A reklám és marketing szakma nemzetközileg elismert seregszemléjén a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok és a Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások) kategóriákban került a döntőbe megbízóként a Microsoft Magyarország, miközben díjalapítóként a Vigyél Haza Alapítvány Jót enni és Jót tenni kampányának adta át a Microsoft Innovációs Különdíját.
A Microsoft Magyarország a „klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok” és a “Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások)” kategóriákban került az Effie short list-jére a Microsoft Tech Summit 2019 és az Xbox GamePass kampányokkal, amelyek Finalist Díjat kaptak a december 14-i virtuális díjátadó ünnepségen.
A Hello Event szervezésében tavaly első ízben megrendezett Microsoft Tech Summit-on a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldásokat, felhőtechnológiára épülő vállalatirányítási rendszereket mutattak be intézmény- és vállalatvezetők. JustVidman, Magyarország egyik legismertebb és legnépszerűbb YouTubere volt a szereplője az Xbox GamePass humoros, fiatalos hangvételű reklámklipjének, amely tavaly karácsonykor tűnt fel és keltett feltűnést az online és social médiában. A Montwerk Media, mint főügynökség szervezésében megvalósult kampányt 20% feletti organikus elérés, 39%-os megtekintési ráta és kiemelkedő költséghatékonyság jellemezte.
“A Microsoft innovatív megoldásai a kreativitásuk megélésére és nagyobb hatékonyságra ösztönzi az embereket. Ugyanez a kreativitás, innováció és fiatalos hangvétel jellemzi a Microsoft saját kommunikációját is, amely mindig a minél nagyobb elérést és az üzleti céljaink támogatását szolgálja. Magyarországon is folyamatosan keressük azokat csatornákat és tartalmakat, amelyekkel a leghatékonyabban és innovatív módon tudjuk megszólítani a célcsoportjainkat. Büszkék vagyunk arra, hogy az Effie szigorú szakmai zsűrije is elismerte a marketing kampányaink eredményességét” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
A Microsoft Magyarország díjalapítóként is érdekelt volt a versenyben. Az Effie Hungary-val közösen alapította a vállalat a Microsoft Innovációs Különdíjat, amely azokat a pályázókat ismeri el, akik a legkorszerűbb infokommunikációs technológia és megoldások, alkalmazásával teszik még hatékonyabbá a kampányaikat. Ezt az elismerést az idén a Vigyél Haza Alapítvány és a Netpincér közös kampánya, a Jót enni és jót tenni kampánya érdemelte ki. A pályázó a virtuális kutyaétterem kampányával az adománygyűjtés egy olyan egyedi formáját választotta, amely etikusan, érzelmi nyomás nélkül szólítja meg a potenciális támogatókat, mégis valóságos segítséget jelent az árva kutyáknak, akik alapítványunknál várják, hogy örökbe fogadja őket egy elkötelezett állatbarát.
Csanak Gabriella, aki a Microsoft Innovációs Különdíj szakmai zsűrijében is helyet foglalt, így indokolta a zsűri döntését: „Az Innovációs Különdíjjal azokat a marketing projekteket és szakembereket díjazzuk, akik 21. századi technológiai megoldások alkalmazásával tették hatékonnyá kampányukat. A Microsoft olyan technológiákat és megoldásokat ad az emberek kezébe, amelyekkel fenntarthatóbb, élhetőbb, és barátságosabb hellyé tehető a világ, ahol élünk. Meggyőződésünk, hogy a technológia azért van, hogy még emberibbé formálja a társadalmunkat. A Vigyél Haza Alapítvány kampánya, a technológia kreatív alkalmazásával, épp erre szolgál jó példával.”
A 19. Effie-t közel negyven országban tartották meg az idén. Az 50 éve alapított reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) magyar tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A globális arany standardként számontartott Effie különlegessége az, hogy a legnagyobb hangsúlyt a bírálatnál a hatékonyságra helyezi. Ennek megfelelően, a pályázónak be kell ugyan mutatnia a célokat, az insight-okat, a stratégiát és a kreatív koncepciót, de a legtöbb pontszámot az elért eredmények kapják a 120 fős, elismert hazai szakemberekből álló zsűritől. 2020-ban a szervezők könnyített feltételekkel és online webináriumokkal segítették a nevezőket. 47 pályamű jutott a döntőbe, többségük a Társadalmi célú kampányok – CSR – Márkák, vállalatok /doing good kategóriában. Ezek alkotások már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán, a díjjal jutalmazott pályamunkák pedig indulnak a nemzetközi Effie díjakért is.