A múlt évben 220 milliárd dollárt fordítottak új tartalmak előállítására és licencelésére a streaming platformok globális szinten, ami éves összevetésben 16,4 százalékos bővülést jelent – derül ki a brit Purely elemzéséből. A cég prognózisa szerint a felfutás idén is folytatódik és az ilyen célú költés elérheti a 250 milliárd dollárt.
A legintenzívebben a The Walt Disney Company fektetett be új tartalmakra a Disney+ szolgáltatásához, ők 28,6 milliárd dollárt fordítottak erre a célra, ami több mint amennyit az ázsiai streaming szolgáltatók összesen elköltöttek. A múlt évben a Netflix volt a második ebben a mutatóban, ők 15,1 milliárd dollárt fordítottak új tartalmakra.
Az erőviszonyok azonban jelentősen átalakulhatnak a közelmúlt bejelentéseinek köszönhetően. A WarnerMedia és a Discovery egyesülésével az új cég a Netflix elé ugorhat. A két vállalat együtt 20,8 milliárd dollárt költött videós tartalmakra streaming szolgáltatásaihoz.
Az Amazon is nagyot léphet előre az MGM felvásárlásával, az ő esetükben 11,8 milliárd dolláros éves tartalmi kiadással lehet számolni.
A nagy földrajzi régiók közül Észak-Amerikában a globális átlagnak megfelelő mértékben, valamivel 16 százalék fölött nőtt a streaming szolgáltatásokhoz használt tartalmakra fordított összeg. Ennél jóval gyorsabb fejlődés volt tapasztalható a feltörekvő piacokon, az Afrika és Közel-Kelet térségben például 46,3 százalékos volt a bővülés éves összevetésben tavaly, míg Latin-Amerikában 32,9 százalékos.
Az európai cégek ugyanakkor nem tartották a tempót, ott csak 11,8 százalékos fejlődést mértek, és a kontinensen a tartalmi kiadások az amerikai és kanadai ráfordítások negyedét sem érik el.