A korlátozások miatt alternatív szórakozásai lehetőségeket keresnek az emberek és az egyik opciót a streaming szolgáltatások jelentik. Ez meg is látszik a használati adatokon, a TransUnion felmérése szerint az amerikai fogyasztók több mint 70 százaléka többet nézi a fizetős streaming szolgáltatásokat, mint a Covid-19 járvány előtt.
A társaság már májusban is készített egy hasonló kutatást, és érdekes módon bár akkor is már javában tombolt a járvány, tavasszal még csak a fogyasztók 56 százaléka számolt be arról, hogy nőtt a streaming használata.
A felmérés arra is rámutatott, hogy az Egyesült Államokban nagyon sokan váltanak hagyományos tévéelőfizetésről az új szolgáltatásokra. A megkérdezettek 55 százaléka mondta le kábeltévé előfizetését – ami a tengerentúlon arányaiban jóval nagyobb kiadást jelent, mint itthon -, és választott helyette az egyre bővülő streaming kínálatból. A kutatás szerint ugyanakkor a váltás során a változatos tartalom a legfontosabb szempont, megelőzve a költségeket és a kényelmet.
A felmérés szerint naponta 3-4 órát töltenek a Netflixhez, Amazon Prime Video-hoz vagy Disney+-hoz hasonló szolgáltatásokra előfizető amerikaiak streaming tartalmak fogyasztásával. Nem meglepő módon a Z és millenniumi generáció a legfogékonyabb az új szolgáltatások iránt, és jövőre tovább nőhet körükben a népszerűségük, ugyanis az ebbe a korosztályba tartozók 68 százaléka jelezte, hogy szerepel a tervei között, hogy 2021-ben további streaming szolgáltatásra fizet elő.
A TransUnion tanulmánya arra is felhívta a figyelmet, hogy az Egyesült Államokban már közelíthet a telítettséghez az előfizetéses streaming szolgáltatások piaca. A fogyasztók 44 százaléka átlagosan 3-5 ilyen megoldásra fizet elő, 7 százalékuk rendelkezik 7-10 szolgáltatással. A teljes népesség körében viszont 58 százalék azok aránya, akik nem tervezik, hogy jövőre újabb streaming szolgáltatásra fizetnek elő, 67 százalék pedig azt jelezte, hogy a meglévők közül nem akar lemondani semmit.