Egyre több magyar felsővezető használja aktívan kommunikációs és cégvezetési célból a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia felméréséből. Összesen több mint 100 ezren követik a nagyvállalati topvezetőket, míg 39 menedzser követőbázisa haladja meg az 1000 főt. A legnagyobb közösséggel a Telekom felsővezetői büszkélkedhetnek.
Egyre aktívabbak a magyar nagyvállalatok felsővezetői a LinkedInen, ami egyértelmű jele annak, hogy a szakmai közösségi platform szerves és megkerülhetetlen részévé vált a vállalati- és márkakommunikációnak – derült ki abból a 2021 nyarán készült kutatásból, amelynek során az 50 legnagyobb magyar nagyvállalat vezérigazgatójának, HR-, kommunikációs és marketingvezetőjének LinkedIn jelenlétét vizsgálta az Uniomedia. Kommunikációs szempontból egyre aktívabbak a csúcsvezetők, a kommunikációs és a HR-szakemberek a LinkedInen, a marketingvezetők között azonban jelentős arányban szerepelnek azok, akik passzív profillal vannak jelen a szakmai hálón.
Kutatása során az ügynökség azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek az 50 legnagyobb magyar vállalat csúcsvezetői és a követőik számához képest miként aránylik a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások összessége. Ez utóbbi, az ún. engagement rate mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció intenzitását és hatékonyságát, illetve utal arra, hogy milyen aktív szakmai networkkel rendelkezik az adott vezető. (Az engagement rate vizsgálata azért is kulcsfontosságú, mert a nagyvállalati felsővezetőket jellemzően sokan követik – köszönhetően az adott cégnél dolgozó kollégák nagyobb számának –, tehát a követőszámok összehasonlítása önmagában nem adna reális képet. Ugyanakkor valakinek minél több követője van, annál nehezebb a követőszámmal arányosan magas engagement rate-et elérnie.) Ha ez a mutató 0-5% között van, akkor az adott vezető kevésbé aktív a LinkedInen, és többnyire csupán tartalmat fogyaszt az oldalon.
Engagement alapján a mezőnyt Rékasi Tibor, a Telekom CEO-ja vezeti 137%-kal. Összességében a legjobb 5 arányt elérő vezető közül hárman a kommunikációs területen dolgoznak, ez önmagában is jól jelzi, hogy a LinkedIn mostanra már nem csupán a toborzás eszköze, hanem sokkal inkább az üzleti kommunikáció platformja lett.
A TOP5 engagement aránnyal rendelkező vezető a LinkedInen:
Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 137%
Vogronics Krisztina, Phoenix Pharma Zrt.: 59%
Bodó Teodóra, Bosch Csoport Zrt. 49%
Hevesi Nóra, Tesco-Global Zrt. 43%
Friedl Zsuzsanna, Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 42%
Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között:
Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.), Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.) alkotja a CEO TOP3-at kizárólag a követőszámok alapján.
Ha azonban az interakciók és a követőszámok arányát, azaz az ún. engagement rate-et nézzük, akkor: Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Varga Balázs (Eaton Enterprises Kft.) nevére módosul a lista.
A HR-vezetők listáján:
A követőszám alapú TOP3: Kósa Barbara (Harman Becker Kft.), Simon Csilla (Magyar Posta Zrt.) és Osváth-Bori Mercédesz (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.)
Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Fluck Benedek (MVM Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) a sorrend.
A kommunikációs és marketing vezetők között:
A legtöbb követője Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Zrt.), Szabó Bélának (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) és Kutas Istvánnak (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) van.
Az interakciók és a követőszámok arányát, az engagement rate-et is figyelembe véve Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma Zrt.), Bodó Teodóra (Bosch Csoport) és Hevesi Nóra (Tesco-Global Zrt.) profilja a legaktívabb.
A 200 felsővezető LinkedIn profiljának elemzése során az Uniomedia munkatársai mindössze 39 olyan vezetőt találtak, akinek 1000 fölött volt a követőszáma, míg a vizsgált felsővezetői célcsoport össz követőszáma meghaladta a 100 ezret!
„A LinkedIn közösség mérete Magyarországon meghaladja az 1,2 milliót. A technológiai, a pénzügyi és a távközlési cégek munkatársai vannak a legtöbben, de ma már csaknem minden iparág eléri a kritikus tömeget a LinkedInen. Ez összességében is akkora közönség, amelyre nemcsak lehet, hanem érdemes is kommunikációs aktivitást építeni. A LinkedIn üzleti célú használata ma már messze túlmutat a toborzáson. Kíváló eszköz a márkakommunikációra is, hiszen a LinkedInen az értékes szakmai tartalmat, inspirációt és a követendő üzleti stratégiákat keresik ma már az emberek” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapítója és ügyvezetője.
A kutatás során mintegy 50 felsővezető esetében nem találtak LinkedIn profilt az ügynökség munkatársai, vagy ha igen, akkor az adott vezető profilja inaktív, illetve privát volt. A TOP50 listán belül ez olyan cégeknél is előfordult, mint például a Lidl Magyarország, a Szerencsejáték Zrt., az OMV, az MVM Zrt., az Audi Hungária Zrt., vagy épp a Wizz Air.
A TOP 50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, 2021. szeptember 8-án:
1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
3. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
5. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn közössége követőszám alapján, szakterület szerinti csoportosításban, 2021. szeptember 8-án:
CEO:
1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 131
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 2 340
3. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Heiszler Gabriella 1 948
4. Jabil Circuit Magyarország Kft. Sergio Alonso Cadavid 1 716
5. Teva Gyógyszergyár Zrt. Bjorn Hultermans 1 578
HR:
1. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 767
2. Lidl Magyarország Osváth-Bori Mercédesz 2 463
3. Magyar Posta Zrt. Simon Csilla 2 402
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 2 006
5. Samsung Electronics Zong Attila 1 873
Kommunikáció és marketing:
1. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 208
2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 2 837
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 2 796
4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Kutas István 2 755
5. Bosch Csoport Bodó Teodóra 2 215
A sorrend engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban (2021. május-július):
CEO:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 137%
2. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 32%
3. Eaton Enterprises (Hungary) Kft. Varga Balázs 18%
4. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 14%
5. Howmet-Köfém Kft. Katus István 12%
HR:
1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 42%
2. MVM Zrt. Fluck Benedek 38%
3. Schaeffler Savaria Kft. Gazdag András 29%
4. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Erdei Katalin 21%
5. GE Magyarország Szabó Letícia 19%
Kommunikáció és marketing:
1. Phoenix Pharma Zrt. Vogronics Krisztina 59%
2. Bosch Csoport Bodó Teodóra 49%
3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 43%
4. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 37%
5. Porsche Hungária Kft. Bujjáki Zsolt 26%