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk miatt vezettük ki az egyszer használatos műanyagokat, ugyanakkor a megmaradó termékeket nem lett volna szívünk egyszerűen kidobni, inkább más megoldást kerestünk. Örülünk, hogy a Magyar Vöröskereszt személyében megbízható partner áll mellettünk és reméljük, kezdeményezésünk más szállodák számára is inspirációként szolgálhat” – emelte ki Kollin Gergely, a Mercure Budapest Korona szállodaigazgatója.

A Magyar Vöröskereszt és az AccorInvest közös története során nem először segítenek a rászorulóknak. 2020 decemberében más szállodákkal összefogva 9 tonna ruhát juttattak el a szükséget szenvedőknek, de előfordult olyan is, hogy az AccorInvest 140 munkatársa vett részt egy budapesti félmaratonon és a felkészülés során lefutott kilométerekkel adományt gyűjtöttek, amelyet később a hatvani Lesznai Anna Módszertani Intézménynek ajánlottak fel a segélyszervezet közreműködésével.

„Az AccorInvest-tel régi, szép eredményeket felmutató partneri viszonyra tekinthetünk vissza. Mindig örömmel fogadunk adományokat, ebben az esetben pedig különösen, hiszen olyan termékekről van szó, amelyek, bár apróságnak tűnnek, de a rászorulóknak mégis nehézséget okoz a beszerzésük. A szerencsésebb helyzetben élők nem is gondolnák, mekkora örömet tud okozni egy-egy varró- vagy borotválkozó készlet” – tette hozzá Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója.

Az AccorInvest fenntartható törekvéseinek sorába jól illik a műanyagmentesítés is, ugyanis a szállodalánc minden tagja megkapta Magyarországon a „Zöld Szálloda” minősítést, a műanyag poharakat és egyéb piperecikkeket pedig már 2020 végéig kivonták a forgalomból. A fürdőszobákban adagolókat helyeztek ki, és vízszűrős csapokat telepítenek annak érdekében, hogy kevesebb palackozott víz fogyjon. A cégcsoport világszinten a 3R metódust (Reduce, Re-use, Recycle) alkalmazza, azaz csökkent, újrafelhasznál és újrahasznosít, sőt, olyan globális ESG stratégiát alkotott és alkalmaz, amelynek céljai közé tartozik többek között a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, valamint a körforgásos gazdaság gyakorlatának erősítése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...