A kereslet-kínálat jobb megismerését teszi lehetővé a turisztikai vállalkozások számára a Google új, Travel Insights elnevezésű eszköze. A megoldással az ágazatban tevékenykedő számos kis- és középvállalkozás egyszerűen nyomon követheti a turizmus aktuális trendjeit, valamint előre tervezhet a mostani, szinte kiszámíthatatlan időszakban.
Nap mint nap emberek milliói használják a Google-t utazással kapcsolatos információk keresésére. Ezek a keresések segítenek összekapcsolni a vállalkozásokat és ügyfeleiket, egyben pedig megmutatják az emberek lelkesedését is, amikor utazási és nyaralási terveikről van szó. Az utóbbi időszak Google keresései egyértelműek, az emberek szeretnének utazni, mindaddig, amíg azt biztonságosan tehetik meg. A turizmus ágazat számára – amely világszerte kis- és középvállalkozások millióiból áll, és sok millió munkahelyet jelent – ez természetesen örvendetes hír, ugyanakkor egyedülálló kihívásokkal is jár.
Az idegenforgalom tervezéséhez korábban hagyományosan a megelőző évek adatait használták. Csakhogy a pandémia előtti szezonok alapján nem becsülhető meg, hogy az emberek most hova akarnak utazni, és mi lesz az „új normális”, amelyben az idegenforgalmi vállalkozásoknak működniük el. A Google ezért elindítja a valós idejű adatokat szolgáltató, Travel Insights nevű oldalt, amely segítséget nyújt a turisztikai ágazatnak jobban megismerni a keresletet, valamint megalapozott döntéseket hozni.
A Travel Insights megmutatja, hogy mely desztinációk iránt érdeklődnek a Google felhasználói külföldön, illetve belföldön. Magyarország esetében például látható, hogy az elmúlt egy hónapban (2021. június) a legtöbben budapesti szállásokat kerestek. A keresések számában a legnagyobb növekedést, 75 százalék felettit többek között Miskolc, Siófok és Balatonfüred települések érték el. Külföldről a legtöbben Németországból érdeklődnek Magyarország iránt.
A Travel Insight segítségével kiderül az is, hogy a magyarok az elmúlt egy hónapban mely turisztikai célpontok iránt érdeklődtek leginkább. Ezek közül az első öt helyen, népszerűségi sorrend szerint Horvátország, Törökország, Görögország, Olaszország és Egyiptom szerepel. Városok tekintetében legtöbben a törökországi Side-ra, az Egyiptomban található Gurdakára és Luxorra, illetve a horvátországi Rovinj-ra és Poreč-ra kerestek rá.