- Hirdetés -

Interjú Malatinszky Péterrel a TV2 Play elindulásával kapcsolatban (x)

|

Az egész világon egyre nagyobb népszerűségnek örvend az on-demand tartalomfogyasztás, a globális járványhelyzet pedig hatalmas lökést adott a szegmensnek. A hazánkban is egyre erősebb keresletre és a fogyasztói igények változására reagálva dolgozta ki a TV2 Csoport a 2021 februárjától elérhető a TV2 Csoport saját, streaming szolgáltatást nyújtó platformját, a TV2 Play-t, amelynek részleteiről Malatinszky Pétert, a TV2 digitális igazgatóját kérdeztük. (x)

Külföldön már hosszú évek óta hallani az on-demand fogyasztás előtérbe kerüléséről, ahogy arról is, hogy kiemelt népszerűségnek örvendenek a streaming szolgáltatók. Mi a helyzet hazánkban?

Malatinszky Péter: Valóban, külföldön már évek óta egyre nagyobb tömegeket vonzanak az úgymond „akármikor” nézhető tartalmak. Ezeknek a lényege, hogy a megnézni kívánt programokat teljes mértékben a fogyasztó irányítja: milyen műsort szeretne nézni, mikor és milyen megszakításokkal vagy szünetekkel szeretné megnézni. A tavalyi év kétségkívül ráerősített a már korábban is erősnek mutatkozó trendekre, mind a televíziós társaságok, mind a streaming szolgáltatók életében, hiszen a tavasszal elrendelt karanténnak köszönhetően világszerte emberek milliói fordultak ezek felé az eszközök felé szórakozás gyanánt– ez alól pedig a hazai nézők sem jelentettek kivételt.

Melyik korcsoportban vagy korcsoportokban elterjedt ez a szórakozási forma?

M. P.: Az eredmények azt mutatják, hogy a streaming alapú fogyasztásra szinte minden korosztály rendkívül nyitott, azonban egyelőre elmondhatjuk, hogy a fiatalabb nézők körében a legnépszerűbb. Azonban az oldalak által kínált szélesspektrumú műsortartalmak hamar bevonzották az idősebb nézőket is, ezért szinte minden korosztály képviselteti magát a platformokon, amelyeket érdemes figyelembe venni az egyes tartalmak legyártásakor. Nagymértékben befolyásolja azt, hogy melyik korosztály érdekelt egy platformon, hogy milyen felületről és milyen tartalomról beszélünk. A mi esetünkben például igaz az állítás, hogy minden korosztály nézi, mert sok műsorunknál csak 1-2 százalékos eltérés figyelhető meg a korosztályok megoszlása között. Nálunk is érdekes kihívás volt az új felület tervezésekor, hogy nyissunk a fiatalok felé, dinamikusabb legyen az oldal, de ugyanúgy az idősebb korosztály számára is felhasználóbarát felületet hozzunk létre.

Milyen tartalmakat fogyasztanak manapság a leginkább ezeket a felületeken?

M. P.: A pár másodperces videóktól az itt említett 1-2 órás filmekig rengeteg típusú tartalmat fogyasztanak az on-demand felületeken. Ezért is bevett szokás, hogy minden platform az általuk biztosított tartalmakra optimalizálja a funkcióit, tehát teljesen más struktúrában kínálja a tartalmat például egy filmes-sorozatos felület, mint egy social platform. A TV2 Play esetén nagy kihívást jelentett, hogy olyan felületet hozzunk létre, ahol a pár másodperc videótól kezdve az 1-2 órás film vagy show műsor teljes adása megtalálható. A mi esetünkben tartalomtól függően egy 30 másodperces videó is generálhat annyi megtekintést, mint egy teljes adás, vagy 4-5 perces adásrészlet. Így a TV2 Play felületének erre a kihívásra kellett megoldást nyújtania, hogy az ennyire eltérő tartalmak különböző fogyasztási sajátosságait is a lehető legoptimálisabban jelenítse meg és ezekhez az eltérő igényekhez igazodjon.

Meséljen a TV2 felületéről, milyen a TV2 Play? Miért érdemes használni?

M. P.: Az egész felület teljesen megújult külsővel várja az érdeklődőket, a felhasználóbarát funkcióknak, illetve a kényelmi szolgáltatásoknak köszönhetően bármelyik korosztály könnyen használhatja a platformot. Az oldal egy ajánlómotor segítségével figyeli a regisztrált személy, valamint a többi felhasználó aktivitását, és ennek alapján további, számára érdekes tartalmakat javasol a fogyasztónak, amely a korábban megnézett videók alapján érdekelheti a felhasználót.

Az oldalon lehetőség van továbbá műsorra, tartalomra, csatornára vagy éppen kedvelt színészre vagy színésznőre szűrni, így mindenki megtalálhatja a számára legideálisabb tartalmat. Emellett pedig regisztrációval létrehozható személyes profilnak köszönhetően saját „kedvenc” lista kialakítására is lehetőség van, amely még inkább segíti a pontos tartalomajánlásokat. A felület mindenki számára ingyenes, és jelenleg minden tartalom akár regisztráció nélkül is megtekinthető.

 

 

Hogyan hozták létre a felületet?

M. P.: Az oldal esetén egy teljes mértékben egyedi fejlesztésről van szó, nem pedig egy már meglévő, lefejlesztett felületet vásároltunk. Ez rengeteg munka és energia befektetéssel járt, de így tudtuk biztosítani, hogy az új oldal teljes mértékben a mi tartalmainkhoz igazodjon és lehető legjobban kiszolgálja a látogatónk fogyasztási szokásait. Az egyedi design természetesen egyedi háttér rendszert is igényel, így ez a része is teljesen a mi tartalmaink legoptimálisabb felhasználási igényeihez mérten lett kialakítva.

Minden döntésünket adatokra alapoztuk, nem pedig személyes elképzelésekre, ezzel is biztosítva azt, hogy a legnagyobb potenciált ki tudjuk hozni a tartalmainkból és ezek megvalósulása a valós igényekhez igazodjon. Fontos volt számunkra, hogy magyar partnervállalatot találjunk a projekthez, hiszen az optimalizálás egy folyamatos feladat, így a jövőben is nagy figyelmet fordítunk a felület adatokra alapozott monitorozására és ezen alapuló fejlesztésére. Ehhez véleményünk szerint elengedhetetlen a gyors és hatékony kommunikáció, tehát a partnervállalat közeli jelenléte és magas szintű involválása.

Milyen műsorokat nézhetnek meg a felhasználók a platformon?

M. P.: A felületen a TV2 Csoport számos saját gyártású produkciója, magyar és folyamatosan frissülő nemzetközi filmek kínálata, valamint az aktuális tévéképernyőn futó műsorokhoz tartozó extra tartalom is elérhető. A főcsatorna mellett a kábelportfolió műsorainak jelentős része is elérhető lesz a TV2 Play segítségével.

A jelenleg tévéképernyőn lévő tartalmak mellett a TV2 Play felhasználói ismét átélhetik a piacvezető tévétársaság korábbi sikeres műsorait, így például a Megasztár összes évadának legemlékezetesebb produkciói és győztes pillanatai mind elérhetőek a felületen, ahogy a Nagy Duett felejthetetlen előadásai és ikonikus pillanatai is, mint például Kasza Tibi élő adásban történt lánykérése. Az Exatlon Hungary gigászi küzdelmei, drámai pillanatai és legnagyobb győzelmei mind megtalálhatóak a TV2 Play felületén. Valamint, ha valaki ismét átélné a Dancing with the Stars, a Sztárban Sztár vagy épp a Nicsak, ki vagyok – A rejtélyek színpada című látványos produkcióit, akkor azonnal megteheti a streaming felületen.

A Jóban Rosszban összes epizódja megtekinthető már egészen a kezdetektől, ahogy a TV2 és az Izaura TV legnépszerűbb hazai gyártású, török és dél-amerikai sorozatainak visszanézhető epizódjai, továbbá a Mokka legendás, vicces, megható, vagy épp botrányos beszélgetései is mind megtalálhatóak a felületen. Az aktualitások mellett számos régi kedvenc is feltűnik a TV2 Play-en, így bármikor visszanézhetjük a Hal a tortán, az Aktív, az Ázsia Expressz vagy épp a Bezár a Bazár legérdekesebb epizódjait. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...