- Hirdetés -

A Balaton a legnépszerűbb belföldi úticél

|

Minden ötödik belföldi foglalás a Balaton térségébe szólt a második negyedévben a Szallas.hu adatai szerint. A magyar tenger környékén Siófok, Hévíz és Balatonfüred volt a legnépszerűbb, az országos összesítésben pedig Budapest, Siófok és Eger. Júliusban tovább élénkül a Balaton forgalma, az előfoglalások több mint harmada oda szól.

Bár a tavaszi hónapokban két kimagasló eredményeket hozó hosszú hétvégénk is volt a húsvétnak és a pünkösdnek köszönhetően, illetve a tavaszi szünet is ekkora datálódott, végül mégis a június lett a legnépszerűbb hónap a második negyedévben a Szallas.hu-n a foglalási adatok szerint. „A második negyedévben júniusra szólt a foglalásaink 38 százaléka, májusra 34, áprilisra pedig 28 százaléka” – mondta Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője. A szállásközvetítő portál összesítése alapján ebben az időszakban az 1-2 éjszakás tartózkodás volt messze a legnépszerűbb. „A foglalásaink 40 százaléka egy, 36 százaléka 2 éjszakára szólt” – részletezte a sajtószóvivő. A hotelek és az apartmanok fej-fej mellett végeztek, mindkét szállástípust a foglalások 29 százalékánál választották.

A legnagyobb hazai turisztikai régiók közül a Balaton az élre tört, minden ötödik foglalásnál a magyar tenger mellett döntöttek az utazók a Szallas.hu oldalán. „Nem maradt le sokkal Észak-Magyarország sem, közel 3000 foglalás a különbség a Balaton javára – mondta Kelemen Lili. – A foglalások 17%-a szól az észak-magyarországi régióba.” Harmadik helyen pedig a főváros és vonzáskörzete végzett. A települések között országos viszonylatban Budapest, Siófok, Eger, Szeged és Pécs emelkedett ki a foglalási számok alapján. A Balaton térségében pedig Siófok, Hévíz, Balatonfüred, Keszthely és Tihany szálláshelyei iránt volt a legnagyobb a kereslet.

Mi várható az első főszezonos hónapban, júliusban?

Nem meglepő módon a Balaton népszerűsége tovább nő: a júliusi előfoglalások esetében már a szálláskeresések mintegy 35 százalékánál választottak a magyar tenger térségében fekvő települések közül. A „Balaton fővárosa”, Siófok mellett Hévíz, Balatonfüred, Balatonlelle, Keszthely, Balatonboglár, Zamárdi, Fonyód, Balatonalmádi és Balatonföldvár eddig a legkeresettebb úti cél. Valamennyi ezek közül az országos toplistán is helyet kapott: Siófok után Hajdúszoboszló, Eger, Gyula, Szeged, Hévíz, Balatonfüred, Nyíregyháza, Budapest és Balatonlelle a leggyakoribb úti cél. A Szallas.hu adatai szerint 2-3 éjszakás foglalásokból érkezett eddig a legtöbb. „A júliusi előfoglalások valamivel több mint negyede két éjszakára, 23 százalékuk pedig 3 éjszakára szól – magyarázta Kelemen Lili. – A hosszabb tartózkodási időtartamok közül eddig az ötéjszakásból van a legtöbb, a foglalások nem egészen 9 százalékánál választották.” A sajtószóvivő azt is hozzátette, hogy a foglalásaik 41 százaléka két főre szól júliusban, így egyelőre a páros utazás tűnik a leggyakoribbnak. A júliusi dátumokra a legtöbben júniusban csaptak le, a foglalások harmadát ekkor rögzítették.

Top belföldi úti célok országos viszonylatban a második negyedévben, a magyarok körében, a Szallas.hu foglalási adatai szerint:

1. Budapest

2. Siófok

3. Eger

4. Szeged

5. Pécs

6. Gyula

7. Miskolc

8. Nyíregyháza

9. Hévíz

10. Balatonfüred

Top belföldi úti célok a balatoni régióban a második negyedévben, a magyarok körében, a Szallas.hu foglalási adatai szerint:

1. Siófok

2. Hévíz

3. Balatonfüred

4. Keszthely

5. Tihany

6. Tapolca

7. Veszprém

8. Balatonlelle

9. Zamárdi

10. Balatonalmádi

Top belföldi úti célok országos viszonylatban júliusban, a magyarok körében, a Szallas.hu előfoglalási adatai szerint:

1. Siófok

2. Hajdúszoboszló

3. Eger

4. Gyula

5. Szeged

6. Hévíz

7. Balatonfüred

8. Nyíregyháza

9. Budapest

10. Balatonlelle

Top belföldi úti célok a balatoni régióban júliusban, a magyarok körében, a Szallas.hu előfoglalási adatai szerint:

1. Siófok

2. Hévíz

3. Balatonfüred

4. Balatonlelle

5. Keszthely

6. Balatonboglár

7. Zamárdi

8. Fonyód

9. Balatonalmádi

10. Balatonföldvár

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...