- Hirdetés -

Újabb listán Budapest

|

A VII. kerület a világ 13. legnépszerűbb úti célja, de tévhit, hogy a turisták többsége csak bulizni érkezik a magyar fővárosba. A külföldi vendégek átlagosan 3 napot töltenek Budapesten, és az itt tartózkodásuk alatt körülbelül 93-95 ezer forintot költenek – derült ki a Let Me Inn elemzéséből. A másfél éve indított vállalkozás már a nyugat-európai terjeszkedést készíti elő.

 

A Budapestre érkező turisták átlagosan 2,7 napot töltenek a városban: a legtöbben elsősorban Bécset választják úti célként, és utána látogatnak el a magyar fővárosba. Aki viszont járt már nálunk, az a következő alkalommal elsődleges desztinációként gondol Budapestre. A legtöbb vendég várakozásait ugyanis magasan felülmúlja a város: nemcsak szebbnek tartják, de az elérhető szolgáltatásokkal és a hangulattal is elégedettebbek.

 

„Volt olyan, aki először csak kíváncsiságból érkezett hozzánk, de annyira tetszett neki a város, hogy nem sokkal később itt ünnepelte a születésnapját és a házassági évfordulóját is. A vendégektől egyre pozitívabb visszajelzések érkeznek, hiszen a város érezhetően fejlődik, és ez már a nyugati turistáknak is feltűnt. Izgalmasabb helyszínnek tartják, mint például Prágát. Ha röviden össze kellene foglalni, akkor azt mondanám, hogy sokak szerint Budapest lett Kelet-Európa Berlinje. És nemcsak az éjszakai élet, hanem a kultúra miatt is” – meséli Dencz Bálint, a lakás-menedzsmenttel foglalkozó magyar startup, a Let Me Inn egyik alapítója.

 

A másfél évvel ezelőtt indított lakás-menedzsment szolgáltatás alapítóinak tapasztalata alapján a magyar fővárosba látogató turisták által leginkább kedvelt kerületek az V., a VI. és a VII. kerületek, de a budai rakpart is népszerű. Mindezt alátámasztja az Airbnb 2015-ben közzétett kutatása, amely alapján a szolgáltatást választó turisták körében a világ 13. legnépszerűbb úti célja Budapest VII. kerülete.

 

 

Lakáskiadás – terhek nélkül

 

Eleinte egyetlen lakással kezdték a működést, ma már közel 40 apartmannal foglalkoznak párhuzamosan: a Let Me Inn alapítói másfél évvel ezelőtt arra kerestek megoldást, miként enyhíthetik a rövid távú (maximum 5-6 napos) lakáskiadással foglalkozók mindennapos terheit. Segítenek azoknak, akik nem akarnak vagy nem tudnak a kulcsátadással, a takarítással és az adminisztratív teendőkkel foglalkozni. A tapasztalatok szerint az ezzel járó tevékenység akár heti 15-20 órát is elvehet a tulajdonos életéből, amennyiben mindent maga szeretne végezni. A lakásokat hetente két alkalommal takarítják és karbantartják, így az amortizáció – amitől sokan a lakáskiadás során tartanak – elenyésző.

 

„Jelenleg körülbelül 8 ezer kiadó lakás van Budapesten. Az Airbnb népszerűségével egyidőben a magyar fővárosban is jelentősen emelkedett azok száma, akik rövid távon adják ki lakásukat. A mi megoldásunkkal körülbelül 20 százalékkal magasabb nyereséget realizálhatnak a tulajdonosok, mint a hosszú távú kiadással” – magyarázza Juhász Réka, a Let Me Inn társalapítója.

 

Az Airbnb nem jelent számukra konkurenciát, hiszen az ügyfelek többsége azok közül kerül ki, akik a szolgáltatáson keresztül bérelnek lakást. Sőt, sokan kifejezetten az Airbnb-jellegű lakásokat keresik, hiszen itt a vendég jellemzően minden alkalommal gazdagodik az adott városra jellemző autentikus élménnyel, tapasztalattal.

 

 

A vendégek több mint 60 százaléka Európából érkezik

 

2015 májusa óta folyamatosan növekszik a Let Me Inn által kezelt lakások száma (a következő negyedévre szeretnék duplázni a kezelt lakások számát), és a lakásukat kiadó ügyfeleik negyede külföldi. A vendégek számát illetően a kevésbé forgalmas hónapokban is nagyjából 500 vendég érkezik, akiknek mindössze 5 százaléka magyar, 60-70 százalékuk más európai országból érkezik, a többiek pedig Európán kívülről. A vendégek átlagosan 3 napot töltenek Budapesten, és az itt tartózkodásuk alatt kb. 93-95 ezer forintot költenek a repülőjegyen és a szállásdíjon kívül.

 

A Let Me Inn kizárólag magán-befektetői forrásokkal indult, ma pedig már a második körös befektetésre készülnek, amelyre tervezetten tavasz elején kerülhet sor. A távlati céljaik között a nemzetközi terjeszkedés is szerepel: Budapest után Párizs, Amszterdam és Bécs is a desztinációk között szerepel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...