- Hirdetés -

Így vásárolunk a neten

|

Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?

 

A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).

 

A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet – átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.

 

A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták a legjobb cégvezetőket

Az idén jubiláló Bizalom Gálán nyolc kategóriában ismerték el a sikeres magyar vállalatvezetők munkáját, az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year díjat Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója érdemelte ki. Az idei évben kimagaslóan...

A Cápák Között startupja felvásárolta Balogh Petya DreamJobsát

A Quantum Digital Solutions többségi tulajdont szerzett a Balogh Petya által alapított DreamJobs újgenerációs állásportálban. A céljuk nem más ezzel, mint az ország legnagyobb és legátfogóbb szolgáltatást nyújtó HR cégcsoportjává válni. Az út, amin...

Kihívást jelent a cégeknek a hatékony toborzás

A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális mértékben változtak, de a fluktuáció jellemzően csökkent tavaly óta. Az álláskeresői pályázatok száma 2 éve töretlenül magasnak mondható, így a munkáltatóknak is javultak az...

Fontos ügy mellé állt a Varázslatos Magyarország

A VM csapata összefog az ország vadmentő szervezeteivel, hogy munkájukat, a sérült, beteg vagy árván maradt vadállatok gyógyítását, gondozását és visszavadítását segíteni tudja az elkötelezett állatbarátok támogatásával. A Varázslatos Magyarország tizenöt éve az ország...

A gazdasági-politikai szakértők szerint nagy a baj, a cégvezérek optimisták

Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak, ugyanakkor arra még nem volt példa, hogy egyszerre ennyi krízis állítsa kihívás elé az emberiséget egy időben, melyek ráadásul komoly hatással vannak egymásra is...

Kutatás készült az Azahriah-film kapcsán

Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken vannak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’...

A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással

Már nagyban dübörögnek a Black Friday akciók, amikből a HONOR is jelentősen kiveszi a részét. Ez nem meglepő, elvégre legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az emberek 88 százaléka – még ha nem is mindig, de...

Előretörtek a külföldiek a magyar lakáspiacon

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon. Különösen a főváros szívében és a Dunántúl egyes területein számottevő a külföldiek aktivitása. Míg a drágább...

Ezek lettek idén Magyarország legjobb munkáltatói

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország...

Ma este kiderül, kik a digitális piac nagyágyúi

Ma este, a Creator Awards díjátadó gálán mutatja be a Marketing&Media magazin a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit felvonultató TOP50-es rangsorát. Ezúttal is izgalmasan alakult a lista, az azon szereplő szakemberek mintegy negyede cserélődött,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Gulyás Márton a digitális TOP50 élén

Idén Gulyás Márton, a Partizán YouTube csatorna alapító-főszerkesztője vezeti a hazai digitális piac legmeghatározóbb vezetőinek rangsorát, Bán Zoltánt és Várkonyi Balázst megelőzve. A Marketing&Media magazin már 15. alkalommal állította össze a listát, amelyen tavalyhoz...

Díjazták a legjobb cégvezetőket

Az idén jubiláló Bizalom Gálán nyolc kategóriában ismerték el a sikeres magyar vállalatvezetők munkáját, az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year díjat Tibor Dávid, a Masterplast elnök-vezérigazgatója érdemelte ki. Az idei évben kimagaslóan...

A Cápák Között startupja felvásárolta Balogh Petya DreamJobsát

A Quantum Digital Solutions többségi tulajdont szerzett a Balogh Petya által alapított DreamJobs újgenerációs állásportálban. A céljuk nem más ezzel, mint az ország legnagyobb és legátfogóbb szolgáltatást nyújtó HR cégcsoportjává válni. Az út, amin...

Kihívást jelent a cégeknek a hatékony toborzás

A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális mértékben változtak, de a fluktuáció jellemzően csökkent tavaly óta. Az álláskeresői pályázatok száma 2 éve töretlenül magasnak mondható, így a munkáltatóknak is javultak az...

Fontos ügy mellé állt a Varázslatos Magyarország

A VM csapata összefog az ország vadmentő szervezeteivel, hogy munkájukat, a sérült, beteg vagy árván maradt vadállatok gyógyítását, gondozását és visszavadítását segíteni tudja az elkötelezett állatbarátok támogatásával. A Varázslatos Magyarország tizenöt éve az ország...

Don't Miss

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...