- Hirdetés -

DIGI-Invitel gigaüzlet: mennyire forgatja fel a piacot?

|

A műsorterjesztési piac erőviszonyait komolyan átalakítja a felvásárlás. Ugyanakkor a DIGI némi kihívással is szembe fogja magát találni az Invitel hálózatának a jellegzetessége miatt.

A hazai távközlési piacon az idei év legnagyobb üzletét ütötte nyélbe a Teszári Zoltán érdekeltségébe tartozó DIGI. Pénteken jelentették be, hogy 43 milliárd forintért megvásárolják az Invitel csoport komplett lakossági és kisvállalati üzletágát. Ezzel 692 ezer lakossági előfizetővel bővülhet az ügyfélkörük.

A feltételes mód egyelőre indokolt, ugyanis a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása szükséges a tranzakció véglegesítéséhez. Amennyiben megszületik a hatósági ámen, akkor 2018 első negyedévében zárulhat le a felvásárlás.

A DIGI piaci pozíciói ebben az esetben jelentősen erősödni fognak. A szélessávú vezetékes internetes előfizetések terén jelenleg a következő az erősorrend (az NMHH legfrissebb piaci gyorsjelentése szerint):
Telekom – 35,3%  
UPC – 22%
DIGI – 16%
Invitel – 9,1%

Ez azt jelenti, hogy a DIGI és az Invitel együttes részesedése meghaladja a 25 százalékot, amivel nem érik el a Telekom szintjét, de a UPC-t meg fogják előzni.

Ennél jelentősebb változást hozhat a felvásárlás a televíziós műsorterjesztési piacon. Itt így néznek ki most az erőviszonyok:
UPC – 26,8%
Telekom – 26,3%
DIGI – 25,4%
Invitel – 4,8%

A DIGI az Invitellel kiegészülve eléri majd a 30,2 százalékos szintet, azaz a legnagyobb műsorterjesztővé lépnek elő.

Ugyanez lesz a helyzet, ha pusztán a vezetékes műsorterjesztési piacot nézzük:
UPC – 25,8%  
Telekom – 25%
DIGI – 23,7%
Invitel – 6,6%

A DIGI-Invitel részesdése itt is 30 százalék fölötti lesz, azaz megelőzik a UPC-t és a Telekomot.

Nyilván nem ez volt a tranzakció homlokterében, de a DIGI televíziós érdekeltségei is kicsit erősödhetnek. A DigiSport mindhárom csatornáját eddig is továbbította az Invitel, de a DigiLife, DigiWorld, Digi Animal World televíziók még nem elérhetők náluk.

Ugyanakkor a felvásárlás azért tartogat a DIGI számára kihívást jelentő helyzeteket is a jövőre nézve. Elég csak arra gondolni, hogy az Invitel – történelmi okokból – meglehetőségen színes technológiai palettával rendelkezik, ami némileg bonyolítja a hálózatuk üzemeltetését.

Ez alatt azt értjük, hogy az inviteles előfizetői bázis alapvetően két részből tevődik össze. Egyrészt abból a 14 körzetből, ahol az Invitel a helyi (inkumbens) telefonszolgáltató. Másrészt a FiberNet egykori hálózatából. Utóbbi 300 ezer előfizetős rendszerét 2010-ben vásárolták fel, majd ebből 100 ezer ügyfélnyi részt továbbpasszoltak a UPC-nek.

Mindezek miatt párhuzamosan vannak ADSL, optikai és analóg/digitális kábeles technológiával kiszolgált ügyfeleik az adott szolgáltatási területtől függően. Egyes településeken az Invitel által kínált legnagyobb internetes csomag például mindössze 10 Mbit/s sebességű. Vagy éppen vannak olyan települések, ahol még nem elérhető a digitális szolgáltatásuk, hanem csak analóg kábelt választhat az ügyfél.

Amennyiben a DIGI a nevére is veszi az Invitelt, akkor kicsit úgy járhat, mint a UPC a legendás 29-es körzettel (szintén inkumbens hálózat), ahol a közelmúltban indult csak be a hálózatfejlesztés, így az ottani előfizetőket joggal frusztrálta, hogy a kábeles UPC ügyfelekhez képest az idejétmúlt ADSL szolgáltatással kell beérniük.

Márpedig a DIGI név a vezetékes piacon jelenleg összekapcsolódik a jó árral és a gyors internettel. (Jelenleg a 98 csatornás kábeltévét, telefont és 100 Mbit/s-es netet 4800 forintért kínálják). Amit persze úgy tudtak elérni, hogy tipikusan a gazdaságosan lefedhető nagy lakótelepeken terjeszkedtek az optikai hálózatukkal. Most viszont a nyakukba kapnak kis zsákfalvakat is, ahol egy korszerűtlen hálózaton várnák el ugyanezt az ügyfelek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...