- Hirdetés -

Zöldre vált az MRSZ

|

- Hirdetés -

A Magyar Reklámszövetség elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését, amellyel a kommunikációs iparág szereplőinek fenntartható működésre való átállását kívánja ösztönözni.

A Magyar Reklámszövetség korunk egyik legégetőbb ügyének tartja az eddiginél lényegesen környezettudatosabb kommunikáció és környezet kímélőbb napi céges működés meghonosítását, legyen szó a kommunikációs iparág fenntartható működéséről vagy szélesebb értelemben vett társadalmi léptékű fenntarthatóságról. A Magyar Reklámszövetség elnöksége úgy döntött, hogy a szervezet rövid távon gyakorlati lépéseket akar tenni és csatlakozni kíván a klímaváltozással, valamint a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez a szemléletváltozási folyamat ösztönzőjeként. Az MRSZ ezért elindítja Zöld Bolygó projektjét, amellyel támogatni kívánja tagjait – tágabb értelemben a kommunikációs iparág minél több szövetségen kívüli szereplőjét is – egy környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló attitűd és gyakorlat napi rutinná tételében. A Reklámszövetség a legjobb kezdeményezeseket évente egyszer az MRSZ Zöld Bolygó Nagydíjjal ismeri majd el.

MRSZ Zöld Bolygó irányelvek

A Reklámszövetség Zöld Bolygó kezdeményezése irányelvekkel és részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével a környezettudatos szervezeti működésre kívánja ösztönözni minden egyes tagját, másodsorban az egész marketing-, reklám- és kommunikációs szakmát gyakorlókat.

Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: „Abban hiszünk, hogy tagjaink valós és sokszínű tartalommal tudnak megtölteni egy ilyen kezdeményezést. Ezért bár tettünk néhány javaslatot, konkrét intézkedésekre, de a továbbiakat tagjainktól várjuk. Ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható „általános” javaslatok, de örömmel vennénk tagjaink cég-ill. tevékenységspecifikus kezdeményezéseit is. Részben tehát irányelvekkel, részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével kívánja az MRSZ zöld programját tartalommal megtölteni.”

A Zöld Bolygó kezdeményezés kezdeti lépéseként a Reklámszövetség kidolgozott egy gondolatébresztő rövid „felhívást”, amellyel a környezeti terhelést jelentősen és már rövid távon is csökkentő, újfajta megközelítést kíván meghonosítani elsősorban rendezvények, konferenciák, események szervezésekor, illetve a vállalatok napi élete során követett gyakorlatban:

  • Javasoljuk a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor (catering) az egyszer használatos műanyagok használatának mind teljesebb körű mellőzését, különös tekintettel a műanyag szívószál, eldobható műanyag tányér, pohár, evőeszköz és hasonlók esetében. Szintén mellőzendő a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használata. Az ezeket az eszközöket felváltó papír vagy más anyag csak újrahasznosított lehet.
  • Ugyancsak konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvények, értekezletek során ajánljuk a PET palackos italok teljes mellőzését. Második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
  • Ajánljuk a papírhasználat radikális csökkentését a cégek napi működése során, korlátozva csak az elengedhetetlenül szükséges dokumentáció kinyomtatására. Javasoljuk a céges – külső és belső – marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozását/beszüntetését. Pl. Éves Jelentés.
  • Javasoljuk a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyását.
  • Javasoljuk a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását a tagszervezeteink számára.
  • Lehetőség szerint javasoljuk a reklámokban (reklámfilmekben, hirdetésekben) is ezen attitűd megjelenítését.

A Reklámszövetség tudatában van annak, hogy e kezdeményezések a szokásos szakmai rutinok módosításával, gyakran többlet anyagi teherrel járhatnak, így kihathatnak az eddig követett üzleti modellre, gyakorlatra, akár tagjaik versenyképességére. Mindezek nemcsak az MRSZ tagságától, hanem azok ügyfeleitől is szemléletváltoztatást igényelnek, így e lépések megtételekor missziót teljesítve egyfajta edukációs feladatot is el kell majd látniuk.

MRSZ Zöld Bolygó Nagydíj

A Magyar Reklámszövetség a kezdeményezéseket, illetve ezek közül is a legjobbat évente díjazni is fogja. Az MRSZ tagjai minden év elején pályázhatják a fentartható fejlődést példázó kezdeményezéseiket és projektjeiket, amelyeket a Reklámszövetség elnöksége bírál majd el. A Zöld Bolygó Díjat minden évben április 22-én, a Föld Napján adja át a szervezet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Spórolással készültek a fiatalok a fesztiválszezonra

Nem csak bulizni tudnak és szeretnek a mai fiatalok, de dolgozni és spórolni is hajlandók azért, hogy legyen pénzük a nyári plusz kiadásokra. Az Erste reprezentatív felmérése szerint a legtöbben nem költenének többet 50...

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...