Január óta jól fogynak a jelmezek a Vaterán, február első hét napjában ezernél is többet adtak belőlük. Az idén eladott maskarák háromnegyede teljesen új, a gyerekméretű kosztümökből pedig tízszer annyi fogyott, mint a felnőtteknek szánt termékből, ami azt jelzi, hogy ha farsangot nem is tartanak minden óvodában, bölcsődében vagy iskolában, a családok akár otthon is igyekeznek pótolni az élményt.
A Vatera online piacterén év elején hagyományosan népszerűek a jelmezek, és ezt a jelenlegi karanténhelyzet is csak kis mértékben befolyásolta: idén januárban és február első két hetében jelentős forgalmat bonyolított a jelmezek alkategóriája.
Tavaly januárhoz képest – a járvány előtt – mindössze 16 százalékkal volt kisebb a gyermekjelmezek forgalma a jelenlegi hatályos korlátozások ellenére is. Egyedül a felnőtteknek szánt, az ő méretükben készült jelmezeket érintette erősebben a karanténhelyzet, ezeknek a kosztümök és álarcok forgalma a felére csökkent. A járványhelyzet összességében növelte a Vatera forgalmát, a tavalyi év elejéhez képest 21 százalékkal nagyobb az online piactér forgalma.
2021-ben ezekre a jelmezeket keresték a legtöbben a Vaterán:
Mancs őrjárat
unikornis
rendőr
Katicabogár és Fekete Macska kalandjai (Miraculous)
cica
Jégvarázs (Frozen)
Vasember
Harry Potter
Pókember
Ninja
Egy jelmezvásárló átlagosan bruttó 3600 forintot költött a farsangi maskara beszerzésére, háromnegyedük új, bontatlan terméket vásárolt, és csupán a felhasználók negyede választott használt terméket. A legtöbb jelmezrendelés Budapestről és Pest megyéből érkezett, a második helyre Fejér megye jut a vásárlások száma alapján, a bronzérmen pedig három megye osztozhat: Jász-Nagykun-Szolnok, Borsod-Abaúj-Zemplén, illetve Győr-Moson-Sopron.