- Hirdetés -

Techvezérek 2020-ról és a jövőről – 2. rész

|

Az 5G-s hálózatok kulcsszerepet játszhatnak a gazdaság felpörgetésében, a fejekben komoly változás ment végbe, azonban a cégeknek nagy szükségük van most a szakértő segítségre a megfelelő folyamatok és technológiák megtalálására – többek között erről beszélt a Marketing&Media magazinnak nyolc hazai infokommunikációs cég vezetője.

 

Rékasi Tibor, Magyar Telekom, vezérigazgató

Változás a fejekben

– Véleménye szerint hogyan hatott a járvány a digitalizációra?

– Tavasszal a pandémia miatt bevezetett korlátozások révén mindenkinek nagyon gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a digitalizáció milyen előnyökkel jár a mindennapjainkban, a gazdaság és a társadalom számára egyaránt. Azt gondolom, hogy minden téren több évet ugrottunk előre a digitális szolgáltatások használatában. Amit azonban a legjelentősebb elmozdulásnak tartok, az az emberek, a vállalkozások, a munkaadók „fejében” bekövetkezett változás, ahogy ezekhez a digitális újdonságokhoz állnak, szerintem e téren egy jelentős áttörés történt.

– Milyen tanulságokat érdemes leszűrni a mostani helyzetből?

– A legfontosabb talán, hogy legyen meg bennünk a rugalmasság képessége. A Magyar Telekomnál ennek érdekében kezdtünk el másfél évvel ezelőtt egy jelentős átalakítást, az agilis munkamódszerre való átállást. Ennek köszönhetően jobban le tudjuk követni a környezet változásait és gyorsabban tudunk választ adni az új kihívásokra, érkezzenek azok a saját piacunkról, az ügyfelektől vagy éppen teljesen váratlan helyről.

 

Lukács Anita, Lenovo Magyarország, ügyvezető igazgató

Soha nem látott mennyiségek

– Milyen változásokat hozott a járvány a számítógépek piacán?

– Az első perctől látszott, hogy sem a cégeknek, sem az oktatási intézményeknek, sem a magánembereknek nincs megfelelő mennyiségű, illetve minőségű személyi számítógépe ahhoz, hogy az otthoni munka vagy a digitális oktatás alapvető körülményeit biztosítani tudja. Március közepétől felvásárlási roham kezdődött a szakboltokban, elsősorban a notebook- és tabletértékesítés volt kiemelkedő. Aki tehette, lecserélte régebbi gépét, vagy vett még egy-két új eszközt, hogy a gyerekek tanulását biztosítsa.

– Tavasszal hatalmas kereslet volt laptopokra, ez a lendület kitartott ősszel is?

– Igen, minden területen. A járvány második hulláma, az újabb otthoni munkára és digitális oktatásra átállás ismét megnövelte a keresletet. Akik az év első felében még nem ruháztak be új eszközökbe, mondván, hogy a régivel is kihúzzák 1-2 hónapig, most már máshogy gondolják és frissítenek. Az állami szektor beruházásainak pedig jelentős része a második fél évben realizálódik. Rendelési oldalon így soha nem látott mennyiségekkel dolgozunk, de az már egy másik kérdés, hogy ezt a szállításokban is realizálni tudjuk-e majd.

 

Rakoncza Zsolt, Dell Magyarország, vezérigazgató

Lehetőség a megújulásra

– Hogyan változtatta meg a digitalizációs trendeket a járvány?

– Az idei év felgyorsította a következő évtizedre jósolt trendeket, egyes szektorokban több változást láthattunk, mint az elmúlt években összesen, és amit egykor 2030-ra terveztünk, már 2025-re valósággá válhat. Kiemelt szerepet kapott az otthoni munkavégzés, a felhő használata és felértékelődött a rugalmasság.

Hogyan hathat az innovációra a járvány?

– Bebizonyosodott, hogy hasonló helyzetben a szervezetek egyedül digitális megoldások által tarthatnak kapcsolatot ügyfeleikkel és alkalmazottaikkal, működésükhöz a technológia elengedhetetlen, a szerepe vitathatatlanná válik. Az elmúlt és az előttünk álló hónapok tapasztalatait hasznosítva a cégek, valamint az intézmények érdemben is digitalizálják és átalakítják a működésüket, hogy egy jövőbeni, a világjárványhoz hasonló válsággal felkészülten, nagyobb állóképességgel, nagyobb rugalmassággal nézhessenek szembe. Kényszerűségből kerültünk ebbe a helyzetbe, amely minden nehézség ellenére kiváló alkalom az innovációra. Minden vállalatot arra bátorítok, hogy éljen a megújulás lehetőségével.

 

Colin Cai, Huawei Technologies Hungary, ügyvezető igazgató

A túlélés kulcsa

– Milyen változást hozott a mostani krízis?

– A járvány ráébresztette az egész társadalmat, hogy mennyire fontos a távközlés, mert mindent távolról kell intézni. Ha megnézzük a tőzsdéket, szinte minden digitális ipari vállalat jobban teljesített, mint a hagyományos ipar, néhány cég részvényárfolyama történelmi magasságba emelkedett. Tehát az egész világ jobban hisz abban, mint valaha, hogy a digitalizáció segíti a gazdaság talpra állását és egyetért a digitális infrastruktúrába való beruházás fontosságával.

– Mit tanulhatunk a mostani krízisből?

– Az egyik lecke, hogy az egész társadalomnak fel kell gyorsítania a digitalizáció folyamatát, sokkal jobb távközlési infrastruktúrát kell kiépíteni. A második, hogy egy sokkal jobb, biztonságosabb és összehangoltabb infokommunikációs platformot kell kifejleszteni a járvány pontosabb követéséhez, kezeléséhez és ellenőrzéséhez. A harmadik pedig, hogy fel kell gyorsítanunk az 5G- és a mesterséges intelligencia technológia kombinációját, integrációját. Ez lehetővé teszi a hagyományos ipar hatékonyabbá, könnyebben használhatóvá és intelligensebbé tételét. Az 5G és a digitalizáció a kulcs az emberiség túléléséhez.

 

Kalocsai Zoltán

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...